הבורסה ננעלה בעליות חדות לאחר ההכרזה על תוכנית הרכישות החדשה של בנק ישראל, שנועדה לתמוך בכלכלה ולבלום את השפעות משבר הקורונה. ת"א 35 קפץ ב-2.5%, ת"א 125 התחזק ב-2.2%, ת"א בנקים זינק ב-3.8% בהובלת לאומי שזינק ב-5%. עוד בבנקים - דיסקונט התחזק ב-3.9%, פועלים ב-3.1%, מזרחי טפחות הוסיף 2.8% ובינלאומי טיפס ב-2.6%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אל על נפלה ב-4.2% אחרי שדירקטוריון חברת התעופה אישר את המתווה של משרד האוצר שלפיו השליטה בחברה תעבור למדינה. מניית אל על נסחרה במהלך היום במגמה חיובית ובשיא היומי הגיעה לזינוק של 8.2%.
2 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: Gettyimages)
מטרת התוכנית של בנק ישראל היא להבטיח את המשך פעולתו התקינה של שוק אג"ח החברות, ולחזק את התמסורת מהמדיניות המוניטרית אל שוק האשראי, על ידי הפחתת הריבית בה חברות מגייסות אשראי בשוק ההון, ופינוי מקורות נוספים לאשראי לכלל ענפי המשק.
2 צפייה בגלריה
פרופסור אמיר ירון נגיד בנק ישראל
פרופסור אמיר ירון נגיד בנק ישראל
פרופסור אמיר ירון, נגיד בנק ישראל
(צילום: עמית שאבי)

רובוגרופ-אמזון

ב-14 ביולי תחשוף אמזון את אתגר הרובוטים הוירטואלי הראשון, Challenge Robotics Cyber Amazon שפותח על יד חברת הבת (100%) קודרז טכנולוגיות בשיתוף עם אמזון במהלך ארבעת החודשים האחרונים. אירוע החשיפה יתקיים במהלך כנס אגודת מורי ההוראה למחשבים בארה"ב, שיוזמנו להיות הראשונים לנסות את האתגר הוירטואלי בן שלוש שעות המופעל על ידי קודרז והמדמה באופן וירטואלי את הפעילות המתרחשת במחסן אמזון האמיתי.
האתגר, מיועד לתלמידי כיתות ה' ומעלה, הלומדים מדעי המחשב, תוך כדי שהם מקודדים בסביבה וירטואלית את הרובוט הרקולס של אמזון במרכז ההפצה של אמזון.

מנכ"ל אמות פורש מתפקידו

אבי מוסלר, מנכ״ל אמות (שבשליטת אלוני חץ) ב-15 השנים האחרונות, הודיע לדירקטוריון החברה על רצונו לסיים את תפקידו ולפנות לעיסוקים פרטיים. מוסלר יסיים את תפקידו בעוד כ-4 חודשים.
אתמול נרשמה בבורסה נעילה שלילית: מדד ת"א 35 נפל ב-3.3%, ת"א 125 איבד 3%. מדד הבנקים ירד ב-4.3% - דיסקונט נפל ב-4.8%, מזרחי טפחות איבד 4.7%, לאומי ירד ב-4.4%, פועלים ב-3.9% ובינלאומי ב-3.6%. 34 מהמניות בת"א 35 ננעלו באדום - בזן הובילה את המגמה השלילית וצללה ב-8.5%, פתאל איבדה 7.5%.
פורסם לראשונה: 10:16, 06.07.20