שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר לחברי הקבינט ביום חמישי כי אם הייעוץ המשפטי ובג"ץ ימנעו הקצאת כספים לישיבות החרדיות בגלל משבר הגיוס - הוא ייזום חוק מיוחד שיאפשר להן להמשיך לפעול. כך נודע ל-ynet. סמוטריץ', בנאום ארוך שנשא בישיבת הקבינט, אמר לחבריו השרים שלחרדים לא תהיה כל ברירה אלא לפרוש מהממשלה אם התקצוב לישיבות ייפסק. הוא הסביר זאת בכך שהדבר דומה למצב בו הממשלה הייתה מחליטה לפנות את גוש עציון - מצב שבו הציונות הדתית לא הייתה יכולה בשום אופן להישאר.
עוד אמר סמוטריץ' כי הכוונה ליזום חוק שלמעשה יעקוף את הייעוץ המשפטי ובג"ץ הוא בשל הצורך "לשמור על האחדות בעת מלחמה", והוסיף כי "אסור שעולם התורה יינזק". 
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
נתניהו וסמוטריץ' בהצהרה לתקשורת
נתניהו וסמוטריץ' בהצהרה לתקשורת
סמוטריץ', נתניהו, ביהרב מיארה
(צילום: שלו שלום, יואב דודקבי' )
לאור פקיעת הפטור מהגיוס לחרדים, ספק אם ניתן להמשיך לתקצב כחוק את הישיבות - ולכן הקואליציה מצויה במתח עצום, בפרט אחרי ששר הביטחון גלנט הבהיר כי לא יתמוך באף פתרון למשבר שאיננו מקובל על "כל חלקי הקואליציה", דהיינו גם על בני גנץ וגדי איזנקוט.
דבריו של סמוטריץ' נאמרו בחלק מישיבה בה תקפו השרים ובעיקר הוא עצמו את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. סמוטריץ' טען שהיה עליה למנוע בעת מלחמה את הדיון על חוק הגיוס בכללותו. בדברי הסיכום של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא נתן רושם של גיבוי מוחלט לסמוטריץ', והדגיש כי אם הממשלה תתפרק בשלב הזה "מדובר יהיה בניצחון של חמאס".
מסמוטריץ' טרם נמסרה תגובה.
פורסם לראשונה: 19:19, 02.03.24