מי שהצליח לצאת מהארץ לנופש בחו"ל בקיץ הזה – ודאי שילם על כך ביוקר. אז אם אתם בדרך לשדה ולא רוצים להכביד עוד יותר על ההוצאות, כדאי שתחפשו חבילת גלישה זולה. לרוב תמצאו אותה בחבילות שמיועדות לסים וירטואלי: eSIM (embedded SIM).
סים הוא שבב לטלפון הנייד, שמאפשר חיבור מרחוק למפעיל סלולרי. כשעוברים חברת סלולר, שולפים את השבב ומכניסים אחר במקומו. סים וירטואלי הוא שבב שכבר שמותקן על הטלפון, כך שהמעבר מחברה לחברה לא דורש החלפת כרטיס פיזי.
ברוב מכשירי הסלולר היום יש אופציה לשני כרטיסי סים: אחד פיזי והשני וירטואלי או ששניהם וירטואליים. זה מאפשר התקנת קו נוסף על הטלפון. עבור טיסה לחו"ל: זה פתרון קל ולרוב גם זול.
airalo (אייראלו) היא חברת ה-eSIM הראשונה שתפסה חזק את הישראלים. בשנתיים האחרונות התגבשה תחרות רבה ל-airalo, כולל חברת פלאפון שנכנסה בשבוע שעבר למגרש. למרות שהשוני במחירים בין airalo לבין המתחרות הרבות שלה - אכן מצדיק לעיתים את המעבר למתחרות: מבדיקה שלנו עולה שכל טיסה ויעד מצריכים השוואת מחירים, לכן אין מה למהר ולעזוב את airalo.
7 צפייה בגלריה
אתר Airlo
אתר Airlo
אתר airalo
(צילום מסך)
כל המתחרות בתחום מציעות התקנת סים וירטואלי בטלפון (בנוסף לסים הקיים – הפיזי או הוירטואלי), שנועד לשימוש בחו"ל בלבד (אם כי חלקן מאפשרות בדיקה שלו בישראל).
הסים הוירטואלי שתרכשו יכול להיות מקומי (תקף רק במדינת היעד), אזורי או גלובלי. המקומי: זול יותר. שני האחרים מתאימים למי שמדלג בין מדינות. לרוב, התקנת eSIM תעלה 85-30 שקל ל-10-5 ג'יגה: משמעותית זול יותר מלקנות חבילה מסורתית מחברת הסלולר, עליה תשלמו מאות שקלים עבור שירות שתוכלו לקבל בעשרות שקלים.

חברות הסלולר יקרניות והיזהרו מ-WiFi חשוד

ראו כמה יקר לקנות חבילת חו"ל "מסורתית" בחברות הסלולר: פלאפון גובה 249-150 שקל על חבילות לחו"ל (20-5 ג'יגה), פרטנר 299-209 שקל (50-10 ג'יגה) וסלקום 299-199 שקל (על 50-4 ג'יגה). אם מצרפים בני משפחה אפשר להוזיל את החבילות המתווספות לחבילה המקורית שנמכרת במחיר המלא, אבל בגדול אלה מחירים גבוהים, לעומת 50-30 שקל ל-5 ג'יגה ועד 169 שקל ל-50 ג'יגה לסים מקומי ואזורי, דרך חברות ה-eSim.
היתרון של חברות הסלולר: אין התעסקות בהתקנת סים ויש גם שיחות והודעות לארץ. בנוסף, בהשוואה ל-eSIM גלובלי, חברות הסלולר לעיתים מציעים מחירים תחרותיים בנפחי 50 ג'יגה.
7 צפייה בגלריה
sim בסלקום
sim בסלקום
מי רוצה לשלם 299 שקל? חבילות העולם הישן בסלקום
(צילום מסך)
הצרכנים המתקדמים תמיד דחו את ההצעות היוקרתיות האלה של חברות הסלולר וקנו ועודם קונים סים גלובלי מראש בישראל, או סים מקומי בארץ היעד. זה זול, אבל דורש החלפת סים פיזית ולעיתים גם אובדן זמני של מספר הטלפון וקניית חבילה מחברת הסלולר. לכן eSIM הוא פתרון נוח יותר – לא מאבדים את המספר, אבל בעת המעבר לסים הוירטואלי, הוא נחסם אוטומטית לשיחות והודעות מהארץ ונפח הגלישה הוא לפי החבילה שקניתם – בחו"ל.
לעומת זאת, ההתקנה של eSIM די פשוטה: רוכשים חבילה באפליקציה או באתר החברה וסורקים קוד QR (באייפון הוא נסרק אוטומטית, באנדרואיד תשלחו אותו לשותף בטיסה ותסרקו אותו מהנייד שלו). יש אופציה נוספת להתקנה, ללא סריקה, אך היא מרובת שלבים ומתישה. כעת הטלפון שלכם יעבור לעבוד על הסים הנוסף שהתקנתם. חזרתם לארץ? החליפו סים בהגדרות הטלפון.
אם יש בעיה: שירות הלקוחות של חלק מהחברות זמין 24/7. airalo היא חברה בינלאומית (טורקית) ואין לה שירות לקוחות בעברית – למתחרות הישראליות יש שירות כזה.
ולמה לא להתחבר לאינטרנט אלחוטי חינמי בלבד בחו"ל ולחסוך את החלפות הסים? כי אנחנו צרכנים כבדים של גלישה היום ולא בכל מקום יש WiFi. בנוסף, נוכלים מנסים להשתלט כך על טלפונים: הם יוצרים נקודה חמה דרך הטלפון שלהם, קוראים לה בשם המלון בו אתם מתארחים. אתם מתחברים למה שנראה לכם כמו WiFi של המלון והם שותים לכם את כל המידע מהטלפון.

לפני הטיסה והשוואת המחירים: אל תשכחו קופונים

כמה עולה לגלוש בחו"ל דרך eSIM? רוב החברות שפועלות בתחום מציעות חבילות גלישה בנפחים דומים, שמוגבלות למספר ימים, כך שאם תקנו 1 ג'יגה: זה לא יספיק לכם לשבוע ואם תקנו 20 ג'יגהל-7 ימים, ייתכן שיישאר לכם "עודף" שיתבזבז. לכן כדאי לבדוק את צריכת הנפח שלכם ולחשב אותה לפי ימים ולפי זה להזמין חבילה.
יש מעט חברות כמו SimPass שמציעות מודל שונה: תשלום עבור גלישה. שלמו 5 דולר ואנחנו נודיע לכם מתי עליכם לחדש את התשלום. שלמו 25 דולר ושמרו את העודף ל-4 שנים – לטיסות הבאות. בכל קניית נפח – מתחיל מחזור של 4 שנים. ב-SimPass הסים הוא גלובלי, בעוד שהמתחרות מציעות סים מקומי, אזורי וגלובלי. לרוב המקומי הוא זול יותר.
7 צפייה בגלריה
simpass
simpass
לסים פאם יש מודל מכירה שונה מרוב המתחרות, אבל הסים הוא גלובלי בלבד
(צילום מסך)
לפני בחירת חברת סים וירטואלי, אנחנו מציעים לבדוק הנחות וקופונים. airalo ו-eSimo ובטח גם חברות אחרות מציעות קופון הנחה לשימוש ראשון ושלל קופונים נוספים, בין היתר: קופון שאתה כמשתמש יכול להעביר לחבר ולצבור קרדיט עבורו. כן ניתן לקבל הנחות לחברות eSIM דרך מועדוני לקוחות וחברות אשראי.
בנוסף, בדקו את המחיר שמציעה כל חברה לפי היעד אליו אתם טסים. חברה שזולה בקנדה עלולה להיות יקרה בדרום אפריקה. בנוסף, המחירים משתנים מעת לעת.

1 ג'יגה זה לא מספיק

בדקנו את המחירים של Tuki החדשה מבית פלאפון, בהשוואה ל-airalo ו-VOYE הישראלית. השווינו את המחירים גם ל-eSimo. בשוק פועלות גם חברות כמו Wifly, eSimfly GlobaleSIM, SIMtlv, Holafly, E-go, הסים המעופף, World8, SimPass ואחרות.
בחרנו ביעד פופולרי במיוחד: יוון. Tuki היא החדשה מכולן ונראה כאילו מישהו שם עשה קופי פייסט ל-Airalo למעט מחירי 1 ג'יגה ששונים לעיתים ממחירי Airalo, לרוב טובים מהם וכעת יש גם מבצע: 1 ג'יגה בחינם. רק שמדובר בנפח גלישה זניח. ישראלים רבים יצרכו בחו"ל כחצי גיגה ביום או יומיים. בטח כאלה שצופים ומשתפים סרטונים.
גם ל-airalo יש הטבת 1 ג'יגה: יום אחד בחינם. כך שמי שטס ליוון יכול להתקין קודם Tuki ואז airalo ולא לשלם על 2 ג'יגה. Tuki אמנם מציעה 1 ג'יגה חינם ל-7 ימים, אבל כאמור רוב הישראלים ינצלו 1 ג'יגה תוך יומיים שלושה.
ללא ההטבה, המחיר של airalo ו-Tuki זהה ל-1 ג'יגה: 5 דולר. בחברת eSimo תשלמו 3.90 דולר בלבד ל-1 ג'יגה ביוון.
בשורה התחתונה: 1 ג'יגה זה נפח גלישה לא מספק לרוב הנסיעות. אם אתם בכל זאת מעוניינים בו: ב-airalo ו-Tuki הוא ניתן בחינם, כשב-airalo יש הגבלה ליום. ללא המבצע: עדיף לקנות 1 ג'יגה בחברות זולות יותר כמו esimo. אגב גם 3 ג'יגה זולה יותר ב-eSimo שם תשלמו 9.90 דולר לעומת 12 אצל המתחרות.
7 צפייה בגלריה
tuki
tuki
ל-Tuki יש הטבה ל-1 ג'יגה אבל זה נפח גלישה זניח
(צילום מסך)

VOYE זולה יותר ביוון

מחירי שאר חבילות הדאטה של airalo ו-Tuki ליוון זהים: 2 ג'יגה יעלו 9 דולר ל-15 יום, 3 ג'יגה 12 דולר ל-30 יום, 5 ג'יגה 15 דולר ל-30 יום, 10 ג'יגה 25 דולר ל-30 יום ו-20 ג'יגה 49 דולר ל-30 יום.
במתחרה הישראלית VOYE, לא מציעים בכלל נפח של 1 ג'יגה ליוון. המחיר שלהם מתחיל ב-5 גיגה והוא נמוך יותר: 9 דולר לעומת 15 דולר ב-Tuki ו-airalo ו-13.90 דולר ב-eSimo.
5 ג'יגה זה נפח גלישה אידיאלי לרכישה לטיול של כשבוע, אך Voye לא מציעה חבילות קטנות מזאת כאמור, כך שאם החבילה נגמרת בטרם עת, תצטרכו להוסיף 9 דולר במינימום. ייתכן שאז מומלץ לקנות כהשלמה חבילה של 1 ג'יגה ב-Tuki ולקבל ג'יגה בחינם.
7 צפייה בגלריה
voye
voye
ביוון, חברת VOYE הישראלית זולה יותר מהמתחרות, אבל לא בדובאי
(צילום מסך)
גם בשאר המחירים, VOYE תחרותית יותר, אם כי נפח החבילות שהיא מציעה שונה. יש לה גם חבילה של 8 ג'יגה ב-15 דולר (לעומת 10 ג'יגה ב-25 דולר אצל airalo ו-Tuki ו-22.90 דולר ב-eSimo) והיא מציעה 15 ג'יגה ב-23 דולר ו-25 ג'יגה ב-33 דולר (לעומת 49 דולר או 39.90 דולר אצל המתחרים עבור 20 ג'יגה בלבד).

כמה עולה סים אזורי?

אם אתם מדלגים בין מדינות ורוצים כרטיס בין מדינתי: כרטיס אזורי ל-48 מדינות באירופה, יעלה ב-Tuki 5 דולר ל-1 ג'יגה עבור 7 ימים (ללא המבצע הנוכחי – שנותן גיגה בחינם), בדיוק כמו ב-airalo ל-42 מדינות באירופה. ב-eSimo המחיר הוא 4.50 דולר.
עבור 2 ג'יגה רוצים ב-Tuki 9.5 דולר - בדיוק כמו ב-airalo וגם המחיר ל-3 ג'יגה זהה ב-Tuki למחיר של airalo שעומד על 13 דולר ל-30 יום (ב-eSimo 10.90 ודולר). ב-VOYE מבקשים על 3 ג'יגה 9 דולר, מחיר טוב יותר משלוש המתחרות, אבל לשבוע בלבד (זה לא נורא, לרוב תחסלו בקלות 3 ג'יגה בשבוע) ופה החבילה האזורית היא ל-50 מדינות באירופה.
על 5 ג'יגה תשלמו ב-Tuki 20 דולר לאותן 48 מדינות בדיוק כמו ב-airalo (ל-42 מדינות). גם שאר המחירים של Tuki לכרטיס סים אזורי הם העתק הדבק לחלוטין של מחירי airalo שמצאנו - 10 ג'יגה ב-37 דולר, 20 ג'יגה ב-49 דולר הכל ל-30 יום. בשני האתרים/אפליקציות יש גם חבילות של 50 ו-100 ג'יגה ב-185-100 דולר ל-90 או 180 יום.
7 צפייה בגלריה
esimo
esimo
eSimo לא תמיד הכי זולה אבל יש קופונים
(צילום מסך)
ב-VOYE תשלמו בזול על 5 ג'יגה , אבל לפחות ימים: 15 דולר ל-5 ג'יגה ב-50 מדינות ל-15 יום, לעומת 20 דולר ב-Tuki ו-airalo ל-30 יום ו-15.90 דולר ב-eSimo.
על 10 ג'יגה תשלמו ב-Voye 25 דולר ל-30 יום – פה זה משתלם מכל בחינה לעומת airalo ו-Tuki שמציעות חבילה בנפח זהה לאותו מספר ימים ב-37 דולר. ב-eSimo המחיר אפילו מעט נמוך יותר: 24.90 דולר אבל לא ברור לכמה ימים, ייתכן שצריך להירשם כדי לקבל את המידע הזה. על 20 ג'יגה תתבקשו לשלם ב-VOYE 35 דולר בלבד ל-60 יום, לעומת 49 דולר ל-30 יום אצל airalo ו-Tuki ו-39.90 דולר אצל eSimo.
בשורה התחתונה: סים אזורי לפעמים עולה כמו מקומי, לכן כדאי להשוות מחירים בתוך האפליקציה בין מקומי לאזורי וגם מול חברות אחרות. בהשוואה שערכנו, לרוב Voye זולה יותר מהמתחרות.

כמה עולה גלישה ללא הגבלת נפח באירופה?

ל-VOYE יש גם חבילות אנלימיטד (גלישה ללא הגבלת נפח, עם הגבלת ימים) ל-50 המדינות הללו, ב-9 דולר ל-3 ימים, 15 דולר ל-7 ימים, 19 דולר ל-10 ימים, 25 דולר ל-15 יום, 32 דולר ל-20 יום יום ו-43 דולר ל-30 יום.
גם ל-airalo יש חבילת אנלימיטד ל-42 המדינות הללו באירופה ב-35 דולר ל-10 ימים. שוב VOYE משתלמת יותר.
7 צפייה בגלריה
esim
esim
סים ללא הגבלה ב-Holafly. לא המחיר הכי נמוך שמצאנו
(צילום מסך)
חיפשנו חבילות אנלימיטד נוספות בגוגל – עבור עוד מקור השוואה. מצאנו באתר Holafly ש-4 ימים באירופה מתומחרים שם ב-64 שקל (19 דולר) ללא הגבלת גלישה ו-7 ימים ב-109 שקל (כ-32 שקל): יקר לעומת VOYE, שם המחיר ל-7 ימים הוא 15 דולר (51 שקל).
בשורה התחתונה אם אתם משתמשים כבדים שצופים בסרטונים ומשתפים אותם: חבילת אנלימיטד מאוד מומלצת.

כמה עולה eSim גלובלי?

אם אתם משלבים בטיול את אירופה וארה"ב, או דובאי-תאילנד למשל, ל-Tuki יש כרטיס גלובלי ל-140 מדינות ול-airalo: ל-137 מדינות (עם אופציה לשיחות והודעות נוסף לדאטה, בתוספת תשלום).
ב-airalo תשלמו 9 דולר על 1 ג'יגה ל-7 ימים בדיוק כמו ב-Tuki (למעט המבצע הנוכחי שכרגע מוריד את המחיר לאפס שקלים על ג'יגה אחד).
ב-VOYE תשלמו על 1 ג'יגה ב-131 מדינות (דאטה בלבד. יש גם אופציה לשיחות בתוספת תשלום): 6 דולר ל-3 ימים, או 7 דולר ל-7 ימים – זול מהמתחרות. ב-eSimo המחיר גבוה: 1 ג'יגה ב-14.90 דולר.
כמה עולים הנפחים הגדולים יותר? ב-Tuki רוצים מכם 17 דולר ל-2 ג'יגה ל-15 יום בדיוק כמו ב-airalo, וגם: 24 דולר ל-3 ג'יגה עבור 30 יום, 5 ג'יגה עבור 60 יום ב-35 דולר, 10 ג'יגה ב-59 דולר ל-180 יום -20 ג'יגה ל-365 יום ב-69 דולר - בדיוק כמו ב-airalo.
ב-eSimo המחירים גבוהים בהרבה: 39.90 דולר על 3 ג'יגה , 64.90 דולר על 5 ג'יגה , 114.90 דולר על 10 ג'יגה ו-199.90 דולר על 20 ג'יגה.
ב-VOYE זול יותר מהמתחרות: תשלמו 15 דולר ל-7 ימים על 3 ג'יגה , 22 דולר על 5 ג'יגה ל-30 יום (אצל המתחרות תשלמו כאמור 35 דולר על אותו נפח ל-60 יום – כשלא סביר שהנפח הזה יחזיק חודשיים), על 6 ג'יגה תשלמו 25 דולר ל-30 יום, על 10 ג'יגה תשלמו 30 דולר ל-30 יום או 35 דולר ל-180 יום. על 15 ג'יגה ל-180 יום תשלמו 45 דולר, על 20 ג'יגה ל-365 יום תשלמו 65 דולר ועל 50 ג'יגה ל-365 יום תשלמו 119 דולר.
בשורה התחתונה: אם אתם נעים ונדים בין מדינות כדאי לקנות סים גלובלי והוא משתלם יותר ב-VOYE, אבל כדאי גם להשוות את המחיר לקניית eSim מקומי בכל מדינה ולראות אם זה משתלם יותר מקניית סים גלובלי אחד.
קנייה של סים גלובלי בעל תוקף לתקופה ארוכה (חצי שנה, שנה) משתלמת למי שמגיח גיחות רבות לחו"ל במשך השנה ליעדים שונים ולפרקי זמן קצרים.

בדיקה נוספת – מחיר לדובאי

כדי לא לחרוץ מסקנות בהתבסס על יעד אחד, בדקנו גם עלות אי סים לקטאר. ב-airalo אלה הם המחירים: 4 דולר לג'יגה ו-8 דולר ל-3 גיגה לשלושה ימים. ל-7 ימים: 3 ג'יגה יעלו 8.50 דולר, 5 ג'יגה : 11 דולר ו-10 ג'יגה 18.50 דולר. ל-15 יום אפשר להזמין ב-airalo 5 ג'יגה ב-11.50 דולר, 10 ג'יגה ב-19 דולר ו-20 ג'יגה ב-32 דולר. ל-30 יום אפשר לקנות: 5 ג'יגה ב-12 דולר, 10 ג'יגה ב-20 דולר, 20 ג'יגה ב-33.50 דולר ו-50 ג'יגה ב-49 דולר.
ב-Tuki תקבלו 1 ג'יגה בחינם במסגרת המבצע או ב-4.50 דולר ללא מבצע, 2 ג'יגה ב-7 דולר ל-15 יום, 3 ג'יגה ל-30 יום ב-9.5 דולר: יקר מ-airalo אבל ליותר ימים. ל-30 יום אפשר להזמין 5 ג'יגה ב-13 דולר, 10 ג'יגה ב-21 דולר, יקר מ-airalo ו-20 ג'יגה ב-35 דולר – יקר מ-airalo.
בחברת VOYE תשלמו על 1 ג'יגה לאמירויות יעלה ביוקר: 6 דולר ליומיים. חבילת 3 ג'יגה ל-7 ימים תעלה 7 דולר: מחיר נמוך לעומת המתחרות. 5 ג'יגה ל-15 יום נמכרת ב-12 דולר יקר יותר מ-airalo וזול יותר מ-Tuki שמוכרת 5 ג'יגה ל-30 יום ב-13 דולר. 10 ג'יגה נמכרת ב-VOYE ב-25 דולר ל-30 יום – מחיר גבוה לעומת שתי המתחרות. חבילת 20 דולר ל-30 יום היא מוכרת בדיוק במחיר Tuki: 35 דולר שהוא גבוה ממחיר airalo 33.50 דולר. אין לה חבילות בנפחים גבוהים יותר.
ב-eSimo חבילת 1 ג'יגה מתומחרת ב-3.90 דולר, המחיר הנמוך ביותר ללא המבצע של Tuki. המחיר של 3 ג'יגה ב-8.90 דולר יקר מ-airalo ומ-Voye, ועבור 5 ג'יגה ב-12.90 דולר יקר מ-airalo. עבור 10 ג'יגה תשלמו 20.90 דולר מחיר גבוה לעומת airalo ונמוך לעומת Tuki ו-20 ג'יגה ב-34.90 דולר – יקר מ-airalo וזול מ-Tuki ו-VOYE. גם מחירי הכרטיס האזורי שלה גבוהים יותר: מ-5.90 דולר ל-1 גיגה עד 78.90 דולר ל-20 גיגה.
בכרטיסי eSIM אזוריים, שימו לב שאם אתם משלבים דובאי ותאילנד: ייתכן שכדאי לקנות כרטיס לאסיה כמו כרטיס אזורי ל-27 מדינות שב-Tuki נמכר בעד 49 דולר ל-20 ג'יגה. ב-airalo 10 ג'יגה אזורי יעלו 32 דולר ו-20 ג'יגה יעלו 59 דולר – יקר יותר. ב-eSimo כרטיס לאסיה יעלה 78.90 דולר ל-20 ג'יגה ו-44.90 דולר ל-10 ג'יגה. ב-VOYA מצאנו אזורי לשמונה מדינות במזה"ת – מה שלצערנו לא רלוונטי לישראלים.
בשורה התחתונה: VOYA שיצאה החברה המועדפת ברוב המקרים כשטסנו ליוון וגם בכרטיס גלובלי – היא לא החברה הזולה ביותר באיחוד האמירויות. לרוב עדיף לשלם ל-airalo ולעיתים ל-Tuki.