ההתקפות של החות'ים בים האדום משבשות את המשלוחים של איקאה העולמית, והחברה נערכת לעיכובים ומחסור בחלק מהמוצרים בשל התארכות המסלול של הספינות. כך מדווח היום (רביעי) בבלומברג.
ענקית הרהיטים השבדית איקאה עדכנה שהיא מחפשת אפשרויות אחרות כדי להבטיח את זמינות המוצרים שלה, שרבים מהם עוברים בדרך כלל בתעלת סואץ בדרכם ממפעלים באסיה לכיוון אירופה ולשווקים אחרים.
1 צפייה בגלריה
סניף של איקאה צרפת
סניף של איקאה צרפת
סניף של איקאה צרפת
(צילום: shutterstock)

"המצב בתעלת סואץ יגרום לעיכובים ועלול לגרום למחסורים בחלק ממוצרי איקאה", אמר אוסקר ליונגרן, דובר קבוצת אינטר איקאה, בתגובה לפניית בלומברג.
הוא הוסיף כי "איקאה ממשיכה להיות בקשר רציף עם חברות ההובלה הימית כדי להבטיח את הבטיחות של אנשי הצוות לאורך כל שרשרת האספקה של החברה ותנקוט בכל האמצעי הזהירות הדרושים כדי לשמור על בטיחותם".
לחברת איקאה אין ספינות מכולות, אך היא פועלת עם שותפות קבועות המנהלות עבורה את כל המשלוחים. החברה סירבה לחשוף פרטים על היקף השילוחים וסוג המוצרים המועברים באופן שוטף דרך תעלת סואץ - לדבריה בשל סיבות בטחוניות ותחרותיות.
בימים האחרונים התגברו התקיפות מצד החות'ים נגד ספינות בים האדום, ומספר חברות ענק הודיעו כי הן מפסיקות לשוט בו - וחלקן אף מסרבות לקחת מטען ישראלי. הפעולות של המורדים בתימן, בעלי בריתה של איראן שמנסים לאכוף "מצור ימי" נגד ישראל בגלל המלחמה בעזה, מעוררות חשש מפגיעה בכלכלה העולמית בשל שיתוק נתיב הסחר הקריטי הזה - שמביא גם לשיתוק התעברה בתעלת סואץ.
מדובר כבר בשורה ארוכה של מתקפות נגד ספינות באזור - שגברו משמעותית מאז שהחות'ים הכריזו על מצור ימי נגד ישראל לפני כשבועיים, תוך שהם דורשים את הפסקת המלחמה בעזה. החות'ים הבטיחו אמנם לתקוף רק ספינות ששטות לעבר ישראל, אבל בימים האחרונים דווח על כמה וכמה מקרים שבהם הותקפו גם ספינות שיעדן לא היה בארץ.