ענף הבנייה והתשתיות הישראלי הוא מן הטובים בעולם וללא ספק מוביל עולמי של איכות, קידמה וחדשנות, ויודע לעמוד במשימות שהוטלו עליו גם בעיתות הקשות ביותר.
לאור איכותו של הענף ותרומתו, הבנו בהתאחדות הקבלנים כי הדרך להמשיך ולקדם אותו - ועל ידי כך את המשק הישראלי כולו - היא באמצעות הערכה פומבית גדולה למי שמשקיע באיכות הבנייה, ביצירתיות ובחדשנות. ככל שנעלה על נס את האיכויות הללו, ענף הבנייה ידהר קדימה וייקח איתו את כל המשק הישראלי.
1 צפייה בגלריה
   נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו
   נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו
(צילום: כפיר סיון)
בשנים באחרונות היו בישראל מי שטענו, כי חברות זרות, בעיקר חברות בבעלות ממשלת סין, בונות טוב יותר מחברות ישראליות. דווקא הניסיונות של המדינה לאפשר לחברות הללו להיכנס לישראל ולתפוס מקומן של חברות מקומיות, הוכיחו חד משמעית, כי הבנייה הישראלית איכותית יותר ומתקדמת יותר טכנולוגית. לא בכדי בין מובילי טכנולוגיות הבנייה בעולם נמנות כיום התאחדות הקבלנים והממשלה הישראליות, עם מערך משותף לפיתוח טכנולוגיות בנייה מתקדמות - קונטק.
גם השנה נעניק פרס למובילים את הבנייה הירוקה בישראל, נושא שסימנו כחשוב ביותר לפני שנים. השנה, לראשונה, נעניק גם פרס למצוינות בבטיחות. זאת במסגרת תוכנית "כוכבי הבטיחות" של ההתאחדות ויום הבטיחות הלאומי, שאותו ציינה לראשונה התאחדות הקבלנים בוני הארץ בפריסה ארצית נרחבת ושבמסגרתו הובא נושא הבטיחות בבנייה לכל קבלן ולכל בית בישראל. עשינו הרבה ואנו משקיעים המון בעשייה למען השמירה על בטיחות וחיי העובדים שלנו. זה הפך לנושא המוביל ברשימת הנושאים שבהם אנו משקיעים את עיקר מאמצינו, והוא יובא לידי ביטוי גם במסגרת התחרות הזו.
אנחנו, שבנינו את ישראל הרבה לפני ההכרזה על הקמת המדינה, הקמנו מאז היווסדה מעל 2.6 מיליון דירות, 39 מיליון מ"ר של מבני ציבור, משרדים ומסחר וכ־35 מיליון מ"ר של מבני תעשייה לצד תשתיות. אנחנו, הקבלנים בוני הארץ, תמיד היינו שם, בתקופות הקשות ובזמן הפריחה, בעיתות מלחמה ובתקופות העלייה הגדולה, ותמיד תמיד נתנו כתף. עשינו את הכל כדי לעמוד בדרישות מאיתנו ולעשות זאת במצוינות ובהתמדה. תמכנו בבנייה בכל הארץ, בהקמת תשתיות יציבות, כבישים, מבני ציבור וגורדי שחקים. תמכנו ואנו עדיין תומכים בהתחדשות עירונית על תוכניותיה השונות ואי הזנחת הפריפריה הישראלית.
כמובן, על מנת שנוכל לשמור על מצוינות בבנייה, נדרש שיתוף הפעולה של הממשלה. מדינת ישראל צריכה לשאוף לכך גם היא – לעמוד בכל מה שנדרש לענף, בכל המשימות הקריטיות העולות לפיתחה ולקיים את הבטחותיה. לו תפעל המדינה עימנו באותו חזון של מצוינות, היא תוכל לעמוד בכל המשימות שמייעד לה המשק ותצעיד את הכלכלה קדימה.
אנחנו נמצאים בצומת דרכים. מדינת ישראל מתחילה לצלוח את משבר הקורונה ותמשיך לבנות ולהיבנות. קצב גידול האוכלוסייה שלנו יביא להכפלת מספר התושבים בתוך 25 שנים. עם זאת המדינה לא עשתה מספיק, וענף הבנייה והתשתיות עומד היום לאחר שנים רבות של הזנחה, חוסר ודאות, קיפאון תכנוני ותקציבי והיעדר ראייה לשנים קדימה. אנחנו, הקבלנים בוני הארץ, אלה שצריכים לייצר לכלל התושבים הללו את ביתם ואת התשתיות שישרתו אותם. בדרך להשגת המשימה הלאומית הזו נמשיך ונשפר את יכולותינו. נמשיך לפעול כדי להרחיב את הידע, להרחיב את היכולות הטכנולוגיות ולהרחיב את כוח האדם המקצועי המצוין שלנו.