בשיתוף ועידת השלטון המקומי Muni Expo 2021
פתרונות מתקדמים למציאות החיים במרחב האורבני, ייעול השימוש בתשתיות קיימות וחיסכון במשאבים, טכנולוגיות לשיפור ההתנהלות העירונית עמדו במרכז ועידת השלטון המקומי לחדשנות, muni expo 21, שנערכת בימים אלה (21-20.10) במתחם אקספו בתל אביב. האירוע שנערך זו הפעם החמישית, הפך להיות זירת מפגשים משמעותית של העולם המוניציפלי, שחווה גם הוא שינויים וסוגיות חדשות בשל מגפת הקורונה.
הוועידה האחרונה, נערכה בסוף פברואר 2020, אחד הכנסים רבי המשתתפים האחרונים שהיו בישראל, טרום הסגר הראשון. המפגש המחודש הפעם, בנוכחות צמרת השלטון המקומי, נציגי ממשלה, שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות ובכירים מהמגזר הפרטי והציבורי, נערך בצל הצרכים החדשים שנולדו כתוצאה מהתמורות העולמיות בתחומים בוערים כמו חינוך, תחבורה ובטיחות, מתן שירותים לתושב, תקשורת, איסוף וניתוח מידע, אפליקציות ופתרונות מחשוב, במטרה לקדם את תחום הערים החכמות בישראל.
"אנחנו מתגאים ובצדק שאנחנו מדינת סטארט אפ ניישן המובילים בפיתוחים הטכנולוגיים בעולם", ציין דורון מילבר מנכ"ל עיריית רחובות (והחל מהשבוע הבא מנכ"ל עיריית ראשון לציון) ויו"ר מנכ"לי הרשויות, "בעבר השלטון המקומי והציבורי פיגר אחרי השוק הפרטי, אבל בחירת ראשי רשויות ומנכ"לים דינמיים שחושבים דיגיטציה הביא לצמצום הפער. בעיר העתיד בעיות תחבורה תיפתרנה על ידי הרכבת הקלה למשל, אחרת נהיה פקוקים מגדרה ועד חדרה, הבנייה תהיה גבוהה מאד וירוקה, גם הרגלי הצריכה והתרבות יהיו שונים".
במהלך יומיים של הרצאות ופאנלים בהנחיית דנה וייס, איילה חסון, גדעון אוקו, אלמוג בוקר, דוריה למפל אלמז מנגיסטו וגיא לרר, בין הדוברים היו: שרת הפנים איילת שקד, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטהחיים ביבס ראש עירית מודיעין מכבים רעות ויו"ר השלטון המקומי, אסף גרניט, אריק זאבי, אביב גפן, רני רהב, אראל מרגלית, מרים פרץ, ועוד ניתנו תכנים לקידום מנהיגות וקידום תחום הערים החכמות בישראל.
6 צפייה בגלריה
איילת שקד בכנס השלטון המקומי
איילת שקד בכנס השלטון המקומי
איילת שקד בכנס השלטון המקומי
(צילום: מוטי קמחי)
אחד הנושאים הבולטים שעלו, הוא הניסיון של הרשויות המקומיות לפתח את תחום החינוך ולקחת אותו צעד קדימה באמצעות פיצ'רים מתקדמים המותאמים לתלמידים שחיים בעידן של מהפכה דיגיטלית מחד והקורונה מהצד השני. "מעבר לכך שאנחנו מתמודדים עם בעיות של אלימות ומחסור בתשתיות דוגמת ניקוז, פינוי פסולת ובינוי בחברה הערבית, "גורס ראיד דקה, ראש עירית באקה אל גרבייה והייטקיסט בעברו, "בחברה הערבית יש דור חדש מתפתח, שמתחבר לעולמות ההיי טק, אנחנו חייבים תשתיות דיגיטליות, כי אם אין לך אינטרנט מהיר, אין לך לאן להתקדם. יש פער עצום בינינו ובין רשויות יהודיות, ואני מקווה שתהיה מגמה של שינויים גם בתקציבים, כדי שנוכל להשקיע בכל המישורים, בחדשנות טכנולוגית, גם דיגיטלית ואנרגיה סולארית מתחדשת שמהווה מנוף צמיחה כלכלי".
6 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס
(צילום: מוטי קמחי)
את רעיון כיתת העתיד עומדים ליישם בימים אלו בבית ברל סמוך לכפר סבא שם מוקמת חווה חינוכית לחדשנות ויזמות. "זו מעבדת דמיון עם מציאות רבודה, כל הקירות הם מסכי טאץ', הילדים נוגעים וזו חוויה עם כל החושים", שיתפה אושרת גני גונן ראש המועצה האזורית דרום השרון.
"המרכיב העיקרי במועצות האזוריות זה השטח ולכן להקמת אנרגיה סולארית גם בשטחים פרטיים וגם על מבנים.הכל מתחיל אצלנו בחינוך אם תראי את בתי הספר היסודיים שלנו, יש לנו מערכות שאוגרות מים, הילדים לומדים מכך פיזיקה, למדוד את הכמויות,להשתמש במים למחזור" שיתף שי חג'ג', יו"ר מועצה אזורית מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי ובסופו של דבר גדלים למערכת כזו שמבינה את עניין האקלים והטיפול באיכות הסביבה. אני חושב שקיימות זה דבר חשוב, עבור הדורות הבאים".
בשיתוף ועידת השלטון המקומי Muni Expo 2021