מדובר בתיקון קל וזול יחסית, שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף לטווח ארוך, בחשבון המים. מה גורם לנזילת המים המיותרת הזו? בדקנו.

מהי הסיבה לכך שהאסלה שורקת?

"הסיבה העיקרית לכך שהאסלה שורקת בקביעות היא שהתקלקל או נסתם המצוף שבתוך מיכל ההדחה", מסביר שלומי שטרוסברג, אינסטלטור באתר "המקצוענים".

מה הפתרון?

"במקרה כזה, יש צורך לנקות את המצוף או להחליף אותו", אומר שטרוסברג.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מה אינסטלטור חאפר יגיד, וממה כדאי להיזהר?
שטרוסברג: "יש לשים לב, שתיקון מסוג זה כלל לא מצריך החלפה של כלל המנגנון. זהו תיקון קל ופשוט יחסית לביצוע. לכן, אם האינסטלטור טוען שכל המנגנון התקלקל, לא כדאי למהר ולהחליף אותו, ובהחלט שווה לבקש חוות-דעת נוספת.

האם זהו תיקון שניתן לבצע לבד או שמחייב הזמנת אינסטלטור?

"אם מדובר בניקוי או בהחלפת מצוף באסלה מהסוג הישן או באסלת מונובלוק, הרי שמי שיש לו חוש טכני, יכול להחליף את המצוף לבד", אומר שטרוסברג. "מדובר ברכיב אוניברסלי זול יחסית (שעלותו 45-50 שקל), ואשר מתאים לכלל הדגמים".
ואולם, אם מדובר בניקוי או בהחלפת מצוף באסלה סמויה (שבה הניאגרה נמצאת בתוך הקיר), הרי שממש מומלץ להימנע מלבצע את התיקון לבד.
"הסיבה היא שהנזק שיגרם יכול להיות הרבה יותר גדול, ולייקר משמעותית את התיקון, בסופו של דבר", מפרט שטרוסברג.
"בניאגרה סמויה, רוב הרכיבים מאוד עדינים ויקרים להחלפה, ואם נהרס חלק מהמנגנון יש צורך לאתר את הרכיב המתאים לו, וזה לא תמיד קל, ובטח לא זול. הסיבה לכך היא שלכל ניאגרה יש רכיבים משלה, והיצרנים מנצלים זאת לרעה, וגובים מחיר גבוה יחסית בעבורם".
כמו כן, עלות התיקון של ניאגרה סמויה, מראש גבוהה יותר, וכדאי להיזהר מגרימת נזקים גדולים בה.
שטרוסברג: "אם המנגנון ניזוק לגמרי במהלך הפירוק, והנזק שנגרם למנגנון גדול, זה יכול לגרור מיני-שיפוץ. זאת, משום שבשביל תיקון גדול של ניאגרה סמויה (שנסדקה, למשל) יש צורך בשבירת אריחים, ריצוף מחדש, וזה כבר נהיה מיני שיפוץ. לכן, עדיף לא לגעת, ולהשאיר את העבודה לבעל מקצוע, במקרה זה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מהם הנזקים שיכולים להיגרם במהלך תיקון המצוף, באסלה סמויה?
"ראשית, כדי לשלוף את המצוף, יש צורך לפרק צינורית שמחברת את ברז הניל למצוף עצמו", מתאר שטרוסברג. "לעתים, בעת החלפת המצוף בניאגרה סמויה, אם צינור הפלסטיק כבר התייבש ונסדק, כשננסה לסגור אותו, יהיו נזילות מים. ואז, יהיה צורך לשלם גם עבור החלפת הצינור (תוספת של כ-100 שקל)".
דבר שני שיכול לקרות במהלך התיקון הוא שמגלים שהגומיות כבר התייבשו, בגלל בלאי טבעי. "ואז, ברגע שמנסים ל חבר את הצינורית בחזרה, מגלים שמתחילות נזילות מים, ויש צורך להחליף גם את הגומיות, במסגרת אותו תיקון (תוספת של כ-50 שקל)", מוסיף שטרוסברג.
דבר נוסף שיכול לקרות הוא שברז הניל יכול להתחיל לטפטף. שטרוסברג: "הסיבה לכך היא שזהו ברז שבדרך-כלל לא פותחים אותו בימות שגרה, מה שגורם לו להיות 'קפוא'. במקרה שבמהלך התיקון מגלים נזילה ממנו, יש צורך להחליף אותו. לרוב, מדובר בתוספת מחיר של כ-250 שקל".

כמה יעלה התיקון?

"תיקון או החלפת מצוף באסלה רגילה (מכל הדגמים) יעלה 350 שקל, כולל העבודה, הרכיב ומע"מ", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".
"לעומת זאת, אם מדובר בניאגרה סמויה, עלות התיקון היא 450-500 שקל, כולל מע"מ, כשמחיר המצוף מחושב בנוסף ובנפרד. בניאגרה סמויה, לרוב מחיר המצוף נע בין 120 ל-150 שקל, בהתאם לדגם".
"כאמור לעיל, יהיו מקרים שבהם תידרש תוספת מחיר, אם תוך כדי התיקון מגלים שנהרסו רכיבים כמו צינורית, גומיות אטם או ברז ניל. ואז נדרשת תוספת מחיר כפי שצוין: 50 שקל עבור גומיות אטם, 100 שקל עבור הצינורית ו-250 שקל עבור ברז ניל שהתקלקל", אומרים במוקד השירות.
עוד כתבות בנושא:

כמה זמן אחריות נהוג לקבל מאינסטלטור עבור תיקון מסוג זה?

"בשונה מתקלה של פתיחת סתימה, שלגביה כלל לא ניתנת אחריות, הרי שעבור תיקון מסוג זה (תיקון או החלפת מצוף), נהוג לתת אחריות של שלושה חודשים", אומר שטרוסברג.