לאחר 20 שנה של שת"פ, בוטלה רשמית ההתקשרות בין ארגון חבר לשופרסל, במסגרתה הוענקה הנחה בשיעור של עד 8% לחברי הארגון שביצעו רכישות בשופרסל.
חבר הוא ארגון שאינו למטרות רווח (מלכר) ופועל לרווחת אנשי הקבע ומשפחותיהם. לחברי הארגון, כ-200 אלף במספר, מונפק כרטיס שמעניק להם הטבות ניכרות בשלל עסקים. הארגון ממומן מדמי חבר של משרתי הקבע.
1 צפייה בגלריה
יוסי ושלומי אמיר
יוסי ושלומי אמיר
יוסי ושלומי אמיר
(צילומים: אביהו שפירא, מורג ביטן)
ההודעה הרשמית על ביטול ההתקשרות וההנחות עלתה באתר חבר וממנה עולה כי לאחר דרישת בעלי שופרסל החדשים, האחים יוסי ושלומי אמיר, לצמצם באופן משמעותי את גובה ההנחות, החליט הארגון לדחות את המתווה המוצע.
"החל מ-1.11.2024 הרשתות שופרסל ו-Be יפסיקו מתן הנחות, במעמד החיוב, למחזיקי כרטיס אשראי של חבר", נכתב. "הנהלת שופרסל החדשה דרשה באחרונה שינוי במתווה שיתוף הפעולה ארוך השנים עם המועדון וצמצום קיצוני בהנחות שניתנות לעמיתי חבר. מצאנו כי המתווה שהוצע יפגע בכם בעמיתנו, באופן משמעותי ואין לקבלו. הארגון מציע לחברים שובר בשווי 300 שקל במחיר של 220 שקל ברשתות קרפור, סיטי קרפור מרקט, יינות ביתן מגה בעיר ושוק המדרין. או הנחה במעמד החיוב ברכישה ברשתות הנ"ל (כולם תחת אותה בעלות של אלקטרה מוצרי צריכה) לפי הפרוט הבא: 9% הנחה במגה בעיר ויינות ביתן. 7% הנחה בקרפור סיטי, 6% הנחה בקרפור מרקט שוק ושוק מהדרין ו-3.5% ברשת חצי חינם".
הדרישה של האחים אמיר אינה מפתיעה: מאז שנכנסו לתפקיד מנכ"לים משותפים בשופרסל לאחר רכישת 24.9% ממניותיה, האחים נוקטים בכל הפעולות האפשריות לצמצום עלויות במטרה לשפר את רווחיות הרשת - גם פעולות שעלולות לקומם עליהם את ציבור הצרכנים שנפגע, כמו ביטול הטבות משלוח חינם על קנייה מעל 750 שקל. יש לציין שרשתות השיווק כולן אינן מכסות, למרות החיוב של הצרכן בדמי משלוח בסך 30 שקל - את העלות הראלית של המשלוחים.
האחים שנחושים להציג למוסדיים שתמכו בהם שיפור בתוצאות תחת בעלותם, לא חוששים כנראה מהפגיעה התדמיתית שעלולה להיגרם מהפסקת מתן הנחות למשרתים בצה"ל בזמן לחימה.
שופרסל סבלה בשנתיים האחרונות מאבדן נתח שוק, ושיעור הרווח התפעולי מהמחזור היה הנמוך ביחס לרשתות המתחרות למרות שמדובר ברשת הגדולה בישראל עם מכירות שנתיות בהיקף של כ-15 מיליארד שקל.
במסגרת תוכנית ההבראה, עד כה פיטרו האחים אמיר כ-150 עובדים במטה החברה, פעלו לשיפור תנאי סחר מול ספקים, החליפו את כל ההנהלה הבכירה וידם עוד נטויה.
יש לציין כי הרווח של רשתות המזון בישראל הוא כ-3%-4% על המחזור וסביר שהנחה של 8% שהיא הנחה חריגה אינה כלכלית לרשת.
מנכ"לית חבר, יפעת קסוטו, אמרה ל-ynet: "אנחנו עושים את המקסימום שהסטנדרטים שיקבלו עמיתי חבר יהיו הכי גבוהים שיש ואם זה לא עומד בקנה אחד, אז זאת התשובה שלנו".