כדי לתלות מדף צריך לדעת לעבוד עם זוויות, עם פלס, לבצע מדידות, להתאים את גודל הדיבל לבורג המתאים, ואת הבורג לזווית ולמדף. בקיצור, לא כל אחד יודע לבצע את העבודה הזאת, בטח לא בפעם הראשונה.
ואולם, העלות של תליית מדפים מתומחרת בסכום של 250-350 שקל, עבור תלייה של עד 3 מדפים. מחיר זה, הוא לא זול במיוחד, בייחוד אם יש לכם צורך רק במדף אחד.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה עושים כדי להוזיל עלויות?

לא מזמינים הנדימן רק לצורך מדף אחד. הרי התלייה של מדף אחד אורכת כרבע שעה, ומשאירה לכם עוד כ-45 דקות פנויות לטיפול בשאר התיקונים הקטנים והמעצבנים שיש לכם בבית.
מה למשל? חיזוק צירים, החלפת ידיות, תיקון דלתות פנים, התקנת גוף תאורה, תליית וילון – או כל דבר אחר שממתין לכם כבר כמה שנים לטיפול. כמעט ואין בית שלא מצריך תיקון קטן כלשהו.
שימו לב, שיש הבדל במהירות העבודה של בעלי המקצוע, ואם אינכם רוצים תמחור שעתי, ישנה אפשרות נוספת: הכינו רשימה של כלל התיקונים והשיפצורים שאתם זקוקים להם, ובקשו הצעת מחיר גלובאלית. המחיר עבור כל תיקון בנפרד, יהיה משמעותית הרבה יותר גבוה.
לכן, במידה שיש לכם מספר שדרוגים נדרשים לבית, כדאי להיפטר מהם בבת אחת, ולתמחר אותם גלובאלית. זה ישתלם לבעל המקצוע שלא מגיע רק לצורך תיקון בודד, וישתלם לכם, שכן העלות הכוללת תהיה הרבה יותר גבוהה אם תתמחרו אותה בנפרד.
כמו כן, יש הנדימנים שההתמחות שלהם היא נגרות, ויש כאלה שגם מבינים במכשירי חשמל. לכן, כשאתם חושבים על תיקונים, אל תצמצמו את עצמכם רק להרכבות רהיטים ומדפים, אלא תחשבו גם על פתיחת סתימות, על תיקון ניאגרה ששורקת, וכן הלאה. בקיצור, עברו חדר-חדר והתחילו מרשימה ברורה.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

קונים מדף? שווה להתייעץ אם הוא מתאים לייעודו

רגע לפני שאתם מעמיסים עשרה מדפים בעגלת הקניות שלכם, עצרו. ערכו רשימה של הייעוד של כל מדף. מה אמור להיות עליו? לאיזה קיר הוא מיועד? האם הוא מתאים לכך ויעמוד בעומס?
אם אתם לא בטוחים, שווה כבר בחנות לצלצל לבעל המקצוע, לצלם לו את המדף, ולברר האם הוא מתאים לכך.
כדאי לקחת מידות, עוד לפני ההגעה לחנות, ולהציץ בכל מיני דוגמאות של מדפים באינטרנט. כך, תקבלו השראה, הערכת מחיר בסיסית ותקבלו את ההחלטות ברוגע, ולא בשעת לחץ בחנות, כשאתם עייפים, רעבים ועם מסכה על הפנים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה משפיע על תמחור של מדפים?

כמות המדפים: כאמור, המחיר של תליית מדף בודד והמחיר של תליית 3 מדפים – יעלו אותו הדבר. אם יש לכם 10 מדפים למשל, בעבור כל מדף נוסף התוספת תהיה הרבה יותר נמוכה – כ-50 שקל לכל מדף נוסף.
עוד אפשרות להוזלת המחיר, היא לסמס בווטסאפ של הבניין או של השכונה שאתם מתכננים להזמין הנדימן ליום תיקונים, והפכו את ההגעה ליותר משתלמת עבורו. בכך, תשיגו מחירים הרבה יותר אטרקטיביים, משום שהוא כבר ממילא שם, עם תיק כלי העבודה שלו.
גודל המדף ומורכבות העבודה: שימו לב שגודל המדף לא משפיע לרוב על התמחור, אלא אם כן מדובר במדף כבד במיוחד, ארוך במיוחד או כזה שמצריך תלייה מיוחדת.
ככל שהעבודה יותר מורכבת ומסובכת, כמו למשל מדף עם שרשראות או מסילות מיוחדות, מדף שהוא חלק מרהיט נוסף, או כל דבר שהופך את פעולת התלייה לארוכה ומורכבת יותר – ייקר את המחיר. קחו בחשבון שלא מדובר בתוספת משמעותית, אלא לכל היותר ב-50 או 70 שקל נוספים לכל מדף.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה לא אמור לגרור תוספת מחיר?

שימו לב, שאמנם כמות מדפים או עבודה מורכבת במיוחד, אכן מצדיקה תוספת מחיר, אך לא כל דבר. סוג הקיר, למשל, לא אמור להשפיע על המחיר. לכן, גם אם זקוקים להתקנת מדף על קיר בטון או על קיר גבס, זה לא אמור לייקר את העבודה.
גם סוג המדף, לא אמור לשנות את התמחור. כלומר, אין הבדל בין מדף עץ, מדף זכוכית, מדף כוורת או מדף שיש לו תומכים מלמטה. אלא אם כן מדובר בהתקנה מורכבת במיוחד, לסוג המדף ולסוג הקיר, אין כלל השפעה על המחיר.
גם השימוש בחומרים כלשהם לא אמור לגרור תוספת מחיר. הרי בדיוק בשביל זה אתם מזמינים הנדימן שאמור להגיע עם כל כלי העבודה הדרושים: מקדחה, ברגים, דיבלים ופלס.
את המדף ואת התומכים (הזוויות) אתם אמנם אמורים לקנות בעצמכם, אבל את כל השאר – לא. חומרי העבודה וכלי העבודה, הם חלק מהמחיר השעתי או המחיר הגלובאלי שסוכם.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה דגשים לתלייה על קיר גבס

בשונה מקיר בטון או מקיר בלוקים, הרי שקיר גבס הוא די מאתגר לתלייה של מדפים עליו. ראשית, יש לדאוג שהדיבל יותאם לכך (דיבל מסוג זה מכונה דיבל 'פרפר', או 'רוזטה').
כל דיבל כזה, מתאים לנשיאת משקל של עד 5 ק"ג בלבד. לרוב, כל מדף, מגיע עם דיבלים מתאימים, אבל שווה לעדכן את בעל המקצוע לפני כן בסוג הקיר ובסוג המדף, בכדי שהוא יגיע מוכן עם הברגים והדיבלים המתאימים.
בכל מקרה, בסיום התלייה, ודאו שהמדף אכן צמוד ומקובע לקיר, אינו רופף ושהוא תלוי בצורה ישרה. אם המדף רופף כבר בשלב ההתקנה, סביר להניח שהוא ייפול מהקיר תוך כמה ימים או שבועות.
בתליית מדפים כבדים, ודאו שבעל המקצוע מחזק את קיר הגבס באמצעות דיקט. אם אתם מתכננים תליית כמות גדולה יותר של מדפים (שיוצרים מעין מראה של ספריה של ממש), דאגו לקונסטרוקציה מתאימה. כאן, בעל המקצוע המתאים הוא לא בהכרח הנדימן, אלא מסגר.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עוד כתבות בנושא:
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

עושים זאת בעצמכם?

מעבר לחשיבות של העיגון לקיר, והבטיחות של תליית מדף כבד מעל ראש המיטה – הרי שיש חשיבות גם לשמירה על תשתיות הבית.
אמנם זה לא כזה מסובך לקדוח בקיר, אך חשוב לדעת היכן לקדוח, בכדי שלא לפגוע בצנרת חשמל, דבר שיסכן אתכם ויעלה לכם ביוקר.
קווי החשמל, לרוב מונחים בקווים ישרים משקעי החשמל שעל הקיר. לכן, כדי להקטין את הסיכון, ודאו שאתם לא קודחים בקו אנכי (מעל או מתחת בקו ישר) או אופקי (מימין ומשמאל בקו ישר) לשקע כלשהו.
פורסם לראשונה: 10:17, 08.03.21