הקאמבק של קרוקס: מותג קבקבי הפלסטיק יפתח שוב חנויות בישראל. בשלב הראשון ייפתחו שתי חנויות של המותג, האחת בקניון שבעת הכוכבים החדש שייפתח באילת והשנייה בדיזנגוף סנטר; אחרי שהנעליים ה"מכוערות" הפכו שוב לקול וכן בעקבות העלייה במכירות בארץ, בין היתר כי ישראלים טסים פחות לחו"ל.
היבואנית, חברת קולנוע חדש (תמוז), שבבעלות מפיץ הסרטים עמוס הורוביץ, פתחה את הסניף הראשון של קרוקס בתחילת שנות האלפיים והמותג הפך להצלחה אדירה בארץ, התרחב לעיצובים שונים, עד שדעך. היא המשיכה למכור את המותג מאז וכעת הוא זוכה לתחייה מחודשת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חנות קרוקס
חנות קרוקס
בקרוב בקניונים. חנות קרוקס
קרוקס נוסדה בקולורדו ב-2002, כגלגול של מותג קנדי של נעלי שיט. המותג הפך ללהיט בעולם ובעיקר בישראל שהייתה אחד השווקים הגדולים ביותר שלו. קרוקס הפכה להיות הנעל הכי נמכרת והכי מושמצת בשל העיצוב המגושם שלה. ב-2008 מניית החברה העולמית התרסקה כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי. ב-2014 היא סגרה כ-100 חנויות בעולם ופיטרה אלפי עובדים.
בשיא היו לקרוקס 60 חנויות בארץ. כשקרנו של המותג ירדה, המיתוג של החנויות שונה לקרוקס אנד מור, שכן היבואנית מוכרת מותגים נוספים כמו בלנדסטון, קנאקן, שול ודזיגואל ומייצרת מותגים פרטיים כמו סבנטי ניין. ב-2016 היא החליפה את שם הרשת ל-weshoes. כעת רשת קרוקס החדשה, תפעל לצד Weshoes.
המותג חזר לפרוח בעת משבר הקורונה בשל היותו מותג נעלי נוחות. הוא הציג עלייה של 4% במכירות ברבעון הראשון של 2021 וכעת נחשב למותג הנעליים מספר 2 בעולם, שאינו נעלי ספורט. קבקבי הקלוקס המחוררות הפכו שוב ללהיט בעקבות מהדורות מוגבלות, נערות VSCO שהחלו לאמץ את המותג ובגדול: דור חדש שקם ולא ידע שקרוקס זה מותג "מכוער".
המותג הציג שיתופי פעולה ודרופים מצומצמים של דגמים בעיצוב ליווייס, בלנסיאגה, סלהי במברי, MCM, סימון רושה ולהקת הקיי פופ aespa. הם משחררים כל הזמן עיצובים בשיתוף מותגי פופ כמו מקדונלדס, בוב ספוג, ברבי וסבן אילבן. הם הצליחו להפוך ללהיט דגמי פלטפורמה ועקבים של קרוקס, כמו מגה קראש קלוגס, אקו סטורם, סיירן וסטומפ סלייד.
הפופולריות של המותג בקרב דור Z עלתה גם בזכות מכירת ג'יביטס (Jibbitz), קישוטי צ'ארם פופיים שמצמידים לחורים של קרוקס שמאפשרים פרסונליזציה של הנעל וסלבריטאים חובבי קרוקס כמו ג'סטין ביבר וופוסט מאלון. הן גם נחשבות לנעליים עמידות וניתנת למיחזור עם טביעת רגל פחמנית מתונה.
לקרוקס יש לא מעט חיקויים זולים, אבל אין לו כמעט יבוא מקביל לארץ. מבדיקה עולה שהמחירים של קרוקס בישראל גבוהים ממחירי ארה"ב ובריטניה בגובה המע"מ פחות או יותר, אך יש גם פערים גדולים יותר. למשל דגמים שנמכרים בארץ בקרוב ל-400 שקל, נמכרים בארה"ב בכ-300 שקל. נעלי קרוקס פשוטות שנמכרות בארץ ב-120 שקל נמכרות בבריטניה בחצי מחיר ובארה"ב ב-80 שקל. נראה שיש במותג כל הזמן עליות מחירים בדגמים מסוימים, בעיקר בדגמי ילדים ושהוא מכוון למכירה של דגמים יקרים יותר, בעקבות שיתופי הפעולה עם מעצבים.