ערי השרון הן מהמבוקשות ביותר למגורים בכל הארץ, בזכות ההשקעה גבוהה בחינוך, ההשקעה פר תושב, הבנייה הירוקה והקיימות והתכנון הסביבתי המוקפד לרווחת תושביהן. הערים - הרצליה, רעננה, רמת השרון, הוד השרון וכפר סבא - מדורגות גבוה בדירוג החברתי־כלכלי של הלמ"ס זה שנים, הן מאכלסות תושבים ברמה סוציו־אקונומית גבוהה מאוד, ומציעות איכות חיים גבוהה.
שגיא לנצ'נר, מנכ"ל חברת הנדל"ן ינוב המתמחה באזור השרון, מציין, כי "הסיבה לביקוש הגבוה לדירות בערי השרון נובעת מכך, שהן שומרות על צביונן לאורך שנים כערים המספקות לתושביהן מענה כולל לכל צורכי היומיום, והרוכשים מודעים ליתרונות המגורים בהן – מיקום, נגישות, איכות חיים וחיי קהילה. בשנים האחרונות מתחוללת בערים אלה תנופת בנייה ופיתוח משמעותית, שמושכת אליהן אוכלוסייה איכותית של משפרי דיור, זוגות צעירים וגם משקיעים".
היקפי הבנייה בערי השרון גבוהים, וזאת חרף האתגרים שחווה שוק הנדל"ן בשנה האחרונה. מנתוני הלמ"ס עולה למשל, כי ברמת השרון נרשם זינוק של 70% בהתחלות הבנייה בשנת 2023 לעומת 2022, וברעננה זינוק של 40%. לאחרונה הלמ"ס דיווחה, כי גם ברבעון הראשון של 2024 נרשם זינוק בהתחלות הבנייה ברעננה, כפר סבא והרצליה, ובפרט בתחום ההתחדשות העירונית.
לדברי לנצ'נר, "ערי השרון הן בין המובילות בכמות הדירות שנבנות בהתחדשות עירונית, בהתאם לביקוש שהן מייצרות בקרב הרוכשים. אנו בונים כיום כ־600 יח"ד בשנה בערים אלה, ורואים את הביקוש הגבוה בשטח".
ינוב מתמחה בבנייה באזור השרון, ובארבעת העשורים האחרונים בנתה למעלה מ־4,000 יחידות דיור בכפר סבא, רעננה, הרצליה, רמת השרון והוד השרון. החברה בונה ומקדמת כיום מעל 1,500 יח"ד נוספות בשרון בשלבי תכנון ובנייה שונים ובונה מאות יח"ד בשנה. החברה עוסקת ביזמות, תכנון והקמה של מגוון רחב של פרויקטים, הכוללים בנייה רוויה למגורים, מגדלי יוקרה, התחדשות עירונית, מסחר ומבני משרדים.
כחברה מקומית ומוכרת, לינוב חשוב הקשר עם הקהילה המקומית, והיא נוהגת לקיים בחלק מהפרויקטים שלה תערוכות פופ־אפ גרפיטי, הזוכות לתהודה גדולה ומושכות אלפי מבקרים. במיזמים אלה אומני גרפיטי מציירים על קירות המבנים רגע לפני הריסתם. כך הקימה ינוב בחודש יולי האחרון תערוכת פופ־אפ גרפיטי ברחוב לוי אשכול 22 ברעננה, רגע לפני הריסת הבניין במסגרת תמ"א 38/2, ובניית בניין חדש בן 7 קומות ו־28 דירות. את התערוכה פקדו כ־5,000 איש מרעננה והערים הסובבות, וגם ראש העיר כיבד בנוכחותו.
ביולי 2022 הקימה החברה תערוכה ברחוב אשכול 7 בהוד השרון, לפני בנייה של פרויקט תמ"א 38/2, שכלל בניין חדש בן 8 קומות ו־32 דירות. באוקטובר 2019 החברה הקימה תערוכת פופ־אפ גרפיטי ברחוב ז'בוטינסקי ברעננה לפני בניית פרויקט ובו ארבעה בניינים ו־90 דירות חדשות. אתי לנצ'נר, מנהלת השיווק של חברת ינוב, מציינת: "התערוכות מאפשרות לנו לחבור לקהילה המקומית, לתת במה לאומנים מקומיים להתנסות, ליצור ולהציג את יצירותיהם, ולקהל הרחב לחזות באומנות חופשית מיוחדת ונגישה ממש ליד הבית. לתערוכה מגיעים חובבי אומנות מרחבי הארץ, הורים וילדים, צעירים ומבוגרים, שבאים לחזות ביצירות בדירות שבהן התגוררו עד לא מזמן אנשים. התגובות נהדרות, ואנו שמחים ליזום מיזמים כאלו למען הקהילה והקהל הרחב".
יוצרת קהילות מקומיות
חברת ינוב מזוהה מאוד עם ערי השרון, וכבר מוכרת בקרב התושבים. החברה יוצרת קהילות מקומיות בערים שבהן היא פועלת, היא מכירה לעומק את השטח, וצברה ניסיון עשיר בפעילות מול הרשות המקומית. החברה מתמחה בהתחדשות עירונית, עסקאות קומבינציה עם בעלי קרקע פרטיים ובנייה חדשה.
בין הפרויקטים המובילים שמקדמת ינוב בערי השרון ניתן לציין את מתחם פינוי־בינוי בכפר סבא, הכולל את הרחובות גאולה, הפרדס, ששת הימים וגלר, ובהם 151 יח"ד; מתחם משותף עם חברת אשדר מקבוצת אשטרום לבניית 142 יח"ד ברחוב סוקולוב בכפר סבא; ופרויקטים נוספים ברעננה, כפר סבא, הוד השרון, הרצליה ועוד. בסך הכול לחברה כ־1,500 יח"ד בתכנון ובביצוע.
ינוב ממשיכה לקדם מגוון פרויקטים בהתחדשות עירונית החל בשלב היזמות, דרך התכנון ועד ההיתר והביצוע. כחברה הפועלת 40 שנה, לינוב המומחיות, הידע והכלים לקדם פרויקטים מורכבים ופשוטים כאחד, והיא מנצחת עליהם במקצועיות וברגישות הנדרשת.
החברה, שהוקמה על ידי ברוך לנצ'נר בשנת 1986, ממשיכה לפעול בהתאם לערכי המשפחה המובילים אותה, בעזרת ניהול מדוקדק וצמוד, הקשבה ללקוחותיה וליווי הרוכשים לאורך כל שלבי התהליך. בזכות כל אלה, שומרת ינוב על המוניטין הידוע שלה בקרב תושבי השרון. "אנחנו חיים, נושמים ומכירים כל אבן בערי השרון, וזה מסייע לנו לרכוש את אמון התושבים בפרויקטים שאנו מקדמים", מסכם שגיא לנצ'נר.