לקוחת שופרסל שריינה מועד למשלוח וכעבור יממה ניגשה למלא את הסל הווירטואלי בפריטים נוספים. להפתעתה היא קיבלה הודעה שההזמנה כבר נסגרה בערב שלפני יום המשלוח וההזמנה כבר בהכנה, בעוד שעד כה ניתן היה למלא את הסל עד שש שעות לפני מועד המשלוח.
>> >> לסיפורים המעניינים והחמים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מבדיקה עולה שבחודשים האחרונים שופרסל החלה בפיילוט של מרכז שילוח אונליין אוטומטי. המשמעות היא שכרגע חלק מלקוחות האונליין מקבלים את הזמנתם מהמרכז החדש, שנעשה בו איסוף מוצרים על ידי רובוטים. במסגרת השינוי, ומכיוון שמדובר במערכת אוטומטית, שונתה השעה שבה נסגרת ההזמנה ולא ניתן לערוך בה שינויים.
1 צפייה בגלריה
בגלל הליקוט הרובוטי, משלוחי שופרסל אונליין נסגרים מוקדם
בגלל הליקוט הרובוטי, משלוחי שופרסל אונליין נסגרים מוקדם
בגלל הליקוט הרובוטי, משלוחי שופרסל אונליין נסגרים מוקדם
(צילום מסך)
"שופרסל אונליין תמיד אפשרו לשריין מועד למשלוח ואז למלא את הסל עד שש שעות לפני המועד", הלקוחה מספרת. "ביום שישי האחרון שריינתי משלוח ליום ראשון בין 15:00 ל-17:00. אני תמיד משריינת מועד מראש, ממלאת את הסל ובהמשך מוסיפה לו פריטים.
יום לפני מועד המשלוח רציתי להוסיף פריטים לסל וגיליתי שהם סגרו לי את ההזמנה: קיבלתי הודעה שהמשלוח כבר בהכנה. כששוחחתי איתם, אמרו שהם עברו מליקוט אנושי למחסן ליקוט רובוטי ולכן מעתה ההזמנות ייסגרו תמיד יום לפני מועד המשלוח ב-20:00, שזה לא רק שנמוך של השירות אלא גם הרס לי את המשלוח, שהגיע ללא חלק ניכר מהמוצרים שהייתי זקוקה להם. מהסיבה הזו, הקנייה גם לא הגיעה ל-750 שקל, לכן במקום לשלם 10 שקלים על המשלוח גבו ממני 30 שקל. אז נתנו לי כפיצוי 20 שקל לקנייה הבאה.
"אמרו לי שהיתה אמורה לקפוץ לי הודעה על השינוי, אבל לא ראיתי כלום. בדקתי את זה ואכן הוסיפו שורה על זה בקטן, הודעה כזאת צריך להקפיץ על מסך שלם כולל הסבר".
לטענתה בעקבות המעבר לליקוט רובוטי, לכאורה, לא הגיעו חלק מהמוצרים בהזמנה כמו ביצים, גבינה צהובה, קמח ופיתות. "אלה מוצרים שתמיד במלאי ופתאום חסרים".
משופרסל נמסר: "מדובר במשלוחי אונליין המתבצעים ממרכז שילוח אוטומטי חדשני, שבו מועד עדכון ההזמנה מתבצע עד השעה 20:00 בערב שלפני אספקת ההזמנה. שינוי זה מופיע ללקוחות בשקיפות מלאה במהלך ביצוע ההזמנה. כמו כן, ניתן לפנות למוקד השירות של שופרסל באמצעי הקשר השונים על מנת לקבל מענה".