<

למרות הסרת מגבלות הקורונה, הכלכלה השנייה בעולם מתקשה לצמוח מחדש אחרי הקורונה, ולפי הנתונים שפורסמו בשבוע שעבר, וגם לפי דיווחים שונים מקמעונאי הענק במדינה, הצריכה במדינה נמצאת בהאטה משמעותית, יותר מהצפוי. יחד עם זאת, יש מוצר שדווקא חווה גידול במכירות ברבעון השני של 2023 - קונדומים ומוצרים אינטימיים.
בדוחות הכספיים של חברת רקיט, יצרנית דורקס, לרבעון השני של 2023, דיווחה החברה על גידול במכירות ועלייה של 8.8% ברווח הנקי ממוצרים אלה. רקיט טענה כי הסיבה לכך היא הסרת הגבלות הקורונה בסין, שבניגוד לעולם, נשארו בתוקף לתקופה ארוכה, גם לאחר שהמגיפה הסתיימה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
קונדומי דורקס
קונדומי דורקס
קונדומי דורקס
(צילום: רויטרס)
מנכ"ל החברה, ניקנדרו קוראנטה, אמר כי רקיט השיקה חידושים בתחום, שגרמו לגידול במכירות, ובנוסף אנשים רוצים לחזור "וליהנות מחיי הלילה". לרקיט יש מתקן ייצור חדש בטאיצ'אנג, שאמור "לייצר את הקונדומים הדקיקים ביותר בהיסטוריה".
בשבוע שעבר שוחחנו על הדעיכה של הכלכלה הסינית בפודקאסט הכלכלי של ynet "כסף חדש" עם ההיסטוריון פרופ׳ אהרן שי, מהחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה תל אביב.
"הנתונים האחרונים מראים שסין לא יצאה מהקורונה כמו שציפו, והסיבה הראשונה לכך היא הנשיא ומדיניותיו, שי ג'ינפינג, ששם דגש מאוד חזק על הפן הלאומני הייתי אומר", הסביר פרופ' שי. "הדבר הזה פגע בחברות זרות ורואים שגם ישראלים עזבו את סין. יש פגיעה ביצוא וכמובן יש את המתח עם ארצות הברית.
"מעבר לזה, אנחנו רואים אבטלה הולכת וגדלה, גם בקרב צעירים אבל גם בקרב מבוגרים, והבעיה הדמוגרפית בסין גם משמעותית מאוד לכלכלה בהתכווצות של האוכלוסייה הסינית. למעשה מדיניות הילד אחד שהייתה נהוגה שנים רבות התקבעה באיזשהו אופן, ועכשיו אנשים נמנעים מלהינשא ומלהביא ילדים לעולם. לאחרונה ראינו שהודו כבר עברה את סין, אבל התחזית שסין תמשיך להתכווץ. זה משפיע גם על תחום הנדל"ן, שאחרי ההתפוצצות שלו בסין די נפל בגלל המשבר והאבטלה, ולמעשה חברות האיטו או הפסיקו את בנייה - מה שבתורו גם כן פוגע בכלכלה ומשפיע על סקטורים אחרים".