התנועה לאיכות השלטון דורשת מבג"ץ לזרז את הדיון בעתירה שהגישה נגד מינויו של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית, בניגוד להמלצות ועדת גלאור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הבקשה שהגיש עו"ד אלעד שרגא, יו"ר התנועה, מצטטת שני פרסומים מהתקופה האחרונה ב-ynet. הראשון, בקשתו של פרץ לקבל שכר גבוה מקודמו, ולהשתכר לפי 100% משרת מנכ"ל לעומת 75% שקיבל הראל לוקר, שאושרה בהמשך והעניקה לו שכר בעלות שנתית של 1.2 מיליון שקל לעומת עלות של 750 אלף שקל ללוקר. השני חשף את הוראתו של פרץ לחברה להעביר דרכו את כל פעילויות השיווק של החברה למרוקו, מדינה שהתעשייה האווירית, כמו תעשיות ביטחוניות אחרות כבר מכרה לה בהצלחה עוד לפני מינויו מערכות שונות.
1 צפייה בגלריה
עמיר פרץ
עמיר פרץ
עמיר פרץ
(קמפיין העבודה- גשר)
בג"ץ דחה את בקשת התנועה להוציא צו ביניים נגד המינוי ולמרות שהמדינה כבר העבירה את תגובתה לעתירה, טרם נקבע דיון בנושא. "מפרסומים בכלי התקשורת השונים מהעת האחרונה עולה כי מאז מינויו פועל פרץ במגוון תחומים באופן שנחשב חסר תקדים ואף מעמיק את הפער במצב העובדתי הקיים. כך למשל, פורסם כי כחלק מצעדיו הראשונים בחברה, הוא הורה להנהלת החברה לתאם עמו את פעילות השיווק של החברה במרוקו. כן פורסם, כי פעל להעסקה במשרה מלאה של נהג ולהעסקה של עובדי לשכה נוספים - כל אלו באופן חריג ושונה מהתנהלותם של יושבי ראש קודמים שנעזרו בשירותים של עובדי החברה.
"לפיכך, בקשתה של העותרת לקביעת דיון דחוף בעתירה נועדה בדיוק לשם התכלית של מניעת מצב דברים בו יקבע כי מי שעומד בראשות החברה לא היה כשיר להתמנות לתפקידו, אך בפרק הזמן שחלף נעשו בחברה פעולות המייצרות מציאות בלתי הפיכה, ולרבות הסתמכות של גורמים חיצוניים".
יצוין כי ל-ynet נודע כי פרץ, שחלפו רק כחודשיים מאז מונה ליו"ר התעשייה האווירית, החליט כבר לצאת בראש משלחת החברה לסלון האווירי בסינגפור בשבוע הבא, בעלות של עשרות אלפי שקלים. יושבי ראש קודמים של החברה מיעטו לצאת לתערוכות מקצועיות, והותירו את הזירה למנכ"לים ולאנשי המקצוע בחברה מתחומי השיווק וההנדסה.
מהתעשייה האווירית נמסר בתגובה כי "יו"ר התעשיה האווירית מתכוון לסייע לחברה לקדם את יעדיה ואת עסקיה בכל אתר ואתר שיחליט עליו, ובכך אין תקדים באשר למעורבות של יושבי ראש בעבר".