פייבוקס פתרונות תשלום, הסטארט-אפ שפיתח את אפליקציית התשלומים פייבוקס, נסגר. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי אין לכך קשר לאפליקציית פייבוקס עצמה, שנמצאת מזה שלוש שנים בשליטת בנק דיסקונט. למעשה, החברה הנסגרת היא זו שמכרה את האפליקציה לבנק, ועל אף שהיא עדיין נקראת פייבוקס פתרונות תשלום, אין לה קשר לאפליקציה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברת הסטארט-אפ, פייבוקס פתרונות תשלום, הוקמה בשנת 2014 וכעבור שלוש שנים נרכשה על ידי בנק דיסקונט. במסגרת הרכישה סוכם כי הבנק יפעיל את האפליקציה בישראל וחברת הסטארט-אפ תוכל לפעול אך ורק בשוק הבינלאומי.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית פייבוקס
אפליקציית פייבוקס
ממשיכה לפעול. אפליקציית פייבוקס
(צילום: פייבוקס)
אפליקציית פייבוקס היא אפליקציית העברות התשלומים השנייה בגודלה בישראל. תחום אפליקציות התשלומים צובר תאוצה בשנים האחרונות בישראל, ומתנהלת בו תחרות הן בין האפליקציות עצמן שנמצאות בשליטת הבנקים והן מול חברות כרטיסי האשראי, שפעילותן המרכזית היא גם כן בתחום התשלומים.
לחברת פייבוקס פתרונות תשלום מונה בימים האחרונים עו"ד עופר שפירא כנאמן על ידי בית המשפט. במסגרת זו הוא מציע למכירה את ה-IP והמלאי של החברה, כאשר את ההצעות ניתן להגיש עד ל-9 באוגוסט. פייבוקס לא שילמה משכורות לעובדים וחובותיה לעובדים ולספקים הסתכמו במעל ל-2.5 מיליון שקל.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א נכתב כי החברה "עשתה מאמצים רבים לאתר קונה או משקיע, אך בימים האחרונים הודיע המשקיע איתו ניהלה החברה משא ומתן כי אין בכוונתו להשקיע בה". כמו כן נכתב במסמך שנבחנה אפשרות להנפקה באוסטרליה.
מאפליקציית פייבוקס נמסר: "מדובר בשני גופים נפרדים ללא כל קשר עסקי ביניהם, ולמהלך הנוכחי אין שום השפעה או משמעות על אפליקציית פייבוקס של בנק דיסקונט הפועלת בשוק הישראלי, לה כשני מיליון משתמשים".