הירידות בוול סטריט מתגבות הערב (ג') בצל ההסלמה במלחמה באוקראינה והזינוק במחירי הנפט: דאו ג'ונס יורד ב-1.8%, S&P 500 יורד ב-1.6% ונאסד"ק ב-1.5%. ירידות חדות נרשמות במניות הבנקים.
מוקדם יותר היום בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות שהגיעו עד ל-3%, ברקע הדיווחים על התגברות התקיפות באוקראינה.
המחיר על נפט מסוג ברנט עולה ב-9% ל-106.7 דולר לחבית, והנפט מסוג WTI מתייקרים ב-10% ל-105.6 דולר לחבית, וזאת בצל החשש ממחסור שעלול להקפיץ עוד יותר את המחירים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
ירידות בוול סטריט
(צילום: EPA)
אוקראינה דיווחה אחר הצהריים שרוסיה תקפה את מגדל הטלוויזיה בקייב - ובתקיפה נהרגו חמישה בני אדם, ועוד חמישה נפצעו. משרד החוץ האוקראיני דיווח שהתקיפה הייתה ליד האנדרטה לקורבנות הטבח בבאבי יאר וגינה את ה"ברבריות" הרוסית.
כשעה לפני תקיפת מגדל הטלוויזיה בקייב, מעט לפני השעה 16:00, פרסם משרד ההגנה הרוסי הודעה שלפיה הוא עומד לתקוף אתרים בקייב השייכים לשירותי הביטחון של אוקראינה וליחידת מבצעים מיוחדת שלה, וכן מתקני תקשורת שמשמשים ל"מתקפות מודיעיניות" של אוקראינה. בהודעה קראו הרוסים לכל מי שנמצא בסמוך לאותם אתרים להתרחק מהמקום.
יועץ לנשיא אוקראינה זלנסקי אמר בצהריים כי הכוחות הרוסיים חותרים כעת להטיל מצור על הבירה קייב ועל העיר השנייה בגודלה במדינה, חרקוב, שנמצאת בצפון-מזרח אוקראינה. בצהריים דיווח משרד הפנים האוקראיני כי לפחות עשרה בני אדם נהרגו ועוד 35 נפצעו בהפצצות בחרקוב.
בינתיים נמשכת הלחימה ברחבי אוקראינה: המושל של מחוז סומי בצפון-מזרח המדינה הודיע אחר הצהריים על חילופי שבויים: המושל, דמיטרו ז'יביצקי, פרסם ברשתות החברתיות תיעוד של חייל רוסי שנלקח בשבי. בתיעוד נראה החייל באזיקים.
מוקדם יותר הודיע משרד ההגנה של רוסיה כי הכוחות הרוסיים ניתקו לחלוטין את צבא אוקראינה מים אזוב, השוכן מצפון לים השחור, וכי כוחות המורדים הפרו-רוסים הגיעו לגבול מחוז דונייצק וחברו שם אל צבא רוסיה. מדובר בהתקדמות הצבאית הגדולה ביותר שעליה הכריזה היום רוסיה, והיא באה כשברקע איומיה המרומזים של מוסקבה כי המלחמה עלולה לגלוש להתנגשות בינה לבין מדינות אחרות באירופה. בצהריים התייחס מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בביטול-מה להצהרות שפיזר ביומיים האחרונים ולדימיר פוטין בנוגע לשימוש אפשרי של ארצו בנשק גרעיני, ואמר כי למרות איומים אלה הברית הצפון-אטלנטית אינה רואה צורך להעלות את רמת הכוננות הגרעינית שלה.
בצהריים המשיכה רוסיה לפזר איומים צבאיים מרומזים בתגובה לסנקציות האדירות שהטיל עליה המערב, סנקציות שספק אם מוסקבה שיערה שיהיו עוצמתיות כל כך. אחרי ששר האוצר הצרפתי ברונו לה מר הבטיח הבוקר לנהל "מלחמה כלכלית" נגד רוסיה כעונש על פלישתה לאוקראינה, השיב לו יו"ר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה והנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב בציוץ בטוויטר: "שמור על הלשון שלך, אדוני! אל תשכח שבהיסטוריה האנושית מלחמות כלכליות לעתים די קרובות הפכו למלחמות אמיתיות".