עוד מכרז במאות מיליונים בצפון-מערב תל אביב. נוה גד, השייכת לנכסים ובניין ובשרשור לדסק"ש, פרסמה היום (שני) מכרז למכירת 27 דונם בצפון-מערב תל אביב בסמוך למלון מנדרין. 46% מהזכויות במגרש שייכות לחברה, והיתר לשותפיה. מדובר במספר חלקות שממוקמות מצפון, ממזרח ומדרום למתחם המגורים סי אנד סאן, על חלקן חניות שמשמשות את המבקרים בחוף הים.
החלקות שמוצעות למכירה הן חלק משטח של 1,900 דונם מצפון לשדה דב, שעליו חלה תוכנית תא/3700, שאושרה ב-2015 ומאפשרת להקים רובע מגורים חדש בן 12 אלף דירות. על פי התוכנית הזו, במגרשים שעומדים למכירה אפשר לבנות כ-270 דירות. תוכנית המתאר הזו מחלקת את השטח הענקי לחמישה מתחמי משנה, שעל כל אחד מהם העירייה מקדמת תוכניות מפורטות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מתחם שדה דב
מתחם שדה דב
מתחם שדה דב
(צילום: אוראל כהן)
בסוף 2021 נסגרו מכרזים של רשות מקרקעי ישראל לבנייה למגורים על חורבות שדה דב שמדרום לשטח התוכנית, ובהן נמכרו המגרשים על פי מפתח של כ-2.5 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור. בהערכה זהירה, המכרז הזה יכול להניב לבעלי הקרקע 500 מיליון שקל.
במאי 2021 החליטה עיריית תל אביב לקדם במתחמי המשנה של תא/3700 תכנון חדש, בין היתר משום שלאחר פינוי שדה התעופה התאפשר להגביה ולהגדיל באופן משמעותי את מספר הדירות בשטח. מכאן שרוכש הקרקע שמוצעת למכירה לוקח על עצמו מעט סיכון שמקורו באי־הוודאות באשר למועד אישור התוכניות המפורטות, אך סביר להניח כי הוא ייהנה מהשבחה והגדלה של מספר הדירות במתחם.
נכסים ובניין, שבשליטת דסק"ש, דיווחה בדצמבר על הסכם לרכישת 37% ממניות חברת הנדל"ן גב־ים מאהרון פרנקל תמורת 3.1 מיליארד שקל. לחברה היו עם החתימה 44% ממניות החברה, ובנוסף על פי חוק, עליה להגיש הצעה לקניית 5% ממניות הציבור, כך שלאחר העסקה היא תחזיק ב-86% ממניות גב-ים. להשלמת העסקה החברה זקוקה ל-3.5 מיליארד שקל, שאותם היא מבקשת לממן באמצעות נכסים שהיא מימשה ועוד מתכננת לממש. המגרש שמוצע כעת למכירה הוא אחד מאותם נכסים.