גורלה של חברת התעופה אל על יוכרע הערב (א') בדיון שיערוך שר האוצר, משה כחלון, לאחר שורת דיונים והתייעצויות. בדיון צפויים להשתתף שורה של גורמים ואמורה להתקבל בו הכרעה בין שתי אפשרויות: פירוק חברת התעופה או הצלתה על ידי ערבות מדינה להלוואה של הבנקים בהיקף של כ-400 מליון דולר.
מאז פרוץ משבר הקורונה מתקיימים דיונים בשאלת הסיוע לחברה ללא הכרעה. לנוכח התמשכות הדיונים, כחלון ביקש לכנס דיון שבו תתקבל החלטה סופית. הדרג המקצועי במשרד האוצר עדיין מהסס ביחס למתן הלוואה מחשש שעתיד החברה לוט בערפל.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מאידך, הדרג הפוליטי, ובכלל זה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר כחלון, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ושר התיירות יריב לוין, סבורים שיש להציל את אל על משום שהמשך קיומה חיוני למשק, לכלכלה ולתיירות, ויש לתת לה את ההלוואה המיוחלת. בכירים בממשלה אומרים כי "פירוק אל על יתן מכה מורלית למדינה ויש להסתכל מעבר לשיקולים הכלכליים".

העובדים יפגינו נגד רה"מ והאוצר

בתוך כך, מועצת עובדי אלעל החליטה אמש (שבת) על תחילת צעדי מחאה והפגנות נגד פקידי האוצר. לדברי העובדים, בכוונתם לצאת להפגנות בכל הארץ ולהקים מאהלי מחאה מול ביתם של כמה מפקידי האוצר אשר מבקשים לפרק את החברה. העובדים יפגינו היום אחר הצהריים מול משרד האוצר, בזמן הדיון המכריע בגורל החברה. כמו כן, הוחלט כי ביום ג' הקרוב תיערך הפגנת ענק בירושלים מול ביתו של ראש הממשלה תחת הסיסמא: "ביבי הבטיח ועל כן ביבי צריך לקיים".
שרון בן יצחק, יו"ר מועצת העובדים, אמר אתמול כי "בעוד עם כל החברות באוצר מדברים על מענקים של מליארדים, מישהו שם החליט שלצורך מתן הלוואה לאל על - לא מענק ולא פיצוי - הלוואה, יש להקריב אלפי עובדים. אין בכוונתנו לאפשר את פירוק החברה".
הוא הוסיף: "עובדי אל על, ש-90% מהם עובדים בשכר מינימום, נכנסו מתחת לאלונקה מתוך אחריות ושמירה על הבית, והציגו תוכנית התייעלות של מיליארד דולר בחמש שנים - וזכו ליחס מזלזל והתעלמות מוחלטת מצד פקידי האוצר. אנו נלחמים על הפרנסה שלנו ועל האוכל של הילדים שלנו ועל החברה הלאומית שלנו, ואם יש מישהו שחושב שניתן לו לרמוס אותנו ברגל כזאת גסה, אז כדאי לו לחשב מסלול מחדש".
פורסם לראשונה: 21:53, 09.05.20