ישראל מתכוונת להעביר גז למדינות באירופה ולסייע להן במשבר האנרגיה אליו נקלעו בשל הסנקציות שהוטלו על רוסיה. כך אמרה היום (א') שרת האנרגיה קארין אלהרר, בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אלהרר חזרה בסוף השבוע מכנס אנרגיה בינלאומי שהתקיים בפריז, בו היו כל מדינות האיחוד האירופי וגם מדינות נוספות רבות מן העולם. "בהחלט יש משבר אנרגיה שבא לידי ביטוי במיוחד באירופה", אמרה אלהרר. "40% מהגז באירופה מקורו ברוסיה. קיבלתי בקשה מנציבת האנרגיה של האיחוד האירופי לסייע למדינות אירופה בנושא של הגז. אנחנו נעשה שיתוף פעולה עם מצרים בעניין הזה. נעביר גז למצרים והיא תנזיל אותו ותעביר לאירופה. אנחנו מאוד מקווים שנוכל להעביר כמות שתוכל לסייע. נושא האנרגיה גם משותף לנו עם איחוד האמירויות, חתמנו על הסכמי שגשוג עם ארה"ב וירדן - מים תמורת חשמל. יש הרבה תהליכים שמתקיימים. כל זה כחלק ממדיניות של הממשלה".
1 צפייה בגלריה
קארין אלהרר באולפן ynet
קארין אלהרר באולפן ynet
שרת האנרגיה, קארין אלהרר
(צילום: יריב כץ)
בהקשר זה הוסיפה כי "אני נאבקת על מגוון אנרגטי. מדינת ישראל התברכה בגז אבל גז לבדו לא מספיק. הנה, רואים שכשיש בעיה עם צנרת או גז המדינות במשבר. ולכן אני אומרת מה יותר בטוח משמש ורוח? כן, צריך גם אנרגיות מתחדשות, גם גז שממנו יש לנו בשפע. מדינת ישראל עדיין נמצאת מאחור בנושא האנרגיות המתחדשות. עובדים על זה מתוך הבנה שגז נמצא כאן בשפע. אין מחסור. אם כבר יש מחסור בצינורות הולכה".
בהתייחס לסיכויים לשיתוף פעולה בין ישראל וטורקיה בייצוא גז לאירופה אמרה שרת האנרגיה, כי "עוד אין שיחות. יש הרבה מאוד שיקולים שצריך להביא בחשבון. הנשיא הרצוג היה בטורקיה והנושא מן הסתם עלה, אנחנו נקיים דיונים כאן בארץ ונשקול. צריך גם להבין שצריך למצוא לזה כדאיות כלכלית, זה לא דבר מובן מאליו".
זאת שאיפה של ישראל? "השאיפה של ישראל היא לקדם יחסים כלכליים וגם אנרגטיים עם מדינות מתונות, עם מדינות שרוצות באמת בהשכנת שלום אזורי. כל מי שרוצה להצטרף אנחנו בהחלט בעד".