מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, הודיע כי הוא מקפיא באופן זמני את פעילות אתר האינטרנט למגזר החרדי, שם מכר בזול פריטים רבים, מה שעורר זעם צרכנים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האתר היה זמין למשלוחים בערים החרדיות במרכז הארץ בין היתר: בני ברק ואלעד אך גם בפ"ת ואשדוד. אחד המתחרים של הרשת אמר ל-ynet: "ברור שמנכ"ל שופרסל סגר את האתר, אם הוא לא היה סוגר את האתר - הוא היה נאלץ להוריד מחירים באתר לחילונים". על פערי המחירים דווח בכתבה של מעין פרתי בתוכנית חסכון.
1 צפייה בגלריה
תמונה של סניף שופרסל
תמונה של סניף שופרסל
שופרסל. סוגרים את האתר שהציג מחירים נמוכים
(צילום: נחום סגל)
הרשת שספגה קיתונות של ביקורת, עשתה מהלך עסקי חכם: במקום שהצרכנים הכועסים יקנו באתר החדש ויאלצו את שופרסל למכור להם בזול, שופרסל מיהרה וסגרה את האתר. כעת היא תמשיך למכור בשופרסל אונליין ביוקר לכאורה. צרכנים שמעוניינים להפסיק לקנות ברשת בעקבות המהלך, יכולים לקנות בזול ברשתות אחרות שממתגות את עצמן כרשתות דיסקאונט.
בהודעתו אמר אברכהן כי "בכתבה הוצגו נתונים על פערי מחירים בין אתר ישיר למהדרין של רשת יש חסד מבית שופרסל, אתר הפונה למגזר של משפחות מרובות ילדים שמעדיפות כשרויות גבוהות.
"הנתונים שהוצגו בכתבה בהחלט לא פשוטים. לאור זאת החלטתי לעצור את הפעילות באתר 'ישיר למהדרין'. נלמד את כל היקף אי ההתאמות שקיימות בין אתר ישיר למהדרין לאתר הכללי. בשלב זה לא נרחיב הפעילות של האתר לשאר חלקי הארץ, נקפיא את הפעילות לזמן מה נלמד ולאחר מכן נצא למודל הפעלה חדש. ננתח את האירוע, נלמד אותו. נושא השקיפות וההוגנות מאוד חשוב לשופרסל".
המתחרים בענף חושבים שהמחירים באתר היו מחירי חינוך שוק, מחירי השקה, כדי לחנך את המגזר לקנות אונליין. "המגזר החרדי זאת נישה, שופרסל רצו שחרדים ילמדו לקנות אונליין", אמר לנו מתחרה נוסף.
"זה מגזר שהכסף מאוד חשוב לו, ברמה סוציואקונומית נמוכה יותר. יש שם מוצרים שהם רק מהדרין. אבל שופרסל היא ממילא רשת יחסית יקרה ואתר האינטרנט שלה - יקר (לשם השוואה, מחירי אתר שופרסל אונליין גבוהים ממחירי רמי לוי באינטרנט בכ-15%. מ.ק)".