השופט בדימוס חנן מלצר ירוויח כ-159 אלף שקל בחודש כיו"ר קבוצת הביטוח מגדל, וזאת עבור משרה בהיקף של 66%. כך דיווחה היום (ראשון) החברה לבורסה. לפי ההודעה, מלצר יהיה רשאי להפחית את היקף משרתו עד ל-50% ובמקרה כזה שכרו יופחת בהתאמה להיקף המשרה. ב-16 במרץ תתכנס האסיפה הכללית של מגדל כדי לאשר את מינוי של מלצר לתפקיד ואת תנאי השכר שלו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חנן מלצר
חנן מלצר
חנן מלצר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ההודעה מלפני כמה שבועות של קבוצת מגדל על מינוי המשנה לנשיאת בית המשפט העליון (דימ') השופט חנן מלצר ליו"ר הקבוצה הפתיעה רבים במערכת המשפטית ובעולם העסקי. זו הפעם הראשונה שבה שופט עליון בדימוס עובר לעולם העסקי ומקבל תפקיד בכיר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה.
לפי הודעת החברה לבורסה מהיום, השכר שמלצר אמור לקבל עבור שנת 2022 יעמוד על 1.87 מיליון שקל. עלות התגמול הכוללת שלו יכולה לגדול עוד עד לתקרה של 3.5 מיליון שקל בשנה, כשהיא כוללת עלויות נוספות בהתאם למגבלת שכר הבכירים. מלצר אף יזכה ל-26 ימי חופשה בשנה ורכב צמוד, כאשר ההטבה תיזקף על חשבון מגבלת התגמול והמשכורת תופחת בהתאמה. כמו כן, החברה תישא בהחזר הוצאות השופט בדימוס מלצר בקשר ולצורך מילוי תפקידו כמקובל בקבוצת מגדל, וכן תעמיד לרשותו טלפון נייד, אייפד ומחשב נייד, ותישא בעלויות אחזקתם המלאות ובהוצאות התקשורת.
כחלק מהסכם ניגוד עניינים שצורף להודעה נקבע כי מלצר, שמכהן גם כנשיא מועצת העיתונות, מתחייב לדאוג לכך שלא יהיה במצב של ניגוד עניינים בין עבודתו ותפקידיו בקבוצת מגדל (ככל שיכהן בתפקיד נוסף על זה של יו"ר חברת האחזקות) ובין כל עיסוק או עבודה אחרת שבהם הוא עוסק או יעסוק במקביל.
בהסכם נקבעו תפקידים בהם יוכל מלצר לעסוק לצד תפקידו בחברה: הוראה ומחקר באוניברסיטה, המשך כהונתו כנשיא מועצת העיתונות, כאמור, גישורים ובוררויות בארץ ובחו"ל, ובלבד שהודעה על כך תימסר ליועץ המשפטי של החברה כדי לבחון כי אין בהם ניגוד עניינים ישיר עם עסקי החברה; מתן חוות דעת בתחום החוקתי/מנהלי לגופים שאינם פיננסיים; ייעוץ לחברה בתחום הרפואי בכל הנוגע לרישוי ולהסדרת זכויות קנייניות; ייעוץ בתחום דיני הפרטיות למיזם סייבר המציע את שירותיו לחברות ביטוח בחו"ל לשם סיווג לקוחות של אותן חברות בכל הנוגע לדרגת הסיכון של הלקוחות להתקפות סייבר ועוד.