שופרסל מדווחת על עלייה של 16% ברווח הנקי (191 מיליון שקל) ברבעון השני – למרות המשך ירידה במכירות, שקטנו בכמעט 8%, והסתכמו ב-3.69 מיליארד שקל. המכירות בחנויות זהות ירדו ברבעון השני ב-8.6%, בהמשך לירידה של 8.1% ברבעון הראשון של 2025. המכירות למ"ר הסתכמו ב-6,150 שקל – ירידה של 8.7%. לאחר פרסום הדוחות מניית שופרסל עולה במסחר ב-1.8%.
נראה שהאחים אמיר עלו על נוסחת קסם: איך להציג שיפור רציף ברווחיות למרות ירידה ניכרת במכירות. שופרסל, עד כה, היא החברה היחידה מבין רשתות המזון שדיווחה על ירידה ברבעון השני במכירות בחנויות זהות. המתחרות הציגו גידול של 4%-5% (רמי לוי רשם גידול של 5.18% בחנויות זהות).
שופרסל הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 180 מיליון שקל. עד כה, מאז כניסת האחים לשופרסל, חילקה החברה דיבידנדים בסך מצטבר של 720 מיליון שקל.
בדוחות מוסברת הירידה במכירות כהמשך לתוכנית ההתייעלות האגרסיבית, הכוללת סגירת סניפים מפסידים, הפסקת עבודה בשבת, ניתוק ממועדון חבר ועוד. בנוסף – לירידה בצריכה עם התמתנות השפעות המלחמה, שהזניקה את הציבור להצטיידות במזון, ולמחסור בעובדים.
היות שדוחות רשתות השיווק לא כוללים נתונים על מספר הקונים, לא ניתן לדעת האם הירידה במכירות של הרשת נבע מנטישת לקוחות בעקבות תדמיתה כיקרה ביחס למתחרותיה. פתיחת סניפי "יוניברס", הרשת המוזלת של שופרסל, היא המענה של האחים אמיר לתחרות בתחום הדיסקאונט. עד כה נפתחו 22 סניפים, כשהיעד הוא 30 סניפים.
השיפור ברווחיות בולט בכל המדדים: הרווח הגולמי עלה ל-30.1% בהשוואה ל-28.5% מההכנסות, ושיעור הרווח התפעולי עלה ל-7.2% מההכנסות, בהשוואה ל-6.6% ברבעון המקביל אשתקד. אחד הנתונים המרשימים בדוחות הוא העובדה שהאחים הצליחו בתוך חמישה רבעונים כמעט לחסל חוב של 1.5 מיליארד שקל שרבץ על החברה. ברבעון השני החוב הפיננסי הסתכם ב-21 מיליון שקל בלבד, לעומת 869 מיליון שקל בסוף הרבעון המקביל.
לצד ההכנסות ממגזר המזון, החברה רשמה רווח של 70 מיליון שקל מהכנסות נדל"ן. ההנהלה הקודמת תכננה להנפיק את נדל"ן שופרסל, ששוויו כ5 מיליארד שקל, תוכנית שהאחים גנזו. אסטרטגיית הקבוצה זכתה להבעת אמון מצד חברת הדירוג "מעלות", שלפני חודש העלתה את דירוג שופרסל לרמת ILAA עם תחזית יציבה, וכתבה: "אנחנו סבורים כי לחברה פוטנציאל צמיחה נוסף בדמות סינרגיה בין פעילות המזון לפעילויות אחרות".







