האם מילוטל תצליח להתחרות בתפוגן גם ברשתות השיווק? החברה היא השחקן השני בתחום הצ'יפס למסעדות אבל עדיין לא הפכה למותג צרכני מוכר. כעת היא מבקשת להצליח ברשתות השיווק בזכות מיתוג מחודש ושישה מוצרי צ'יפס קפוא שמתאימים לטיגון ולאפייה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"נמכור במחיר של המתחרים. לא נהיה מעל ולא נהיה מתחת. באותם מחירים", אמרו ל-ynet חופית חן סגל ואבי לוי מנהלי הפעילות של מילוטל ב-RJM. "המחירים ינועו בין 18 שקל ל-10 שקלים במבצעים. ההבדל הוא שאנחנו יותר איכותיים. אצלנו 100% מצף תפוחי האדמה הם מישראל".
אתם בעד לפתוח את השוק לייבוא? "אנחנו מצפים שהממשלה לא תפגע בחקלאים ובתעשיינים כי אנחנו רוצים שיהיה לנו קיום".
מילוטל, שמעסיקה 100 עובדים באזור התעשייה מילואות צפון, הפסיקה למכור ירקות קפואים, בשוק שנשלט בעיקר על ידי סנפרוסט, מותגים פרטיים ופרי הגליל. עיקר הפעילות שלה כיום הוא ייצור צ'יפס, והצפייה שלה היא כעת להתפתח לכיוונים חדשים בתחום הקפואים.
מילוטל הוקמה בתחילת שנות ה-80 של המאה שעברה, כחברה שמייצרת ומשווקת צ'יפס וירקות קפואים ע"י תשלובת מילואות, שבבעלות קיבוצי הגליל המערבי.
החברה נרכשה ב-2018, על-ידי התעשיין ג'אווד אגבריה, בעלים של אר.גי.אם תעשיות מזון, שמתמחה בייצור מוצרי טחינה וחלבה שמייצאת ל-30 מדינות.
בישראל מעובדים בשנה כחצי מיליון טונות תפו"א, כ-80 אלף טונות מהם מיועדים לייצור צ'יפס. השוק המבורקד הקפוא מגלגל כ-150 מיליון שקל בשנה, גידול של 3%-5% בשנה והוא מתאפיין באריזות לא ממותגות מהארץ ומייבוא, כשהמדינה מסייעת לייבוא בהורדת מכס.