בשיתוף אתר המקצוענים
שוב מים משפריצים החוצה מהמקלחון? גם אחרי ניקיון שלהם עם אקונומיקה הם עדיין בצבע חום-כהה (שמעיד על פטריות ועובש?) איך יודעים אם כדאי להחליף את הגומיות או גם את המגנטים? לפניכם כתבה על דבר קטן ומעצבן שקשור לתחזוקת הבית, אך כזה שממש לא מסובך לסמן וי על תיקון שלו.
הסיבה העיקרית לגלישת מים מחוץ למקלחון היא בלאי טבעי של איטום הגומיות או של פסי הסיליקון. נהוג להחליף אותם אחת ל-4 שנים (במקרה שאתם מקפידים על ניקיון קבוע שלהם עם אקונומיקה) או אחת לשנתיים, אם אתם לא מהסוג שמקפיד על ניקיון יסודי.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

איך תדעו שהגיע הזמן להחליף אותם?

פשוט מאוד. אם הם לא מבצעים יותר את ייעודם, ומים משפריצים החוצה, דרך דלתות הזכוכית (במרווח שביניהן או בחלק התחתון), אם רוח קרירה חודרת למקלחון בזמן שאתם מתרחצים או אם יש סימני עובש ופטריות עליהם.

איך אוטמים מקלחון עם דלתות הנפתחות על ציר?

דלתות התלויות על ציר, נפתחות פנימה והחוצה. במקרה זה, האיטום שלהן הוא בעזרת גומיות עם שיפוע אלכסוני (מכונות גם 'סניפירים'). הן ממוקמות לרוחב, בחלק התחתון של כל אחת מהדלתות, וכן לאורך, במרווח שבין שתי הדלתות הנפתחות וכן.
הגומיות האנכיות, כוללות גם מגנטים, שנועדו לגרום לסגירה הרמטית יותר של הדלתות והצמדתן זו לזו. במשך הזמן, המגנטים נחלשים והגומיות מתבלות.
המגנטים מחזיקים מעמד זמן רב יותר (8-9 שנים), והגומיות מצריכות החלפה כל שנתיים-ארבע שנים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כיצד מתבצע התיקון?

אם ברשותכם מקלחון עם דלתות ציר, עליכם לפתוח אותן כלפי פנים המקלחון, משום ששם הרצפה בשיפוע, וישנו מרווח שמאפשר את שליפת הגומיות החוצה (מכיוון מעלה למטה).
לאחר שליפת הפס, יש צורך בניקוי יסודי של המקום עם אקונומיקה. לאחר ייבוש מלא של הזכוכית, יש למקם את הגומיות החדשות, ולהקפיד על שיפוע מדויק שלהן, לצורך איטום מקסימלי.
טיפ: על הגומי להיות תואם בדיוק לעובי הזכוכית. נהוג להשתמש בדלתות זכוכית בעובי של 4-10 מ"מ (כשעובי הזכוכית המומלץ הוא של 6-8 מ"מ, על מנת שלא תישבר בקלות). בכל מקרה, חשוב להתאים במדויק את הגומי לעובי הדלת, כך שאם אתם רוכשים את החומרים ומבצעים את התיקון עצמאית, הקפידו על כך.

איך אוטמים מקלחון עם דלתות הזזה?

מקלחון הזזה, כשמו כן הוא, כולל דלתות שנפתחות לצדדים, ונעות על מסילה. דלתות אלו אוטמים עם פסי סיליקון, הממוקמים גם הם לאורך (בין הדלתות) ולרוחב (בתחתית הדלתות).
כיצד מתבצע התיקון?
יש לחתוך את הסיליקון עם סכין ולהסיר את כל השאריות מדלת הזכוכית. בסיום, יש לנקות היטב את הזכוכית, ורק לאחר ייבוש מוחלט של המשטח (ייבוש של 24 שעות, בו יש להימנע משימוש במקלחון), ניתן למרוח את הסיליקון החדש על דלתות הזכוכית.
טיפ: כדאי להעדיף סיליקון נגד עובש, שכן הוא עמיד יותר לאורך זמן.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

האם כדאי לבצע את התיקון לבד?

לא חייבים להזמין בעל מקצוע לצורך תיקון פשוט זה, אך קחו בחשבון שזה יצריך מכם לגשת לחנות לאביזרי בית או חנות לכלים סניטריים, ולרכוש בעצמכם את החומרים (סיליקון או גומיות).
כמו כן, עליכם להיזהר למקם את הגומיות בזווית הנכונה (אם מדובר בגומיות), או להימנע מלשרוט את הזכוכית (כשמדובר בפסי סיליקון, אותם יש להסיר לפני הדבקת החדשים).

כמה אמור לעלות התיקון ומה חשוב לוודא מראש שכלול במחיר זה?

עלות החלפת סיליקון או גומיות איטום למקלחון משתנה בהתאם לגודל המקלחון וכמות החומרים שיש להשתמש בהם. המחיר נע בין 250 ל-400 שקל, וכולל את העבודה ואת החומרים.
אם יש לכם מקלחון עם דלתות הנפתחות על ציר, ויש צורך בהחלפת המגנטים, בנוסף להחלפת הגומיות, המחיר הכולל גבוה יותר, ונע סביב 480-550 שקל, וכולל את עלות המגנטים, הגומיות והעבודה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בכל מקרה, חשוב שתוודאו מראש כבר בשיחה הטלפונית עם בעל המקצוע מה כלול במחיר, כדי שלא יהיו הפתעות בשלב התשלום. שאלו האם המחיר כולל מע"מ, דרשו חשבונית, ודעו כי קיימים בשוק מספיק בעלי מקצוע שיעניקו לכם מחיר אטרקטיבי, שיכלול חשבונית, אחריות על ההתקנה ושימוש בחומרים איכותיים.
בכל מקרה, לפני הזמנת בעל מקצוע לתיקון כלשהו של המקלחון, קראו את הטיפים במדריכים שעוסקים בתחום, עברו על המחירון הנהוג בשוק לתיקוני מקלחון, והגיעו מוכנים, כדי שלא יעבדו עליכם לא במחיר ולא באיכות העבודה.