בשיתוף ידיעות הנדל"ן


הממשלה החדשה הציבה את הטיפול במשבר הדיור במקום גבוה בקווי היסוד של הממשלה והנושא אפילו מופיע בהסכמים הקואליציוניים. יש עדיין שורה ארוכה של צעדים על הפרק אבל בעוד השלטון המרכזי מגבש תוכניות, כולם יודעים ומבינים שמי שבאמת מכיר ויודע מה קורה בשטח זה השלטון המקומי. חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, הגיע לאולפן ידיעות הנדל"ן כדי להסביר מה הדברים החשובים שיש לעשות כבר היום ולמה בניית אלפי דירות חדשות ללא תשתיות תומכות היא בעיה ולא פתרון.
1 צפייה בגלריה
חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי
חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי
חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי
(צילום: אולפן ynet)
בנוסף, מתייחס ביבס גם להתחדשות העירונית, לשאלה כיצד ניתן לקדם אותה בצורה משמעותית יותר וגם מסביר כיצד המדינה יכולה לקדם דיור בר השגה בצורה נכונה.
על מאמצי הממשלה לטיפול במשבר הדיור אומר ביבס: "הדבר המרכזי הוא לקחת את כל מה שהיה עד היום, כל הניסיונות של הממשלה לכפות משהו בלי להביא תוכנית, ולצאת עם מטרה מאוד ברורה - קרקע בחינם, תכנון ביצוע לדיור עבור זוגות צעירים, ולנתק את זה מהשוק החופשי". לדבריו, הרשויות המקומיות החזקות יכולות לבנות דיור לזוגות צעירים על 25% מהקרקע ועל 75% הנותרים הקבלנים ישווקו דירות לשוק החופשי.
על ההתחדשות העירונית אומר ביבס: "רק הסכם גג להתחדשות עירונית, צריך לתת ערך מוסף לרשות המקומית. כאשר אתה מחדש בניין בתוך שכונת מגורים ישנה, הדיירים מצפים שגן הילדים, בית הספר, מבני הציבור והפארקים יהיו חדשים לא פחות מהשכונה ליד".
ביבס סיכם את הריאיון עם מסר לממשלה: "משווקים שכונה? שווקו אותה באופן מלא – בלי משחקים. גם יחידות דיור גם מסחר גם את הכל - ואל תיתנו לערך הקרקע לעלות כדי להרוויח יותר".
בשיתוף ידיעות הנדל"ן