הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור קוראת לציבור ולסקטור הפיננסי להגביר את עירנותם לפעילות פיננסית בלתי-חוקית ברקע המלחמה המתנהלת, ולעדכן את הרשות באופן מיידי וללא דיחוי בדבר פעילות בעלת סיכון פוטנציאלי למימון טרור. בהודעה שהוציאה הרשות היא מציינת כי הרשות עושה הכל בכדי להילחם באופן אקטיבי במימון טרור לאורך כל ימות השנה וביתר שאת בימים אלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
לדבריה, בעת זו נדרשת היערכות מתאימה ועירנות מירבית מצד הסקטור הפיננסי בכלל והגופים המדווחים בפרט לפעילות פיננסית שמטרתה לממן ולתמוך בפעילות טרור ולסייע לארגוני הטרור חמאס וג'יהאד איסלאמי.
1 צפייה בגלריה
בית שהוחרב ע"י המחבלים בניר עוז
בית שהוחרב ע"י המחבלים בניר עוז
בית שהוחרב ע"י המחבלים בניר עוז
ברשות מציינים כי "ניסיון העבר מלמד כי פעילויות מעין אלו יופיעו לרוב תחת איצטלה של קמפיינים לגיוס תרומות עבור סיוע הומניטרי באמצעות עמותות ואלכר"ים שונים או יוזמות פרטיות, יפורסמו בכלי תקשורת שונים, באתרי מימון המונים, אפליקציות מסרים מיידים וברשתות החברתיות השונות, תוך שימוש במגוון ערוצים ואפיקים להעברות כספים ובכלל זה העברות בנקאיות ואלקטרוניות, כרטיסי אשראי, אמצעי תשלום מתקדמים, כרטיסי מתנה וקריפטו. פרסומים אלו מבוצעים על פי רוב בשפה הערבית ובאנגלית, ויכול שיתייחסו לרצועת עזה, ללחימה בעזה, לעיתים תוך מעורבות של גורמים מוכרזים או ציון של ארגון חמאס או גי'האד איסלאמי. דוגמאות ועדויות לפעילות מעין זו כבר מצטברות והן צפויות להתגבר ככל שהמערכה תימשך".
ברשות מציינים כי מתחילתה של המערכה עומדת הרשות בקשר רציף עם שותפיה והיחידות המקבילות לה במדינות העולם ופועלת במשותף עם שותפיה בגורמי האכיפה והביטחון להקפאת/חסימת חשבונות ופעילות פיננסית אחרת אשר קיימת לגביהם אינדיקציה שהם משמשים לגיוס כספים עבור ארגוני הטרור. לפיכך, הרשות מבקשת להגביר את תשומת הלב ולהקדיש את מלוא המשאבים הנדרשים לצורך ניטור, איתור ודיווח לרשות באופן אפקטיבי ומיידי על פעילויות הנחזות כבעלות סיכון פוטנציאלי למימון ותמיכה בטרור ובכלל זה כל מידע על פעילות בינלאומית וחוצת-גבולות בדגש על הגורמים ו/או הפלטפורמות המעורבים בפעילות המימון, וכן כל פעילות אשר קיימת לגביה אינדיקציה כי קשורה לארגוני הטרור חמאס וג'יהאד איסלאמי.