בשנת 2,000 חודשה לאחר הפסקה של כמה שנים הפעלת תחנת הרכבת הוותיקה בבני ברק לרכבות נוסעים, במקביל להפיכת אזור רמת החייל וקריית עתידים הסמוכים לאחד ממרכזי התעסוקה הגדולים בארץ, אליו מגיעים בכל בוקר עשרות אלפי עובדים.
רק אתמול, יותר מ-20 שנה מאוחר יותר, התחיל לפעול סוף סוף קו אוטובוס שיחבר בין אזור התעסוקה לרכבת, וישמש כקו מעגלי שכל מטרתו היא הסעת נוסעים אל תחנת הרכבת וממנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
משרדים ברמת החיים
משרדים ברמת החיים
משרדים ברמת החיים
(צילום: אבי מועלם)
הקו החדש שמופעל בידי חברת דן ומספרו 81, ייבצע 58 נסיעות יומיות, בין השעות 6 בבוקר ל-22:15, שיתחלקו על 3 אוטובוסים ו-4 נהגים. לפי הוראת משרד התחבורה, יותאם לוח הזמנים של יציאת האוטובוסים להגעת הרכבות, וישתנה בהתאם לשינויי לו"ז של הרכבת. עם זאת, כבר עתה אין חפיפה מלאה ביניהם בשעות אחר הצהריים.
הצורך בקו התחדד לאחר שעיריית בני ברק סגרה את הגשר שחיבר בין אזור התעסוקה לאזור התחנה בשל עבודות תשתית, מה שהאריך את זמן ההליכה ברגל ביניהן. בעקבות סגירת הגשר בשנת 2019, העובדים שמגיעים לאזור התעסוקה באמצעות הרכבת נדרשים לבצע עיקוף גדול של יותר מקילומטר, שמאריך מאוד את זמן הגעתם לעבודה.
סגירת הגשר עוררה סערה באותה תקופה, ומיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב, כתבה למנכ"ל עיריית בני ברק שמואל ליטוב כי "מדובר במהלך שמחזיר אנשים להתנייד ברכב פרטי תוך שהאזור מתפוקק".