בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול (שלישי) למכור את חברת הדלתות "סייפטי דור" לחברת גומי תל אביב תמורת 1.55 מיליון שקל, והמשך העסקת כל העובדים שטרם מצאו עבודה חדשה. מלבד התמורה בסך 1.55 מיליון שקל, תיקח על עצמה הרוכשת את הטיפול בחוב החברה ללקוחות המוערך בכחצי מיליון שקל, תוך מתן שירות ומענה לכל לקוחות העבר של החברה.
הצעתה של חברת גומי תל אביב גברה על הצעות של חברות מוכרות כמו רב בריח, אי.די.אף.אי ועוד. השופטת נועה גרוסמן נעתרה למעשה לבקשת עו"ד רז מנגל, שמונה כנאמן לחברת סייפטי דור בחודש שעבר לאחר שנקלעה לחובות של 4.5 מיליון שקל - ופנתה להגנת בית המשפט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
השופטת קבעה בהחלטתה כי "בנסיבות המורכבות של ענייננו, פעל הנאמן ביעילות ובזריזות על מנת להשיא את ערך החברה באופן מיטבי, לתועלת נושיה ועובדיה. אשר על כן, אני מאשרת את המכר של חברת סייפטי דור למציעה חברת גומי תל אביב".
סייפטי דור הוא עסק בן כ-15 שנים, בעל מותג לדלתות ביטחון בשם "הרמטיקס". החברה ציינה במסגרת הבקשה שהגישה כי עיקר פעילותה הוא בייצור דלתות פנים וחוץ מתקדמות ויוקרתיות לכלל ענפי המשק. עוד עלה מהבקשה כי החברה מפעילה מפעל באיזור התעשייה בחולון ומעסיקה כ-28 עובדים. סייפטי דור ציינה כי האינפלציה והמדדים העולים, הריביות העולות ועלות חומרי הגלם, שהתייקרה, היו בין הסיבות שגרמו למצב אליו נקלעה.
בדוח ראשון שהגיש לפני מספר ימים הנאמן לבית המשפט, באמצעות עו"ד טל כהן, הוא ביקש לאשר את הפעלת החברה ולפרסם הזמנה להציע הצעות לרכישת הפעילות העסקית שלה. הנאמן ציין בפני בית המשפט כי "הדחיפות נובעת מכך שמהבדיקות שבוצעו עד כה עלה כי כ-28 עובדי החברה נותרו מחוסרי עבודה ופרנסה לאור המצב שאליו נקלעה, ונראה כי אין צורך להכביר במילים ביחס למשמעות הדבר, קל וחומר עת מדינת ישראל מצויה במלחמה, על כל הנובע והמשתמע מכך ביחס למצבו של שוק העבודה".
בדיון שהתקיים לפני מספר ימים בבית משפט, הוחלט לאשר לנאמן לפרסם הצעה להציע הצעות למכר החברה במכרז. "יש לקחת בחשבון, לפי הדברים שנאמרו היום באולם כי החברה שעיסוקה בייצור והתקנה של דלתות ביטחון מיוחדות, נהנית היום עקב המצב הביטחוני מביקושים רבים ולפיכך כדי להחיש את תפעולה מחדש, בפרסום מכרז בהקדם האפשרי". כאמור, ימים ספורים לאחר מכן ביקש הנאמן כבר למכור את החברה ואתמול אושר המכר.