חודשיים אחרי הסערה, סמנכ"ל השיווק של אמריקן איגל בארה"ב שובר שתיקה: "סידני סוויני נשארה איתנו, ואנחנו בטוח נישאר איתה. היו כמה רגעים קשים, ושנינו עמדנו אחד לצד השני".
קרייג ברומרס, האיש שהוביל את הקמפיין השנוי מאוד במחלוקת בכיכובה של סוויני, לא דיבר בפומבי לאורך כל הסערה התרבותית, ספק גזענית, שהתעוררה כשהפרסומות החלו לתפוס תאוצה. בראיון למגזין השיווק Adweek הוא מספר כעת על התגובות הקשות שקיבל, ההחלטה לא להוריד את הקמפיין ועל התוצאות בקופות.
"רק בשבת שעברה בלילה, זה עדיין היה בחדשות. זה היה במערכון בתוכנית סטרדיי נייט לייב. אני לא מאמין שמשהו בעולם הפרסום והשיווק שלנו עדיין מושך כמות כזאת של תשומת לב 10 שבועות אחר כך. המטרה לא הייתה להשתתף בדיון על תרבות, אלא להגדיר תרבות", אמר ברומרס על הקמפיין. "התוצאה עלתה על החלומות הכי פרועים שלנו".
כזכור, הכל התחיל עם פרסומת שבה מככבת סוויני עם הסלוגן: "Sydney Sweeney Has Great Jeans", ובו היא אומרת: "גנים עוברים בירושה מהורים לצאצאים, ולעיתים קרובות קובעים תכונות כמו צבע שיער, אישיות ואפילו צבע עיניים. הג'ינס שלי כחול". מכיוון שהפרסומת משחקת על המילים "גנים נהדרים" ("Great Genes"), רבים במחנה הליברלי והשמאל הקיצוני החלו לתקוף אותו בטענה שהוא משבח "עליונות לבנה". חלק מהגולשים אף אמרו שהוא מזכיר רטוריקה נאצית של תורת הגזע.
סמנכ"ל השיווק: "לפני חמש שנים, המדריך יכול היה להיות: מנהל השיווק מפוטר. הקמפיין יורד מיד. מישהו כותב צ'ק גדול לארגון כלשהו. ידעתי שאני לא צריך לדאוג מתרחיש כזה"
בדיווח ב-Adweek נכתב כי כשהקמפיין הושק ביום שישי בסוף יוני, התגובה הראשונית הייתה חיובית מאוד. מניות אמריקן איגל זינקו ב-25% ביום ההשקה, שהוכרזה עם כיסוי נרחב באמצעי תקשורת רבים. עד סוף השבוע, הטון השתנה.
"אני זוכר בבהירות שישבתי, שתיתי כוס קפה, ופתחתי את לינקדאין וקראתי תגובות ממש מגעילות בפעם הראשונה", נזכר ברומרס. "זה פשוט עצר אותי. הייתי כזה, 'וואו, מאיפה זה בא?'". הרגש השלילי הגיע לשיא ביום שני שלאחר מכן, שברומרס הדגיש שזה היה היום היחיד במהלך עשרת השבועות של הקמפיין שבו הביקורת עלתה על התמיכה. "יש אנשים שאומרים שהקמפיין הזה הוצף בשלילות. זה בהחלט לא נכון", הוא אמר.
אבל כשהנרטיב התחיל להשתנות, ברומרס כינס במהירות צוות קטן של שותפים פנימיים וחיצוניים כדי להמציא אסטרטגיה שהמרכז שלה היה הצורך באיפוק. "מצד אחד, היינו צריכים לעשות משהו מהר מאוד, ומצד שני, לא עשינו כלום", הוא אמר.
במקום להגיב לרעש באינטרנט, המותג היה צריך "לקבל פידבק מאמריקאים אמיתיים", אמר ברומרס. מה שהם ראו "נתן לנו הרבה ביטחון" להמשיך במסלול. "יש לך ספר הדרכה של תקשורת משברים שאומר לך מה לעשות במצב כזה. אנחנו בעצם עשינו את ההפך. בעצם לא עשינו כלום, ופשוט ניתחנו את האווירה".
בעוד שמנהלי שיווק בנעליו של ברומרס אולי חששו לאבד את העבודה שלהם בגלל מהומה כזאת, ברומרס אמר שהייתה לו "1,000% תמיכה" מהמנכ"ל והדירקטוריון. "לפני חמש שנים, המדריך יכול היה להיות: מנהל השיווק מפוטר. הקמפיין יורד מיד. מישהו כותב צ'ק גדול לארגון כלשהו. ידעתי שאני לא צריך לדאוג מתרחיש כזה", הוא הסביר.
מכיוון שאמריקן איגל נסחרת בבורסה, החברה הייתה ב"תקופת שקט" במשך יותר מחודשיים לאחר השקת הקמפיין, כלומר היא לא יכלה לשתף תוצאות או להגיב לביקורת עד שבועות לאחר מכן. בסופו של דבר, החברה חשפה שהקמפיין הביא מיליון לקוחות חדשים תוך שישה שבועות.
כשנשאל מה הוא היה עושה אחרת, ברומרס היה ברור: "הייתי קונה יותר מלאי ג'ינסים. כמה מהדברים האלה אזלו כל כך מהר. רשתות חברתיות מאוד רועשות. זו לא המציאות. תבינו מה הלקוחות שלכם אומרים, וחזקו את היחסים בין המנכ"ל למנהל שיווק לפני שמשהו כזה קורה. בסופו של דבר, אנשים יזכרו את זה בזכות סוויני וג'ינסים מעולים - ושוב, זאת הייתה הכוונה המקורית", הוא מסכם.







