"מכשיר שכבר לא ניתן לעשות בו שימוש יותר", כך מכנה לקוחת נביעות את בר המים נוביה של נביעות, שקנתה לפני ארבע שנים. כעת השימוש בו יופסק אחרי שנביעות הודיעה כי תפסיק את פעילות כדי וברי המים שלה. "לא ביררתי איזה החזר כספי מגיע לי, אבל זה מאוד מתסכל שקניתי בר מים בכסף והוא יעמוד עכשיו חסר שימוש", מסבירה הלקוחה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לקוח אחר העלה פוסט בפייסבוק לפיו הבר שקנה לא שמיש מאפריל והוא לא יכול למלא בו מים עצמאית כי הוא זקוק למארזים שנביעות סיפקה לו וחדלה. הוא כותב: "לקוחות ברי המים הרגילים (כדים) לא נפגעים, פשוט לוקחים חזרה את המכשיר ונגמר הסיפור, המכשיר בהשכרה. אבל כשאני הצטרפתי לנביעות הציעו לי לרכוש את בר המים הזה בעלות של 2,500 שקל. התקשרתי עכשיו לנביעות, הנציגה אמרה לי שזה לגיטימי לגמרי כי 'נהניתי מהמכשיר 3 שנים' אז הכל בסדר".
2 צפייה בגלריה
"מכשיר שכבר לא ניתן לעשות בו שימוש יותר"
"מכשיר שכבר לא ניתן לעשות בו שימוש יותר"
"מכשיר שכבר לא ניתן לעשות בו שימוש יותר"
(צילום: יורם אשהיים)
נביעות השיקה את בר המים נוביה (NOVIA) ב-2015 כמכשיר חדשני שאמור היה להתחרות בתמי 4 של שטראוס. זה בר מים מינרליים, רק שבמקום כד מים - יש בנוביה מארז שבתוכו שקית עם 7.25 ליטר מים והוא מכיל מנגנון טיהור. המכשיר נמכר בכ-2,500 שקל, בתשלומים לשלוש שנים, לא כולל עלות השקיות, כ-100 שקל למארז.
נביעות הודיעה לאחרונה ללקוחותיה כי היא סוגרת את פעילות כדי המים המינרליים, אחרי שהפכה לא רווחית. עקב כך, מי עדן שממילא שלטה ב-70% מקטגוריית הכדים, תהיה היחידה שמציעה את השירות. לפי החברה, השירות ללקוחות יסתיים בעוד כחודשיים.
2 צפייה בגלריה
כד מים של נביעות
כד מים של נביעות
החברה הודיעה לאחרונה על סגירת פעילות כדי המים
מנביעות נמסר בתגובה: "97% מלקוחות נביעות הם בעלי ברי מים (עם כדים) ומעולם לא רכשו את המכשיר. לקוחות אלה, היו במסלול שכלל דמי שירות חודשיים קבועים, שיופסקו עם סיום השירות. כ-3% מלקוחות החברה, נמצאים ב"מסלול מכשירי הנוביה, שכלל תשלום עבור מכשיר, ללא דמי השירות החודשיים.
"ללקוחות אלה הוצעו באופן וולנטרי, החזרים של עד 75% מעלות המכשיר, בהתאם למועד רכישתו וזמן השימוש בו, זאת למרות שבהסכם ההתקשרות עליו חתמו, מצוין מפורשות כי לחברה הזכות לסיים את השירות בהודעה מוקדמת של 30 יום. בנוסף, ללקוחות הוצע איסוף של הבר ללא עלות, במידה ויחפצו בכך".
עוד נמסר כי "הלקוח הספציפי שהעלה את הפוסט, רכש את המכשיר ביולי 2018, ועשה בו שימוש למעלה מ-3 שנים. על אף זאת, בשיחות קודמות הוצע לו החזר ברף העליון".