למרות הירי הכבד על הגליל התחתון הבוקר, האופטימיות ביחס לאפשרות של ביצוע קרוב של עסקת חטופים והפסקת אש בגבולות גוברת ככל הנראה על החשש בבורסה - ושערי רוב המניות זינקו היום (א') בשיעורים ניכרים.
בנעילה, מדד ת"א 35 עלה ב-2.3%, מדד ת"א 125 ב-2.7%, ת"א בנקים ב-3.2%, ת"א נדל"ן ב-5.5% ועלייה של 4.1% בת"א 90. תשואת האג"ח הממשלתיות לעשר שנים צנחה ב-20 נקודות בסיס ל-4.86%.
1 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)

הערכות: בנק ישראל לא יוריד את הריבית מחר

בתוך כך, מחר צפויה החלטת ריבית של בנק ישראל, כאשר רוב החזאים בבנקים ובבתי ההשקעות סבורים שהריבית תישאר על כנה, אולם יתכן שהנגיד ירמוז על הפחתת ריבית בהמשך השנה, אולי עוד בסוף הקיץ.
הסיבות לכך שהריבית ככל הנראה לא תרד מחר הן המצב הגירעוני מאוד של קופת המדינה, ההמתנה להחלטות הממשלה על גיבוש תוכנית לקיצוצים והעלאות מיסים במסגרת תקציב שנת 2025, שצפויות להתקבל כבר לקראת סוף החודש, התמשכות המלחמה בזירות הדרום והצפון, תוך חשש מהתלקחות חמורה יותר כבר בקרוב בגבול לבנון, ואי הפחתת הריבית לפי שעה בארה"ב ובמדינות רבות נוספות בעולם.
יצוין שבנק ישראל היה הראשון בעולם המערבי שהפחית ב-1 בינואר השנה את הריבית ברבע אחוז, אחרי העליות הניכרות בה במשך כשנה וחצי בכל העולם.
השוק מצפה כעת להסבריו של הנגיד פרופ' אמיר ירון, לכן המסחר במטבע חוץ יושפע מחר מהציפייה להודעת בנק ישראל, כמו גם המסחר בבורסה שעשוי להשתנות על סמך הודעת בנק ישראל בשעה ארבע מחר אחר הצהרים לקראת סיום יום המסחר. התחזקות השקל בסוף השבוע מאפשרת אולי לבנק ישראל מרחב תמרון בהחלטת הריבית, אולם הסבירות שיפחית את הריבית במשק מתחת ל-4.5% מחר נמוכה.
פורסם לראשונה: 13:39, 07.07.24