בצל השינוי בהנחיות פיקוד העורף, לפי שעה אין כעת הנחיות מיוחדות במשק לסגירת עסקים, וכל מקומות העבודה עובדים כרגיל. כמו כן, בשלב הזה לא יינתן פיצוי לעובדים שייעדרו מעבודתם. עם זאת, אין לדעת לפי שעה כיצד המתקפה של איראן הלילה תשפיע על הנחיות פיקוד העורך, ובכך גם על ההנחיות במקומות העבודה.
מבדיקת ynet עולה כי המגזר העסקי צפוי לעבוד במתכונת רגילה. "מבחינתנו, בכל מקום שיש בו נגישות לממ"ד או למקום מוגן ניתן להמשיך בעבודה כרגיל גם בעת המצב המיוחד שהכריז פיקוד העורף", אמר ל-ynet נשיא המגזר העסקי, דובי אמיתי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
לוחמי צה"ל דורכים נשקים לפני הכניסה למוקדי הלחימה בעוטף
לוחמי צה"ל דורכים נשקים לפני הכניסה למוקדי הלחימה בעוטף
כוננות במערכת הביטחון
(צילום: יואב זיתון)
גם בתעשייה העבודה אמורה להתנהל במתכונת הרגילה. נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, ציין כי "יתכן שיהיו מעט היעדרויות בגין עובדים עם בעיית סידור לילדים, אבל אנחנו עובדים כרגיל תמיד גם תחת אש". גם בבנקים, בבורסה בת"א ובמשרדי הממשלה יעבדו כרגיל ואין שום הנחיות מיוחדות. עם זאת, בהודעה שנשלחה לעובדי משרד ראש הממשלה נכתב להם כי "בהתאם להערכת המצב והנחיות פיקוד העורף, אנו מעדכנים כי מחר כלל עובדי המשרד הראשי יעבדו מהבית".
ברשות המיסים ציינו כי לא יינתן בשלב הזה פיצוי להורים שייאלצו להישאר עם ילדיהם בבית. זאת מכמה סיבות עיקריות: חופשת הפסח החלה ולכן רוב ההורים מצאו סידור לילדים מראש. כדי לפצות את אותם ההורים שיצטרכו להישאר עם ילדים באופן לא צפוי, כמו בחינוך המיוחד שיושבת, יש צורך בחקיקה חדשה מיוחדת, וזו לא צפויה, כאשר מדובר כנראה ביממה או שתיים, במספר מועט יחסית של הורים, וכאשר ממילא יש כעת פגרה בכנסת. יצויין כי אם המצב הביטחוני ישתנה או ההנחיות יימשכו מעבר לכך ייתכן שייקבעו פיצויים כלשהם.
2 צפייה בגלריה
שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף
שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף
שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף
(צילום: דובר צה"ל)
משרד העבודה עדכן כי במהלך המצב המיוחד בעורף, אין לפטר הורים עובדים לילדים שטרם מלאו להם 14 (והורים לילדים עם מוגבלות שטרם מלאו להם 21) שנשארים בבית ביומיים הקרובים בשל סגירת מוסדות החינוך לרבות קייטנות, צהרונים וכל פעילות חינוכית ועד לשינוי ההנחיות מפקע״ר. ככל שניתן לעבוד מהבית - יש להעדיף זאת. לגבי פיצוי ההורים שלא יגיעו ולא יעבדו - הנושא טרם הוסדר.
אלישע בן קימון השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 22:04, 13.04.24