בשיתוף בנק הפועלים
הקורונה כבר כמעט מאחורינו, אבל העולם לא יחזור להיות כשהיה, ונראה שרבים מההרגלים שאימצנו בשנה וחצי האחרונות, כאן כדי להישאר. "בכל מה שקשור לאימוץ הרגלים, אפשר להגיד שהרגל מתקבע אחרי שישה שבועות שעושים אותו באופן קבוע. הקורונה נמשכה שנה שלמה, ולכן חלק מההרגלים יישארו איתנו במשך שנים", מסביר שלומי לחנה, יועץ אסטרטגי שיווקי, מרצה במכללה למנהל ובמרכז לצמיחה לפיננסית מבית בנק הפועלים.
ביום שני הקרוב (21.6) יתקיים וובינר (הרצאת זום ללא תשלום) של המרכז לצמיחה פיננסית שיעסוק בסוגיות אלו (להרשמה הקליקו כאן). שלומי לחנה יסקור בוובינר את השינויים שעבר עולם הצרכנות, ויסביר כיצד עסקים יכולים להתאים ללקוח החדש חווית קנייה מותאמת.
מגפת הקורונה, סובר לחנה, הייתה נקודת שבר בעולם העסקי, "כיוון שהיא יצרה חוסר וודאות. רק עסקים שידעו איך למנף את המשבר באופן מיטבי, הצליחו להפוך את הקורונה להזדמנות עסקית".
אז איך שינתה הקורונה את הרגלי הצריכה של הלקוח הישראלי, וכיצד בעלי עסקים יכולים להתאים את עצמם לצרכי השוק המשתנים, וליצור חוויית קנייה מותאמת ללקוח החדש?
6 צפייה בגלריה
קניות בסופרמרקט
קניות בסופרמרקט
כיצד בעלי עסקים יכולים להתאים את עצמם וליצור חוויית קנייה מותאמת ללקוח החדש?
(צילום: Shutterstock)

לקראת הוובינר, לחנה משתף בחמישה טיפים, שיעזרו לכל יזם, איש מכירות ובעל עסק להיערך שיווקית לעידן הפוסט קורונה.

העצימו את חווית הקנייה

בני האדם הם יצורים חברתיים, והמרחב הדיגיטלי לעולם לא יחליף את החוויה החברתית הפיזית, מסביר לחנה. אמנם הדיגיטל מציע שפע אינסופי של אפשרויות ותכנים, אבל גם למציאות הפיזית יש יתרונות, וחשוב שעסקים קמעונאיים ידגישו אותם. מילת המפתח היא: העצמת חוויית הקנייה.
"הכוונה היא לחוויה שמערבת את כל החושים, ושגורמת לאנשים להתרגש וליהנות". מותג האופנה הצעיר אברקרומבי אנד פיץ' הוא דוגמא מצוינת לחוויית קנייה, שמבדילה את עצמה מהאונליין, מפרט לחנה. סניפי הרשת מעוצבים כמועדון לילה מוחשך בליווי מוזיקה רועמת שמעוררת את החושים. "שימוש בחושים שאין באונליין כמו ריח, מוזיקה, מישוש וטעם - כל אלו מעצימים את חווית הקנייה".
6 צפייה בגלריה
Abercrombie _alt Fitch
Abercrombie _alt Fitch
Abercrombie _alt Fitch
(צילום: shutterstock)

הכל הולך להיות גדול ומפואר יותר

"במשך שנה שלמה היינו סגורים בבית, לא יצאנו החוצה ובקושי פגשנו אנשים. עכשיו, כשאנחנו יוצאים ממשבר הקורונה, אנחנו רוצים לפצות את עצמנו על הסבל", מסביר לחנה. הפיצוי יבוא לידי ביטוי, הוא אומר, על ידי חוויות קיצוניות יותר. "אם לפני הקורונה, עמדו בפני הלקוח שלוש אפשרויות של בחירה: זול, בינוני ויקר, לרוב הוא בחר באופציה האמצעית, כי רובנו שונאי סיכונים, היום המצב הוא שונה".
בעידן הפוסט קורונה רובנו נלך על האופציה היקרה, הגדולה והמפוארת ביותר, מסביר לחנה, "ואנחנו כבעלי עסקים נצטרך לספק את המוצר המוקצן והאקסטרווגנטי ביותר. אנחנו נראה את זה באירועים כמו חתונות, בר ובת מצווה - הכל גדול יותר. בתחום הממתקים והשוקולדים נראה את זה באריזות מפוארות יותר. בעולמות הספא - טיפולים מפנקים יותר, וכך גם בענף החופשות. כל עסק צריך להציע את המוצר הכי קיצוני ומפואר שניתן, כי זה נוגע ברגש הפיצוי של הלקוח".
6 צפייה בגלריה
בתחום הממתקים והשוקולדים נראה את זה באריזות מפוארות יותר.
בתחום הממתקים והשוקולדים נראה את זה באריזות מפוארות יותר.
בתחום הממתקים והשוקולדים נראה את זה באריזות מפוארות יותר.
(צילום: shutterstock)

הוסיפו ללקוח ערך בריאותי

לצד הנטייה לבחור במוצרים הגדולים והמפוארים ביותר, בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה של חזרה לטבע, חיבור לערכים של בריאות, פשטות ורווחה נפשית (well being). "זו מגמה שהתעצמה בתקופת הקורונה. אנשים השקיעו יותר בעצמם ובבריאות שלהם. הם לקחו קורסים של מדיטציה או יוגה, אימצו תזונה בריאה והעדיפו מוצרים בריאותיים. המגמה הזו תמשיך גם בתקופה שאחרי הקורונה, ותפקידם של בעלי העסקים הוא להוסיף את הערכים האלו למוצרים שלהם. אם אני יש לי חנות אופנה למשל, שווה לי להוסיף קו של מוצרים שעשויים חומרים ממוחזרים".
6 צפייה בגלריה
זוג מתרגל מדיטציה
זוג מתרגל מדיטציה
בתקופת הקורונה אנשים השקיעו יותר בעצמם ובבריאות שלהם. המגמה הזו תימשך.
(צילום: Shutterstock)

הקמתם אתר מכירות? זה לא מספיק

בשנה וחצי האחרונות פמפמו לבעלי העסקים שוב ושוב שאם הם לא באונליין, הם לא קיימים. בתקופות הסגרים העולם עבר להתנהל רובו ככולו במרחב הדיגיטלי, ומי שלא היה לו אתר מכירות מקוון - התקשה לשרוד את המשבר.
"כולם דיברו על מעבר לאונליין, אבל נקודה אחת חשובה נזנחה", מציין לחנה. "הרבה עסקים פתחו אתר מכירה מקוון בתקופת הקורונה, אבל לא השקיעו מחשבה על אריזה ומשלוח. חשוב לזכור, שהצרכן הישראלי מורגל לקניות באתרים גדולים ומקצועיים, שמספקים שירותי אריזה, משלוח ותמיכה בסטנדרטים מאוד גבוהים. היום, כשאנחנו מזמינים באתרים בינלאומיים, אנחנו יודעים מתי המשלוח יצא ומתי הוא יגיע אלינו".
6 צפייה בגלריה
שלומי לחנה
שלומי לחנה
שלומי לחנה, יועץ אסטרטגי שיווקי ומרצה במכללה למנהל ובמרכז לצמיחה פיננסית.
(צילום: עידן גרוס)

זו הסיבה שחשוב להשקיע בכל מה שמסביב לאתר, אבל כמובן לא לזנוח את האתר עצמו. "יש חשיבות רבה לחוויית משתמש בעולם הדיגיטל. הכוונה היא לאתר נוח שיהיה כייפי, נעים ושלא יתקע. אל תזלזלו בלקוח, הוא מזהה באופן אינסטינקטיבי אתרים חווייתיים. תפקידנו כבעלי עסקים הוא להעביר לאונליין את הקסם שיש בחנות הפיזית שלנו".

פלח צרכני חדש נולד - שימו לב אליו

תקופת הקורונה אילצה רבים מאיתנו לעבור לעבודה מהבית, וכתוצאה מכך, החלל הביתי הפך גם לחלל עבודה, שהצריך התאמות מסוימות. "בסקטורים רבים אנחנו נראה את מגמת העבודה מהבית ממשיכה, וזה בהחלט משפיע על עולם הצרכנות", אומר לחנה. "מעצבי פנים, אדריכלים וחנויות לעיצוב הבית יצטרכו לתת פתרונות לעובדים מהבית. תהיה לדעתי גם דרישה למתחמי עבודה משותפים כמו ווי וורק שקרובים לבית, אפילו בתוך הבניין. מדובר בענף שלם שאפשר למצוא בו הזדמנות עסקית".
6 צפייה בגלריה
מתחמי עבודה משותפים של Regus בשרונה.
מתחמי עבודה משותפים של Regus בשרונה.
מתחמי עבודה משותפים של Regus בשרונה.
(צילום: עודד סמדר)

בוובינר של המרכז לצמיחה פיננסית ייתן שלומי לחנה עוד טיפים, כלים והמלצות ליזמים, אנשי שיווק ובעלי עסקים. ההרצאה תתקיים בזום ביום שני הבא (21.6) בשעה 8 בערב. לרישום והשתתפות ללא תשלום, היכנסו >>
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 06:47, 15.06.21