בשנות ה-80 איש העסקים ג'ון דונהו הבחין בחלקת אדמה לא מיושבת בחצי האי גורדון פוינט בפלורידה - במהלך טיסה מעל האיזור - והחליט לרכוש אותה. הוא שילם מיליון דולר עבור השטח שהשתרע על פני 17 דונם. בעשור שלאחר מכן דונהו ואשתו רודרה רכשו 242 דונמים נוספים באיזור, מול הים, ובנו להם ול-13 ילדיהם ו-84 נכדיהם אחוזות.
כעת, לאחר שבני הזוג הלכו לעולמם, המשפחה החליטה למכור את "היהלום שבכתר", מתחם של 36 דונם בתוך שכונת פורט רויאל בנייפלס, שכולל שלושה בתים צמודים, מעגן יאכטות פרטי וחוף פרטי של חצי דונם - תמורת 295 מיליון דולר, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. מדובר בנכס היקר ביותר אי פעם בארה"ב שהועמד למכירה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
שלושה בתים מחוברים
שלושה בתים מחוברים
אחד הבתים של משפחת דונהו
(צילום מתוך האתר של COLDWELL BANKER REALTY)
בבית הראשון שנבנה באמצע שנות ה-80, וגודלו 1,064 מ"ר, יש שישה חדרי שינה ובריכה בתוך המבנה. בבית השני (510 מ"ר), שנבנה ב-1990, יש חמישה חדרי שינה ובריכה חיצונית. הבית השלישי נבנה לפני 11 שנים (540 מ"ר), גם כן עם בריכה חיצונית, ויש גם מזח בו שש סירות יכולות לעגון במקביל.
הזוג דונהו נהג לערוך במתחם מסיבות ואירועים יוקרתיים. בין השאר הם אירחו את הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב ואשתו ברברה. "כינינו את החדר שהם שהו בו כ'סוויטה הנשיאותית'", אמר הבן ביל, שאחראי על מכירת הנכס. המשפחה מחשיבה את עצמה גם למאוד דתית והייתה מארחת במקום כמרים מהכנסייה. לרגל יום הנישואים ה-50 של הזוג דונהו ב-1996, כ-100 בני משפחה טסו יחד לרומא כדי לפגוש את האפיפיור יוחנן פאולוס השני. ג'ון הציג את כל הצאצאים לאפיפיור בזה אחר זה.
3 צפייה בגלריה
חוף פרטי של חצי דונם
חוף פרטי של חצי דונם
חוף פרטי של חצי דונם
(צילום מתוך האתר של COLDWELL BANKER REALTY)
בשנים האחרונות, ולאחר שההורים הלכו לעולמם, החלה המשפחה לחשוב על מכירת שלושת הבתים המחוברים. כבר לפני ארבע שנים נמכרו חלק מנכסי המשפחה הנוספים בגורדון פוינט תמורת 45 מיליון דולר. "כולנו נהנינו, אבל זה פחות או יותר הזמן להמשיך הלאה", אמר ביל. יש לציין כי שבעה מהאחים עברו להתגורר באופן קבוע בנייפלס, ולא מתכוונים לעזוב.
ב-2019 נרשמה העסקה הגדולה ביותר לקניית נכס למגורים בארה"ב, כאשר קן גריפין, מייסד קרן הגידור סיטדל, רכש פנטהאוז במנהטן תמורת כ-240 מיליון דולר. בעבר הלא רחוק היו כמה ניסיונות לשבור את השיא הזה, כמו למשל אחוזה בלוס אנג'לס ופנטהאוז אחר במנהטן שהועמדו למכירה תמורת 250 מיליון דולר, אבל עם הזמן ואחרי שלא הצליחו למכור אותם, המחיר ירד, וכעת הם עומדים למכירה תמורת 195 מיליון דולר.
3 צפייה בגלריה
המתחם של משפחת דונהו בנייפלס
המתחם של משפחת דונהו בנייפלס
המתחם של משפחת דונהו בנייפלס
(צילום מתוך האתר של COLDWELL BANKER REALTY)
עם השנים נייפלס הפכה למעוז המיליארדרים בארצות הברית. בשנת 2022 נמכר שם נכס ב-62 מיליון דולר, מה שנחשבת לעסקה הגדולה ביותר באיזור. בשכונת פורט רויאל קשה למצוא בית בפחות מ-10 מיליון דולר. רק בחודש וחצי האחרונים נמכרו שני בתים בשכונה ב-34 וב-30 מיליון דולר, ומגרש בסמוך למתחם של משפחת דונהו הועמד למכירה תמורת 63 מיליון דולר.