מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: טאבון פיצה OONI KARU 16. המחיר: 4,490 שקל.
טאבוני פיצה הפכו ללהיט בתקופת הקורונה. אחרי שבדקנו כמה, הגיע תורה של חברת אוני. בדקנו את הקארו 16, שפרט להיותו גדול הוא גם טאבון הפיצה הביתי היחיד שמומלץ לשימוש ביתי ע"י האגודה הבינלאומית לשימור הפיצה הנפוליטנית (Associazione Verace Pizza Napoletana). מצד שלישי, גם תג המחיר שלו גבוה בהחלט. שווה? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
טאבון פיצה OONI KARU 16
טאבון פיצה OONI KARU 16
טאבון פיצה OONI KARU 16
(צילום: יח"צ)
גוף הטאבון עשוי מתכת מזן ה-STAINLESS. בפנים הוא מרוצף כולו באבן אפייה, וכבר כאן רואים את ההבדלים שבגללם המחיר גבוה. טאבונים זולים יותר שבדקנו היו עשויים פח ואבן האפייה הגיעה בצד ותפסה את רוב שטח רצפת הטאבון, במקרה הטוב, או רק שליש מהשטח במקרה הרע. למעלה מתחברת ארובה להוצאת עשן.
גודל הקארו 16, כפי שאפשר להניח משמו, מאפשר הכנת פיצות בגודל של 16 אינץ' בקלות למדי. אין אף טאבון שמאפשר גודל שכזה. זה תענוג גדול להכין פיצה בגודל ששניים בכיף יכולים לשבוע ממנה ולא להכין אחת ומהר להכניס עוד אחת, כפי שקרה לנו עם טאבונים קטנים יותר. מידותיו: רוחב - 50 ס"מ, גובה - 81 ס"מ, עומק - 84 ס"מ, משקל - 28 ק"ג. קל להבין שברור שהוא לא טאבון נייד. יש לאוני טאבונים שאפשר לקחת לפיקניק, למשל. זה לא אחד מהם. הקארו 16 אמור לשבת בחצר. מה שכן, עדיין יש לו רגליים מתקפלות ואפשר להוריד את הארובה, כך שניתן לאחסן אותו כשלא משתמשים.

הקארו מגיע עם כלי מיוחד לפחמים, כלומר אפשר ממש להכין איתו פיצות בעזרת פחמים ולא בלון גז. מניחים את הפחמים בתוך הכלי הייעודי, מדליקים אותו ומכניסים לטאבון. לקארו 16 מד טמפרטורה מובנה, המציג בתצוגה דיגיטלית וברורה את החום בחלל הטאבון ולא של האבן עצמה. אז, לא משנה אם תאפו בפחם או בגז, אתם תדעו כשהוא חם מספיק כדי לאפות. צלייה בפחמים מעניקה לאוכל טעמי חריכה טובים ועישון עדין, שמורגש גם כשאופים פיצה וגם כשצולים דגים, ירקות או בשר בטאבון.
בשונה מהטאבונים הקודמים של אוני, קארו מגיע עם דלת לסגירה ששומרת על חום אחיד ופיזור אחיד של החום במהלך האפייה. בדלת זכוכית חסינת חום שמאפשרת הצצה מספקת בפיצה בזמן שהיא נעשית. הדלת מאובטחת וקל מאוד לפתוח ולסגור אותה במהלך השימוש בטאבון.
הלהבות של הקארו מגיעות מאחורה, ולא מהצדדים כמו שהתרגלנו כבר בטאבונים אחרים. האש עצומה ותוך 20 דקות מרגע הדלקתו, מתחממת האבן לטמפרטורה שמתאימה לעבודה. יותר מכך, תנו עוד כמה רגעים והתנור מגיע לטמפרטורות של מעל 300. מתג ההדלקה והכיבוי מאפשר לשלוט בעוצמת הלהבה והוא מרגיש נוח ובטוח לשימוש. בנוסף, למי שחושש, הוא מגיע עם מנגנון בטיחות, למניעת הדלקות ספונטנית.
אשת המאפים בבית טוענת בתוקף שבטאבון צריך לדעת איך להשתמש. שלא כמו בתנור, לא ניתן לשגר ולשכוח, אלא לעמוד ליד הטאבון ולהפוך את הנצלה (במקרה שלנו פיצה) כל 25 שניות. מי שלא מנוסה בעבודה עם טאבון, ימצא את עצמו מתקשה להפיק פיצה כהלכתה. יש להתאמן מספר פעמים ולהבין איך טאבון פועל, אבל מרגע שהבנתם יש לכם פה את החבר הכי טוב להכנת פיצות. הבצק יוצא נהדר, ומכיוון שהתנור מגיע לטמפרטורות הכי גבוהות מכל הטאבונים שבדקנו, אפשרויות המשחק עם הבצק עצומות. למשל, מי שרוצה ממש פיצה נפוליטאנית, כזו שבדרך כלל נדרש בשבילה תנור לבנים וחום של 450 מעלות, אשכרה יצליח להכין כזו גם בתנור הביתי הזה. מה שכן, ללהבות האחוריות יש חיסרון - אם במקרה לא צלחתם את הכנסת או הוצאת הפיצה כראוי, ייתכן והבצק יידחף אחורה, אל מתחת לצינורות האש החמים, ותצטרכו מהר מהר לכבות הכל, ומהר מהר להוציא כשאפשר, ומהר מהר לנסות להציל מה שאפשר. זה לא קורה בתנור עם להבות צד, אבל כשכן למדנו להשתמש בו, התוצאות ניצחו את כל האחרים שניסינו.
לסיכום, כן, זה תנור יקר יותר מכמה פשוטים יותר, אבל יש לכך סיבה. פיצות מושלמות אצלכם בבית. תענוג.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.