פרסום ראשון: חברת שר פיטנס המפעילה שבעה מתחמי כושר גדולים ברחבי הארץ המיועדים לנשים בלבד, נקלעה לחובות של כ-24 מיליון שקל ופנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה להוצאת צו עיכוב הליכים וכן בקשה להסדר חוב בין החברה לנושיה - כך נודע ל-ynet. בית המשפט נענה לבקשה והוציא צו עיכוב הליכים. דיון נקבע ל-15 במרץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
השופטת, בטינה טאובר, קבעה כי "בשל דחיפותו של הצו המבוקש ולאור מצבה של החברה כמתואר ניתן בזאת צו זמני ולפיו הנני מורה על איסור ביצוע דיספוזיציות בנכסי וזכויות החברה, לרבות נקיטתם או ניהולם של הליכים משפטיים ו/או הליכי גבייה ו/או הליכי הוצאה לפועל ו/או מימוש נכסים".
מייסדת החברה ובעלת מניות בה היא מאמנת הכושר הידועה שיר סנדה, המוכרת כ"שר פיטנס". החברה מעסיקה כ-122 עובדים ויש לה כ-4,000 מנויות ולקוחות. בחברה פעיל גם בעלה. סנדה נבחרה בשנת 2017 על ידי המגזין העולמי פורבס לאחת מ-30 הצעירים המשפיעים בישראל מתחת לגיל 30. לאחרונה פורסם כי היא נלחמה על חייה אחרי שחיידק טורף התגלה לאחר לידת בנה השני בשנת 2020 ועברה תהליך שיקום.
1 צפייה בגלריה
שר פיטנס
שר פיטנס
שר פיטנס
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: אייל חג'בי)
הבקשה הוגשה בהתאם לתיקון 4 המאפשר הקלות לחברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה. במסגרת הליך זה, לא מתמנה בעל תפקיד שמשתלט על החברה, אלא החברה ממשיכה להתנהל על ידי מנהליה וממונה מנהל הסדר לסייע בגיבוש הסדר חוב.
במסגרת הבקשה נטען כי "החברה היא חברה פורצת דרך בתחום הכושר ובריאות הנשים בישראל, חברה אשר שינתה את סדר העדיפות בחיים והתודעה לעשרות אלפי מתאמנות לאורך השנים בסניפים השונים בארץ".
מהבקשה עולה כי סנדה מתחזקת עמוד אינסטגרם העוסק במתן מוטיבציה חיובית לנשים תוך שימוש בתחום הכושר והתזונה, אחריו עוקבות 475 אלף נשים.
מהבקשה עולה כי החברה נקלעה לקשיים בין השאר בעקבות הקורונה. בשנת 2019, טרם משבר הקורונה, הגיעה החברה להון עצמי חיובי בסך של כשישה מיליון שקל ומחזור מכירות של כ-28 מיליון שקל. אולם, "בתחילת 2020 אירעו במקביל מספר אירועים אשר ערערו את יציבות החברה ובסופו של דבר הביאו אותה להגיש לבית המשפט את הבקשה".
בין השאר מתייחסת החברה למשבר הקורונה ולתחום חדרי הכושר, "שהיה אחד התחומים שסבל בצורה הקשה ביותר ממשבר הקורונה והסגרים". במקביל לסגרים, בשנת 2020, במהלך הלידה של בנה השני תקף את סנדה חיידק אלים והיא הורדמה והונשמה למשך כמה ימים. בבקשה נטען כי השיקום ארך חודשים ארוכים. בספטמבר 2021 החל גל האומיקרון וממשלת ישראל החמירה את התו הירוק וקבעה הגבלה לפיה רק מי שמחוסן בחיסון שלישי יוכל להגיע ולהתאמן בחדרי כושר, מה שמנע מלקוחות רבות להגיע ולחזור לשגרת האימונים.
עוד נטען, כי מחזור הפעילות בשנת 2021 עמד על כ-19.5 מיליון שקל בלבד, פחות מ-70% ממחזור הפעילות בשנת 2019. החברה סיימה את שנת 2021 בהפסד של כ-1.5 מיליון שקל. נטען כי החברה ביצעה צעדי התייעלות באמצעות חברה חיצונית והצליחה להגיע כבר בתחילת שנת 2022 לאיזון תפעולי ולרווחיות בכל הסניפים. אולם, בשלב זה ולאור השתלשלות האירועים החברה צברה חובות של כ-24 מיליון שקל.
"כך, למרות שגם בעת הזו לחברה הון עצמי חיובי בהיקף של כארבעה מיליון שקל והשקעות בנכסים בהיקף של כ-20 מיליון שקל, אין ביכולתה של החברה לעמוד בהחזרי החוב השוטפים. החברה נאלצת להגיש בקשה זו לבית המשפט, בתקווה שתזכה לתמיכת הנושים, לתמיכת המתאמנות הנאמנות שלה ולתמיכת בית המשפט ולהמשיך להפעיל רשת חדרי כושר לטובת ציבור הנשים כולו באופן שיאפשר לה לשלם את חובותיה לטובת נושיה".
מהבקשה עולה כי לחברה ציוד בסניפים ורכוש בהיקף של כ-18.7 מיליון שקל ויתרות תקבולים מכרטיסי אשראי בסך של כשני מיליון שקל. מהבקשה עולה כי לחברה שבעה סניפים בקריות, חיפה, נתניה, רמת אביב, פתח תקווה, ראשון לציון ומודיעין.
עו״ד לירום סנדה מפירמת ל. סנדה, להב ושות', בא כוח שר פיטנס מסר בתגובה: "בית המשפט אישר בשלב הראשון את בקשת החברה במלואה להליך הבראה לפי תיקון 4 (תיקון הקורונה) לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי וזוהי הבעת אמון בפעולות השיקום שמבצעת החברה למען לקוחותיה. אנו נמשיך לפעול למען גיבוש ההסדר תוך זמן קצר ושיקום נזקי הקורונה".