פתרון דור ה-Z להתייקרות הקפה בחוץ - להכין בבית
עליית מחירי הקפה בשנתיים האחרונות דוחפת צעירים ברחבי העולם לשנות הרגלים, לחפש פתרונות חסכוניים ולהוביל טרנדים חדשים שמעצבים מחדש את שוק הקפה. דור ה-Z, שהחליט שנמאס לא מההתייקרות, עובר מהזמנת קפה יומיומית בבתי קפה להכנה ביתית, ומעדיף משקאות קרים ומותאמים אישית כחלק מתרבות צריכה חדשה.
לפי בלומברג, מחירי הקפה זינקו ב-2025 בעקבות פגיעה באספקת פולי ערביקה, והמחיר החציוני של כוס קפה בארצות הברית עלה בכמעט 20% מאז תחילת 2023. על רקע ההתייקרויות, סקר בינלאומי של סיטיגרופ מצא כי 37% מהצרכנים בעולם החלו להכין יותר קפה בבית, מגמה בולטת במיוחד בקרב צעירים.
1 צפייה בגלריה
קפה
קפה
קפה
(צילום: Shutterstock)
דור ה-Z שמחזיק כוח קנייה עולמי המוערך בכ-360 מיליארד דולר, מעצב מחדש את תרבות הקפה גם מבחינת הטעמים והחוויה. הצעירים נוטים להעדיף משקאות קרים, מתוקים ומותאמים אישית, עם תוספים פונקציונליים כמו חלבון, קולגן או פטריות, כחלק ממה שמכונה "תרבות ה-little treat" – פינוק קטן וזול יחסית שמספק תחושת רווחה יומיומית.
לפי נתוני FLTR Magazine, כ-65% מצעירי דור ה-Z מעדיפים משקאות עם ערך בריאותי מוסף, וטרנדים כמו "Pro-Ffee" (קפה עם חלבון) צברו יותר מ-20 מיליון אזכורים בטיקטוק כבר בתחילת 2025. במקביל, מספר הסרטונים עם תגיות כמו #HomemadeCoffee ו-#CoffeeMaker הוכפל בשנה האחרונה, כאשר צעירים משתפים שיטות להכנת קפה ביתי זול המדמה חוויית בית קפה, מקולד ברו (Cold brew) במקרר ועד הקצפת חלב באמצעים פשוטים.
לצד החיסכון, הנתונים מצביעים גם על שינוי מבני בשוק הקפה. בבריטניה, רכישות של מכונות קפה ביתיות זינקו ב-43% במהלך מבצעי בלאק פריידיי האחרונים, בעוד רשתות קפה זולות ועמדות דרייב-ת'רו רושמות עלייה בתנועת לקוחות, לעומת ירידה בביקורים ברשתות גדולות ויקרות יותר, כך עולה מנתוני Placer.ai.