החברה הקבלנית "ציוני המתכת", שבין עבודותיה הריסת הלבנייה בבתי הזיקוק בחיפה ופירוק והריסה של אצטדיון בלומפילד בתל אביב, תובעת את חברת ורידיס בטענה לבונוס שלא שולם בסך 1.7 מיליון שקל.
ורידיס היא חברה ציבורית ישראלית הפועלת בשלושה תחומים עיקריים - שירותי ניהול פסולת, שירותי ניהול מים ושירותי אנרגיה. החברה נמצאת בבעלות דלק רכב. חברת ציוני המתכת הגישה את התביעה לבית משפט השלום בתל אביב, בה נטען כי רידיס לא שילמה בונוס בגין ביצוע עבודה באתר מיון האשפה RDF. ורידיס טוענת בתגובה כי אם הייתה יודעת שהעבודות עשויות להסתיים בתוך ימים לא הייתה מסכימה לשלם בונוס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
תמונה מחוץ לבלומפילד המשופץ
תמונה מחוץ לבלומפילד המשופץ
עבודות ההריסה בבלומפילד
(צילום: יובל חן)
ורידיס שכרה את שירותי חברת ציוני המתכת כדי לבצע עבודה של "הקטנת בור הקבלה באתר RDF". לפי כתב התביעה מדובר בבור בגודל של כ-920 מ"ר ובעומק כ-15 מטרים, שאליו מועברת האשפה הביתית ממשקי הבית בכל אזור גוש דן, ומשם הפסולת עובר לאתר הטמנה.
לפי כתב התביעה, העבודה במקום הייתה כמו "חור שחור". כלומר, החברה לא יכלה לבחון את הקרקע ואת תנאי ביצוע העבודה, שכן המקום היה מלא בפסולת שקבורה שם שנים. "המשא ומתן בין הצדדים התבסס על הערכות עיוורות בלבד", נטען.
בחברת ורידיס העריכו את משך ביצוע העבודות בכ-30 ימי עבודה קלנדרית. סוכם בין הצדדים כי על כל יום איחור חברת ציוני המתכת תהיה חייבת בקנס בסך 5,000 שקל. בנוסף, סוכם על מנגנון של תגמול נוסף, המזכה את החברה בסך של 60 אלף שקל בגין כל יום של הקדמה בסיוע ביצוע העבודה. לאחר הכנות הצליחו בחברה לסיים את העבודות בארבעה ימים.
"למרבה התדהמה כעת טוענת ורידיס כי הקמת לוחות הזמנים גרמה לה לנזק", נכתב בתביעה. החברה צירפה הודעות מייל בין הצדדים. במכתב של מהנדס ורידיס לציוני המתכת טען כי הדרישה לתשלום 1.7 מיליון שקל מגלמים "חוסר הגינות וחוסר תום לב משוועים". עוד טען כי "ורידיס לא העלתה על דעתה שניתן לבצע את העבודה בארבעה ימים... אילו ורידיס הייתה יודעת כי ביצוע העבודות עשוי לקחת ארבעה ימים בלבד - היא לא הייתה מוכנה לחתום על ההסכם כפי שנחתם, וגם לא הייתה מסכימה לשלם בונוס כלשהו... מדובר בהטעיה ברורה מצידך ביחס לפרק הזמן הדרוש לביצוע העבודות וניצול ציני וחסר תום לב של פערי מידע וידיעה בינך לבין ורידיס".
מחברת ורידיס נמסר בתגובה: "אין בסיס לתביעה. כל הטענות של 'ציוני המתכת' חסרות תום לב ומבוססות על הטעיה. ורידיס הזמינה עבודה מציוני המתכת, התחייבה לשלם - ושילמה את כל המגיע עבורה. המחלוקת היא רק בנוגע לרכיב 'בונוס'. בעניין זה 'ציוני המתכת' הטעתה את ורידיס בצורה בוטה ומקוממת ומסרה לה מידע שגוי על אודות לוח הזמנים הצפוי בניסיון להתעשר שלא כדין. ורידיס סמוכה ובטוחה שכך יקבע בית המשפט כשידחה את התביעה".