איחוד גדול בשוק שידורי הספורט: ESPN, וורנר בראדרס ופוקס מקימות יחד שירות סטרימינג שיציע תוכן מכל הליגות הגדולות בעולם, באחד המהלכים המסקרנים של השנים האחרונות.
השירות, שעדיין לא זכה לשם, יציע ישירות לצרכנים שידורי ספורט ששייכים לחברות הענק באמצעות זכויות שידור שרכשו, וירכשו בעתיד, כך לפי הודעה שמסרו. אנליסטים צופים שהשירות המאוחד יקיף כ-55% מזכויות שידורי הספורט בארצות הברית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס, לאו מסי ופטריק מהומס
לברון ג'יימס, לאו מסי ופטריק מהומס
לברון ג'יימס, לאו מסי ופטריק מהומס
(צילום: gettyimages, AP, AFP)
השירות יעניק למינויים גישה לרשתות הטלוויזיה הרבות של שלוש החברות, כמו למשל TNT, ESPN ו-1FS, שמשדרות את הליגות הטובות בעולם בענפים המובילים. לכל אחת מהשלוש תהיה שליש בעלות על החברה המאוחדת שתוקם וצפויה להיות מושקת לקראת סוף השנה הקרובה.
יש לציין כי עדיין לא פורסם כמה יעלה השירות והאם יהיו בו מסלולים שונים. הצפי הוא שהמחיר יהיה נמוך משמעותית מחבילת כבלים טיפוסית בטלוויזיה המסורתית בכבלים, שלעיתים יכולה לעבור את רף 100 הדולרים לחודש.
המטרה של שלוש הענקיות היא להאיץ את המעבר של הצרכנים מהטלוויזיה בכבלים, כאשר עם התפתחות הסטרימינג בארצות הברית, וגם בעולם, יותר ויותר אנשים עושים זאת לטובת שירות הזרמת התוכן. שידורי הספורט הפכו פחות או יותר לאטרקציה היחידה שנותרה לטלוויזיה המסורתית להציע, והם די מחזיקים אותה בחיים.

יש גם סכנות באיחוד כזה

בעבר הליגות הגדולות כמו ה-NBA, ה-NFL, ה-MLB (ליגת הבייסבול) וה-NHL (ליגת ההוקי) היססו לאפשר לחברות הסטרימינג לזכות בזכויות השידור של משחקיהן, אולם בשנים האחרונות לאור השינוי בשוק הדברים התהפכו.
דיסני, ששולטת ב-ESPN, מתכוונת לאפשר למינויים שלה להמשיך ולצפות בתוכן הספורט הבלעדי שלה, גם מבלי לעבור לשירות המאוחד עם וורנר בראדרס ופוקס.
יש גם לא מעט סכנות באיחוד הזה. דיסני, למשל, מנסה להשתלט על חברת Comcast, שכרגע שותפה איתה על שירות הסטרימינג Hulu, זאת לאחר שנים של קשיים. האם תעשה מהלך דומה עם וורנר בראדרס ופוקס? ימים יגידו.
האיחוד מגיע כשברקע ESPN, וורנר בראדרס ודיסקברי נמצאות במו"מ עם הנהלת ה-NBA על חידוש חבילות זכויות השידור שלהן. לפי הצפי, העסקה תהיה שווה כ-78 מיליארד ל-10 שנים, פי 3 מהעסקה הנוכחית.
חלק משידורי הספורט האטרקטיביים ביותר עדיין יישארו מחוץ למשחק עבור השירות החדש, כמו למשל משחקי פוטבול מרכזיים שנקנו על ידי אמזון לשידור בסטרימינג של החברה (אמזון פריים). אפל טי וי זכתה בזכויות השידור של חלק מהמשחקים בעונת הבייסבול, ולסטרימינג של קומקאסט (Peacock) יש זכויות בלעדיות גם כן על כמה משחקי NFL, כולל משחקי פלייאוף.
כאמור, יותר ויותר צרכנים עוזבים את הטלוויזיה המסורתית בתשלום. בשנה החולפת כ-7% מהאמריקנים עזבו את הכבלים, לפי נתוני חברת MoffettNathanson data, לעומת עזיבה של 2% בשנים קודם לכן. ההאצה התרחשה בעקבות כניסה של לא מעט חברות סטרימינג לשוק. כיום, כ-55 מיליון משקי בית בארה"ב משלמים עבור הטלוויזיה המסורתית בכבלים, לעומת כ-100 מיליון משקי בית לפני עשור.