פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי מרכז נעתר בשבוע שעבר לבקשת חברת "חדד כסף טהור", שהינה חברה יצרנית ומותג מוכר בשוק היהודי בארץ ובעולם, שעיקר פעילותה בייצור ושיווק מוצרי יודאיקה יוקרתיים מכסף טהור לכל העולם, והוציא לה צו עיכוב הליכים. זאת, לאחר שצברה חובות בסך של כ-17.7 מיליון שקל.
השופטת עירית וינברג-נוטוביץ קבעה בהחלטתה כי שוכנעה שיש לתת הזדמנות לחברה להציע הסדר חוב, ובהסכמת הצדדים הורתה השופטת על מינויו של עו"ד יריב ישינובסקי כמנהל ההסדר. יש לציין כי הבקשה הוגשה לפי תיקון 4, שבמסגרתו ממונה מנהל הסדר ולא נאמן שמשתלט על ניהול החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
כלי יודאיקה
כלי יודאיקה
כלי יודאיקה
(צילום: אבישי זיגמן)
השופטת קבעה כי החלטתה נסמכת בין השאר על הסכמה שהושגה בין החברה לבין הנושה העיקרי (בנק מזרחי טפחות), על הטענה לקיומו של משקיע רציני שמנוהל עימו משא ומתן אינטנסיבי בימים האחרונים, על הסכמת בעלי המניות להפקיד סך של 50 אלף שקל לכיסוי הגירעון ככל שייווצר במהלך ההפעלה, ועל הסכמת החברה לכך שבכל שלב במהלך 10 הימים יוכל מנהל ההסדר להודיע לבית המשפט כי ההפעלה גירעונית ויש להפסיקה. החלטת בית המשפט ניתנה לאחר שהתקיים דיון, ולאחר שבקשת החברה למתן צו עיכוב הליכים לכינוס אסיפות נושים, לצורך גיבוש הסדר חוב, הוגשה לפני כשבועיים.
בבקשה טענה החברה, באמצעות עוה"ד ארז חבר ולינור ארגנטרו ממשרד עמית, פולק, מטלון ושות', כי "הבקשה מוגשת עקב צוק העיתים, ובפרט נוכח העובדה שלמרות שהחברה הינה חברה בעלת פוטנציאל לייצור רווח משמעותי ובשנים האחרונות נמצאת במגמת עלייה יציבה ומתמדת בהיקפי המחזור שלה, לאור שלושה אירועים מרכזיים שאירעו - עלייה משמעותית של הריביות במשק ובהתאם קפיצה ניכרת בעלויות המימון של החברה; קפיצה ניכרת בעלות חומר הגלם המרכזי המשמש את החברה לייצור (כסף טהור); ואירועי מלחמת חרבות ברזל - נגרמה לחברה שחיקה משמעותית ברווחיות שלה".
החברה, שבעלי השליטה בה הם ניסני נסים חדאד וחי חיים חדאד המיוצגים על ידי עו"ד גונן קסטנבאום, טענה כי "המבקשים אינם נמצאים בחדלות פירעון, אלא בקושי תזרימי נקודתי". כלומר, נטען כי המדובר בבקשה לשיקום ביחס לחברה ובעלי מניותיה הערבים לה, תוך החזר חוב משמעותי לכלל נושי החברה. "בהקשר זה חשוב להדגיש שלחברה יש ביקוש מאוד גבוה למוצריה, ויש לה כמויות הזמנות בלתי מוגבלת שרק הולכות וגדלות. אולם החברה לא מסוגלת לעמוד בביקוש זה לאור עלויות הייצור הגבוהות בארץ".
נטען כי עיקר התוכנית הכלכלית היא למנף את החברה תוך ייעול והוזלה דרסטית של הליכי הייצור שלה באמצעות העתקת מרביתם לחו"ל (הודו), וזאת תוך שמירה על היקף ייצור מזערי בישראל, הדרוש לצורכי בקרת איכות ושמירה על ייצור מוקפד.
מהבקשה עולה כי החברה העסיקה 49 עובדים, אולם לאחר סבבי פיטורים מועסקים בה כ-21 עובדים. עוד נטען כי בעלי השליטה הזרימו לחברה מיליוני שקלים.
נדגיש כי אין קשרי בעלות בין חברת "חדד כסף טהור" שהגישה את הבקשה לעיכוב הליכים לבית משפט, לבין חברת "אחים חדד כלי כסף" שכלל לא קשורה להליך. כלומר, חנויות הרשת אחים חדד הן בבעלות חברת אחים חדד כלי כסף שאינה קשורה לתיק הנדון.
את בנק מזרחי ייצג עו"ד ישראל בכר.
ועידת האנשים של המדינה 2024- זמן נדל"ן: שוק הדיור בזמן מלחמה- שבי שמר, סמנכ"לית, מנהלת החטיבה הקמעונאית, בנק מזרחי טפחות
(צילום: סנטרל הפקות)