השריונרים הבריטים ישפרו ביצועים באמצעות מרכזי אימון מתוצרת אלביט מערכות. החברה הישראלית דיווחה כי זכתה בחוזה בשווי של כ-71 מיליון דולר עבור אספקה, תחזוקה ותפעול של מרכזי האימון לטנק המערכה המתקדם 3 Challenger והנגמ"ש החדיש Boxer, שניהם תחת פרויקט VULCAN של הצבא הבריטי.
מדובר בזכייה ראשונה של אלביט בתחום של חיל השריון של הצבא הבריטי. לפני כן זכתה בפרויקט לאספקת מרכזי אימון לחיל השריון של צה"ל בזכום של 107 מיליון דולר. החוזה עם הצבא הבריטי לתקופה של שלוש שנים בתוספת תשע שנות תחזוקה ותפעול מבצעיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
מרכזי האימון של אלביט
מרכזי האימון של אלביט
מרכזי האימון של אלביט
(צילום: אלביט מערכות)
מרכזי האימון שיסופקו לצבא הבריטי יכללו מאמני נהיגה, תותחנות וצריח על ידי שילוב תאים מדמי מציאות ברזולוציה גבוהה וכן מאמנים טקטיים המשלבים מודלי אמל"ח זהים למקור. מרכזי האימון יאפשרו אימון בהתמודדות עם אתגרי הלחימה העכשוויים על ידי מערכת ניהול אימון וסימולציה של קרב. בנוסף תתאפשר קישוריות בין מאמנים ויכולות מתקדמות ללמידה ותחקור. המערכת תיבנה בצורה שתאפשר בעתיד קליטה של פלטפורמות נוספות בצבא הבריטי.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אלביט מערכות)
יורם שמואלי, מנכ"ל אלביט מערכות: "אלביט מערכות גאה להעניק לצבא הבריטי יכולות אימון שיגבירו את המוכנות ללוחמה של צוותי שריון. החוזה מחזק ומבליט את מעמדנו המוביל כספקית מערכות לאימון משימתי מתקדם בארץ ובעולם".
אלון אפיק, סמנכ"ל באלביט מערכות: "מדובר בחוזה משמעותי בתחום מאמני השריון. נספק לשריונרים של הצבא הבריטי החל ממאמנים להטענת התותחים בתוך הטנק ועד מאמנים טקטיים לאימון בקרב של מספר טנקים ביחד וכו'. אנחנו מייצרים תאים דמויי טנקים כולל המערכות בתוך הטנק, שמדמים באמצעות מחשב סימולציות של טנק אמיתי ובכך משפרים את היכולת המבצעים של צוות הטנק, בלי להפעיל בעלות גבוהה את הטנק עצמו. בנוסף אנחנו גם מספקים באמצעות חברת בת, אלביט אנגליה, תחזוקה והפעולה של המאמנים".