חברת חללי העבודה המשותפים WeWork פרסמה הערת עסק חי והודיעה כי "יש ספק משמעותי לגבי יכולתה להמשיך ולפעול". זאת בשל ההפסדים וצרכי ההון. המניה צללה ב-23.7% במסחר המאוחר.
החברה, שבשיאה הוערכה ב-47 מיליארד דולר, פרסמה את הערת העסק חי במסגרת דוחות הרבעון השני שפספסו את התחזיות בשוק. בחברה פרסמו תוכנית לשיפור מצבה הפיננסי, אך הדגישו כי מידת הצלחת יישום התוכנית ב-12 החודשים הקרובים היא שתקבע את יכולתה להימנע מפשיטת רגל.
1 צפייה בגלריה
אדריכלות
אדריכלות
אחד מחללי העבודה של WeWork
(צילום: איל מרילוס)
המנכ"ל הזמני דיוויד טולי טען כי התנאים הכלכליים המאתגרים והחולשה בסקטור הנדל"ן הם האשמים בביצועים החלשים מהצפוי בחודשים האחרונים. "היצע עודף של נדל"ן מסחרי, תחרות מוגברת בחללים הגמישים והתנאים המאקרו כלכליים הובילו לירידה גבוהה יותר בביקוש מכפי שהערכנו, והובילו לירידה קלה במנויים", אמר טולי.
ב- WeWork התקשו להתאושש מאז הניסיון הכושל לבצע הנפקה, שהסתיים גם בהדחתו של המייסד אדם נוימן. טולי עדכן כי החברה סיימה או שינתה 590 חוזי שכירות, והפחיתה 12.7 מיליארד דולר מחוזים עתידיים. הוא אף ציין כי בכוונת החברה להגביר את המאמצים לייעל את פורטפוליו הנדל"ן, ובמקביל לנסות לגייס כסף בהנפקת אג"ח.
לפי הדיווח הרבעוני, החברה מפעילה 610 מיקומים ב-33 מדינות. עם זאת, מספר המנויים ירד ב-3% לעומת השנה שעברה והתפוסה בבניינים שלה ירדה מ-73% ל-72%.
ההכנסות במדינות שאינן כוללות את סין, ישראל ודרום אפריקה שם גובה החברה דמי ניהול, עלו ב-4% ל-844 מיליון דולר ברבעון השני - האנליסטים ציפו להכנסות של 850 מיליון דולר.
ההפסדים עבור התקופה צומצמו בחדות מ-577 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-349 מיליון דולר ברבעון המדווח. בה בעת, ההפסד המתואם שעמד על 21 סנט למניה הוא כמעט כפול מהציפיות בשוק שעמדו על הפסד של 13 סנט למניה.
הביצועים המאכזבים של WeWork נובעים בין השאר מהחולשה בסקטור הנדל"ן המסחרי. הערכות השווי של משרדים ונכסים מסחריים אחרים צנחו מאז המגפה והמעבר לעבודה מרחוק. העלאת שיעורי הריבית פגעה אף היא בתעשייה.