בחור צעיר שנפצע קשה בתאונת דרכים יפוצה בסכום חריג של 14 מיליון שקל - כך קבע בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בת"א.
מדובר בבחור שנפצע מפגיעת רכב בעת שרכב על אופניים חשמליים, לפני כ-7 שנים, כשהיה בן 15, ונותר נכה בשיעור 100%. הוא עבר מספר ניתוחים, שיקום ארוך וכיום הוא מתנייד על כסא גלגלים וזקוק לעזרה בפעולות רבות במהלך היומיום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בין אופניים חשמליים לרכב בדרל מנחם בגין בתל אביב
זירת תאונת הדרכים בין אופניים חשמליים לרכב בדרל מנחם בגין בתל אביב
זירת תאונת דרכים בין אופניים חשמליים לרכב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חברת הביטוח "שומרה", שביטחה את נהג הרכב שפגע בתובע, טענה כי לתובע יש קיצור תוחלת חיים משמעותית ולא כפי שקבע המומחה שמינה בית המשפט, שהעמיד את קיצור תוחלת חייו של התובע על כ-14 שנים - כלומר הערכה שהתובע יחיה 68 שנים - והפיצויים שיינתנו לו יתאימו למשך החיים הזה. לטענת חברת הביטוח, מחקרים בינלאומיים קבעו קיצור משמעותי הרבה יותר ועל פיהם תוחלת החיים של נפגע במצבו של התובע עומדת על 24 שנים בלבד מיום הפגיעה - פיצוי נמוך בהרבה בגלל משך החיים הקצר שצפוי לו, על פי חברת הביטוח.
עו"ד אריאל פרויליךעו"ד אריאל פרויליךצילום: לירון מולדובן
השופטת שלומית יעקובוביץ העדיפה את קביעת המומחה וחישבה את הפסדי השכר לעתיד בכ-3.3 מיליון שקל ואת העזרה והסיעוד העתידיים של התובע בכ-5.4 מיליון שקל, את ההוצאות הרפואיות על כמיליון שקל, כאשר אם מוסיפים את החישובים האחרים הרי שהתובע יפוצה ב-14 מיליון שקל בניכוי תגמולי הביטוח הלאומי בסך כ-4 מיליון שקל ותשלומים שכבר קיבל מהמבטחת בסך כ-220 אלף שקל.
לדברי עוה"ד אריאל פרויליך ושחר רום ממשרד פרויליך פרחי, שייצגו את התובע: "הסכום על פניו נראה סכום עתק, אבל אם פורסים אותו לעלות יומיומית של חיי אדם במצב קיצוני כזה, לעשרות שנים, אז מדובר בסכום ריאלי ואפילו נמוך".