בשונה מתיקונים רבים בבית, הרי שגם אם יש לכם שתי ידיים שמאליות, סביר להניח שעם האתגר הקטן הזה תוכלו להתמודד בקלות.
תקלה זו לא מצדיקה החלפת ראש אמבטיה, ובטח שלא תשלום מיותר של דמי ביקור לאינסטלטור. אין שום צורך בחוש טכני או בציוד מיוחד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התקלה: המים במקלחת זורמים לכל הכיוונים או שהזרם חלש במיוחד

אלא אם מדובר בבעיות של לחץ מים עקב היעדר משאבת מים בדירה, ובעיות אינסטלציה חמורות יחסית, הרי שלרוב זרם חלש באמבטיה או מצב שבו המים משפריצים לכל עבר, נובעת מסתימה בראש המקלחת.
הסיבה לתקלה זו היא כמות האבנית הגדולה שיש במים הטבעיים בישראל. זהו מעין משקע סלע גיר, שגורם לנזקים לא רק לצנרת בבית, אלא גם למכשירי חשמל רבים.
הצטברות של אבנית בחורים שבראש המקלחת, גורמת לסתימה בהם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כך תסירו את האבנית מראש המקלחת

אז מה עושים כשזה המצב? ובכן, כל שצריך לעשות הוא לפרק את ראש המקלחת בתנועה סיבובית. יש להשרות אותו בתוך קערה או דלי ובהם תמיסת מלח לימון או חומץ ביתי לבישול (5 אחוז).
כמובן שניתן להשתמש גם בחומרים ייעודיים לפתיחת סתימות אבנית, אך גם החומרים הטבעיים והזמינים בכל בית בהחלט יעשו את העבודה, וגם לא יגרמו נזק לראש האמבטיה עצמו.
לרוב, יהיה צורך להשרות את ראש האמבטיה בתמיסה למשך כשעה, אך לא יקרה כלום אם תשרו אותו גם למשך כל הלילה, בכדי שכל האבנית תוסר בצורה יסודית.
אם כמות האבנית שהצטברה בחורים גדולה, סביר להניח שתצטרכו להבריש את הפתחים עם מברשת קטנה (מברשת שיניים ישנה בהחלט תעשה את העבודה).
לאחר שטיפת ראש האמבטיה במים וייבוש שלו, הבריגו אותו בחזרה למקומו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עוד כתבות בנושא:

האם ניתן לנקות את ראש האמבטיה גם ללא פירוק שלו?

בהחלט. מי שעבורו גם פירוק של ראש האמבטיה הוא פעולה מסובכת והוא חושש לגרום נזק, יכול בהחלט למלא שקית ניילון חזקה ואטומה באותה התמיסה. לדעתי מלח לימון יסיר בצורה טובה יותר מחומץ את האבנית.
את השקית עם התמיסה קושרים היטב לראש הטוש כשהוא טבול בתמיסה. כעבור שעה או למחרת מסירים את השקית, שוטפים עם מים נקיים את ראש האמבטיה, ובמידת הצורך מברישים עם מברשת שיניים ישנה והרי לכם ראש מקלחת נקי מסתימות אבנית.