מאז ומעולם שפתיים חושניות ובשרניות היו אחד מסממני היופי החשובים. הדבר הוביל להתפתחות תחום עיצוב השפתיים ולפיתוח ויצירת תכשירי טיפוח ואיפור עבורן ועבור אזור הפה כולו, חלקם ייעודיים לבנות ובני 50+, שכן ההתבגרות מביאה עימה סימנים, כדוגמת שקעים וקמטוטים בצידי השפתיים ובקווים האנכיים שמעל השפה העליונה. בקרב מעשנות ומעשנים התופעה אף מואצת וגם ניכרת יותר.
אז ניסיתי: קרמים טיפוליים, מסכה לשפתיים ושפתונים למראה טבעי, אך חושני.
ליראק פריז: LIFT INTEGRAL LIPS& LIP CONTOURS PLUMPING LIFT BALM
המותג ליראק פריז השיק בישראל באלם לחות שפתיים טיפולי: LIFT INTEGRAL LIPS& LIP CONTOURS PLUMPING LIFT BALM, שמטרתו טיפול משלים לאחר הזרקת חומרי מילוי לשפתיים ולחריצים שמעל השפה. המרכיבים מיועדים להעניק לחות ולהחליק את העור באזור, מה שהופך אותו מתאים לכולן ויעיל במיוחד למעשנות. ההמלצה היא למרוח את התכשיר על השפתיים לפני האיפור, ומומלץ אף למרוח אותו כל שעתיים.


2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)


אז ניסיתי
מודה. לא כל שעתיים. אבל מדי בוקר, כשאני יוצאת מהבית, כשהקרם משוח על שפתיי, התחושה טובה. לא ברור אם זה בזכות פרח הצבעוני או התמציות שכלולים במרכיבים, הגם שהקמטוטים לא נעלמים, השפתיים מרגישות מתוחות ומעודנות יותר, ועוד יותר כשמושחים שפתון מעל הקרם.
מחיר: 165 שקל ל־15 מ"ל.
להשיג אצל הקוסמטיקאיות והרופאים מורשי ליראק.
דרמלוג'יקה: Nightly Lip Treatment. להרוות ולשקם
הקרם Nightly Lip Treatment של דרמלוג'יקה מיועד למצק את השפתיים ואזור הפה ולהחליק את הקמטוטים באזור. את הקרם מורחים בלילה, כחלק מההוכחה המדעית, שהעור מחדש את עצמו בזמן הזה. לפי ההתוויה, מדובר בפורמולה עשירה לשיקום ולשחזור העור, שגם אמורה לסייע במניעת סימני הזדקנות עתידית באזור, והיא מתאימה לסובלות ולסובלים ממחסור בלחות, למעשנים, למרבים לשתות מקשית ולנחשפים לשמש.
אז ניסיתי
במשך כמה לילות ברצף, לאחר שניקיתי את הפנים, הנחתי את האפליקטור, שחררתי ממנו קרם ומרחתי אותו בתנועות עיסוי סביב לשפתיים. בבוקר הרגשתי, שאכן זה משפיע. האזור הפך נעים ורך וקיבל תחושת רוויה. האם הוא ימנע עוד סימני הזדקנות באזור? על כך רק ימים יעידו.
מחיר: 265 שקל ל־10 מ"ל. ניתן להשיג בנקודות מכירה מורשות, במכוני קוסמטיקה ובאתרי הספא.
קיל'ס: מסכת שפתיים חמאתית
גם מסכת השפתיים של קיל'ס מיועדת ללילה. המרקם שלה חמאתי עשיר, כי זה הייעוד שלה: שיקום, הזנה ותוספת לחות. מטרה מוצהרת נוספת שלה היא לשמור על הלחות הנדרשת באזור גם לאורך היום. בין המרכיבים נמצא שמן קוקוס וחומצות, שאמורות להעניק לחות ולהחליק שפתיים סדוקות.
אז ניסיתי
מילאתי הוראות. משחתי את המסכה על השפתיים לפני השינה. נשמתי בתענוג את ריח הקוקוס, שמחתי שלא הייתה דביקה לי. הבוקר שלמחרת עדיין שימר את ההרגשה הנעימה והמזינה.
מחיר: 109 שקל ל־50 מ"ל. להשיג: בחנויות המורשות.

2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
שפתונים: הטרנדים של קיץ 2021
לא מעט נשים מעידות, שהן לא יוצאות מהבית בלי שפתון או ליפ גלוס, המבליטים את השפתיים וגורמים להן לדבר. שפתיים, שעליהן נמשח שפתון בצורה נכונה, משדרות נוכחות, ביטחון וסקסיות. יש לזכור, שלפני בחירת המרקם, מאט או מבריק, וצבע השפתון, הרי ששפתון הוא חלק מהאישיות. מניפת הצבעים הכמעט אינסופית שיש לשפתונים נוצרה, כדי שכל אחת תבחר את מה שיתכתב עם האישיות שלה. מומלץ גם לזכור כמה כללים לבחירת שפתון ומשיחתו. לדוגמה, מי שמעדיפה ליפ גלוס, רצוי לקבע אותו עם פודרה, כי יש לו נטייה לזליגה. מי שמעדיפה שפתון בצבע חזק, שבדרך כלל "גונב את ההצגה", כדאי לתחום את השפתיים קודם בתוחם, שיהיה בצבע זהה לשפתון או לצבע השפתיים.
קיץ 2021 מביא איתו שלל גוונים של ניוד. צבע, שהמסר שלו הוא, שלכאורה, לא באמת התאפרתן, אבל היי, הרי ברור שכן, כי העדינות והחושניות שלכן כובשות בעזרתו. במקביל, כמו כל קיץ, גם קיץ 2021 הוא הזדמנות לצאת החוצה ולהפגין נועזות וסקסיות בלתי מתפשרת. לצורך מטרה זו הושקו שפתונים בגוני אדום (לעולם צבע נועז), סגול וחום בולטים ועוצמתיים.
1. גרלן: שפתון KISS KISS בגוון ניוד. מדגיש את קו השפתיים, עשיר בלחויות ובעל מרקם קרמי קליל, במיוחד לקיץ.
מחיר מומלץ: 176 שקל. להשיג ברשתות סופר־פארם, אפריל והמשביר לצרכן.
2. שפתוני NUDESTIX – LIP GLACE. שמן שפתיים עשיר בלחות בגימור מבריק, אינו משאיר את השפתיים דביקות.
מחיר מומלץ: 99 שקל. להשיג בלעדית ברשת סופר־פארם.
3. לנקום – L'ABSOLU ROUGE – שפתונים עשירים בלחות, מעניקים לשפתיים מראה מוזן וזוהר.
מחיר מומלץ: 197 שקל. להשיג: ברשתות הפארם.
4. איב סאן לורן ביוטי – TATOUAGE COUTURE – שפתון מאט. תוצאת צבע מושלמת ותחושה קלילה על השפתיים.
מחיר מומלץ: 160 שקל. להשיג: ברשתות הפארם.
5. לוריאל פריז: סדרת שפתונים COLOR RICHE NUDES בגוני הניוד. גם האריזה עוצבה בגוני ניוד בהיר – ורוד עתיק.
מחיר מומלץ: 55 שקל. להשיג ברשתות הפארם והמזון והמשביר לצרכן.
6. M.A.C: סדרת שפתוני Love Me Liquid Lipcolour – מועשרים בשמן ארגן. השפתון מצויד באפליקטור דמוי חץ לשרטוט קו השפתיים.
מחיר מומלץ: 119 שקל. להשיג: ברשת חנויות מאק ובאתר החברה.
7. בובי בראון: Luxe Defining Lipstick 2-in-1 – סדרת שפתונים, שמאחדים שפתון ותוחם במוצר אחד, בשילוב מחדד מובנה. גימור מאט ולחותי.
מחיר מומלץ: 185 שקל. להשיג בחנויות בובי בראון ובאונליין.
8. אנסטסיה בוורלי הילס: שפתון בגימור אולטרה־מאט קטיפתי, בעל סטיק בצורת לב, למריחה מדויקת ולהגדרת קו השפתיים.
מחיר מומלץ: 90 שקל. להשיג: בחלק מרשת סופר־פארם.
9. פופה: שפתון נוזלי בשלושה גוונים, חלק מקולקציית האיפור לקיץ הנוכחי - FIGHT LIKE A WOMAN. מבטיח ברק מתמשך, מועשר בשמן ארגן ובכדורי מילוי היאלורוניים.
מחיר מומלץ: 79 שקל. להשיג בלעדית בסניפי סופר־פארם ובאתר הרשת.
10. IL MAKIAGE: שפתונים מסדרת DIRTY TALK – מועשרים ברכיבי לחות ושמנים ייחודיים, להענקת תחושת משי חלקה.
מחיר מומלץ: 129 שקל לשפתון, 109 שקל לליפ גלוס, 119 שקל לשפתון בצורת עיפרון. להשיג: באתר החברה.
11. ג'ייד: שפתון קיצי בסדרת סלפי, "תל אביב", שמתכתב עם הערכים של "עיר ללא הפסקה". הגוון נע בין ורוד עתיק קלאסי לחום סגלגל טרנדי ועכשווי.
מחיר מומלץ: 79.90 שקל. להשיג ברשתות הפארם ובאתר החברה.

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור: להזריק, למלא, להחזיר נפח

"שם המשחק להחזרת הנפח באזור הפה והשפתיים הוא שילובים נכונים של טיפולים. מומלץ לבנות תוכנית טיפול עדינה, לא אגרסיבית, מותאמת אישית לכל מטופלת ומטופל, גם מבחינת התקציב. יש לזכור, שלא ניתן למחוק קמטים ולהחזיר באופן מושלם את המצב לקדמותו, לכן חשוב לעשות זום־אאוט ולא להסתכל רק על קמט בודד, אלא על האזור כולו. לפעמים שיפור קטן בכל מקום באזור ייתן תוצאה נכונה ויפה. יש להדגיש בנושא זה את ההבדל בין נשים לגברים. אצל נשים האזור כולו נוטה להתקמט בגלל עור דק ותנועתיות מרובה. בקרב רוב הנשים בגילים 50 ומעלה תהיה ירידה משמעותית בנפח השפתיים ועלייה במספר הקמטוטים שמעליהן, בעוד בקרב גברים זה פחות שכיח.
מהם סוגי הטיפולים לעיבוי השפתיים ואזור הפה?
"יש חומרי מילוי, שמטרתם להעניק לשפתיים מראה מלא וטבעי. חשוב לזכור, שיש להתאים את החומר המוזרק למטרה ולגיל המטופל. למשל, אם המטרה היא הענקת נפח לשפה, יש סוג של חומר לשפה צעירה יותר וחומר אחר לשפה בוגרת יותר. כשמדובר במילוי הקמטים שמעל השפתיים, לכך מתאים חומר ייחודי אחר. לעיתים הטיפול המועדף הוא שילוב הזרקות עם טכנולוגיית לייזר וגלי רדיו. טיפול בהזרקות יחזיק בין שנה לשנה וחצי, והזרקות בשילוב מיכשור מבוסס אנרגיה יחזיקו יותר".