ממש כמו עם דלתות פנים שנתקעות ומכריחות אותנו להתייחס אלינו רק כשאנו נעולים בחוץ (במקרה הטוב) או בפנים, כך עם ארונות של דלתות הזזה.
זהו לא תיקון דחוף שגורם לרובנו לעצור הכל ולהזמין בעל מקצוע, אך ביום שבו לא ניתן לפתוח את הדלת, וצריך להתלבש לעבודה, זה הופך מתיקון זניח לתיקון שמצריך התייחסות מיידית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הגלגלים יצאו מהמקום או נשחקו? מה עושים

אחת התקלות הנפוצות ביותר בארונות הזזה קשורה לגלגלים. אם אחת מדלתות הארון נפתחת בצורה לא חלקה או שכלל אינה נפתחת, סביר להניח שהסיבה היא תקלה בגלגלים.
תחילה, כדאי לבדוק אם יש חפץ קטן או לכלוך על גבי המסילה, אשר מפריע לתנועת הדלת, ולהוציא אותו. אם המסילה ריקה, ייתכן שהגלגלים יצאו ממקומם, אינם מכוונים, נשחקו או נשברו.

מהן הסיבות לתקלות בגלגלים?

זה יכול להיות כתוצאה מהתקנה רשלנית, ממכה חזקה בארון, מלכלוך ואבק או פשוט בשל בלאי טבעי של הגלגלים. לעתים, גם דחיסת הארון בכמות גדולה מדי של בגדים, גורמת להם להיתפס בדלת, ולהפריע לפתיחה ולסגירה שלה, מה שגם יכול לגרום לתקלה, בסופו של דבר.

מהו התיקון וכמה הוא יעלה?

אם הגלגלים רק יצאו ממקומם, תצטרכו לשלם רק על כיוון שלהם וייצוב הדלת. תיקון כזה מסתכם בסכום של 300-400 שקל.
אם הם כבר נשחקו, תצטרכו להחליף אותם. ישנו מגוון גדול מאוד של גלגלים בשוק, והעלות שלהם היא בין 50 ל-300 שקל עבור כל זוג גלגלים. עלות ההחלפה היא 350-500 שקל לזוג הגלגלים הראשון, ותוספת של חצי מחיר, עבור כל זוג נוסף.
לכל דלת יש שני גלגלים בלבד, כך שאם יש לכם ארון של שתי דלתות, או ארבע דלתות, המחיר ישתנה בהתאם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מה עושים אם הארון ישן במיוחד ולא ניתן למצוא גלגלים חלופיים תואמים?
במקרה כזה, התיקון הופך להיות יקר משמעותית. תצטרכו לקצר את הדלת או להחליף אותה. לכן, כדאי בעת רכישת ארון לרכוש מספר גלגלי ספייר, וגם אם אתם רוכשים אותם כעת, דאגו לתיקון הבא ורכשו יותר מאשר נדרש לכם בשלב זה.

דופן הארון השתחררה ממקומה? מה הסיבה וכיצד מתקנים

הסיבה לתזוזות בדופן הארון היא שזהו החלק שנחבט הכי הרבה, מדי יום. אם יש לכם ארון שאין בו מעצור שבולם את דלת ההזזה מילימטר לפני שהיא נוגעת בדופן, או מנגנון טריקה שקטה, בלאי הדופן יהיה גבוה יותר.
התקלה תהיה שהדופן תשתחרר מהמקום, ובכך תגרום גם לתזוזת המדפים. חשוב לתקן תקלה זו מיד כשמגלים אותה, בכדי למנוע נזק גדול יותר לארון.
התיקון מתבצע על-ידי נגר, שמחזיר את הדופן למקומה, מחזק את החיבורים של הדופן ושל כלל המדפים. תיקון כזה נחשב לתיקון זול יחסית, ועולה 350-400 שקל.

תקלות פחות נפוצות: תקלה בפרופיל הדלת או במסילה

אמנם גלגלים נוטים להתקלקל בארונות הזזה, אך לרוב מסילה היא לא חלק שמתקלקל. אם היא הגיעה למצב של שחיקה גבוהה והיא כבר התעוותה, תצטרכו להחליף לא רק את המסילה, אלא גם את הגלגלים ואת כל הפרזול של הדלת.
מדובר בתיקון יקר יחסית שעולה החל מ-1,000 שקל עבור החלפה של מסילה רגילה. לרוב, תיקון זה לא משתלם, ורבים מעדיפים להחליף את כלל הארון.
גם החלפת הדלת עצמה נחשבת לנדירה, ולרוב אינה כלכלית. יש צורך בהחלפת הדלת רק אם נפגע הפרופיל שלה (מסגרת המתכת שלה), באופן שלא ניתן לתיקון. עלות החלפת דלת רגילה עולה החל מ-750 שקל, ואילו עלות של דלת מראה יקרה יותר ועולה החל מ-1,300 שקל עבור כל דלת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עוד כתבות בנושא:

כיצד תוכלו למנוע תקלות מלכתחילה?

שימוש ותחזוקה נכונים, ימנעו את התקלות המיותרות האלה.
ראשית, כבר בשלב הרכישה, העדיפו לשלם תוספת מחיר עבור מעצורי דלת ומנגנוני טריקה שקטה, ולא רק שתהנו מחוויית שימוש טובה יותר, אלא גם תקטינו את הבלאי.
שנית, הימנעו מלהעמיס כמות גדולה מדי של בגדים בארון, וגם אם אתם ממהרים, אל תפעילו כוח בעת סגירת הדלת, אם אתם מרגישים שהבגדים מונעים תנועה חלקה שלה על המסילה.
שלישית, הקפידו לשאוב את המסילות של הארון אחת לכמה חודשים, לכל היותר. כמובן ששאיבה בתדירות גבוהה יותר, תקטין את בלאי הגלגלים, בייחוד אם אתם מתגוררים באזור שבו כמות האבק גדולה יותר.