"הרשות הפלסטינית מממנת את רצועת עזה, ובכלל זה את ממשלת חמאס ישירות, בהשקעה בתשתיות אזרחיות, משכורות לעובדי ציבור ופקידים ותשלום משכורות לאסירים ולבני משפחות שאהידים מארגון הטרור", נכתב בתביעה שהגישו 124 בני משפחות של נרצחי טבח 7 באוקטובר נגד הרשות הפלסטינית, חמאס והג'יהאד האסלאמי. בתביעת הנזיקין הראשונה שמוגשת נגד הרשות הפלסטינית מאז פרוץ המלחמה, דורשים בני המשפחות פיצויים בסך 100 מיליון שקלים לכל תובע.
מוריס שניידר הוא אחיה של מרגיט סילברמן ז"ל שנרצחה בביתה בניר עוז עם בעלה יוסי ז"ל, ודודה של שירי ביבס שנחטפה לעזה עם בעלה ירדן ושני ילדיהם הקטנים, אריאל וכפיר. "אנחנו נרדוף כל מחבל וכל גורם שמימן את הטבח הנורא שלקח מאיתנו את בני משפחתי ואת שאר נפגעי הטרור", הוא אומר. "המלחמה הכלכלית במחבלים ובארגוני הטרור היא הדרך היחידה לנצח אותם ולמנוע את הרצח הבא. בקרוב הם ישלמו על מעשיהם ביוקר".
1 צפייה בגלריה
קיבוץ ניר עוז
קיבוץ ניר עוז
ההרס בקיבוץ ניר עוז
( צילום: JACK GUEZ / AFP)
בין התובעים נמנות גם משפחתו של סא"ל יהונתן (ברנש) צור ז"ל שנפל בכרם שלום, משפחתה של עמית מן ז"ל שנרצחה בבארי, משפחתו של קובי פריאנטה ז"ל שנרצח בשדרות, משפחתו של אליהו אורגד ז"ל שנרצח בכפר עזה, משפחתו של ליאור ויצמן ז"ל שנרצח בשדרות, משפחתו יגאל וקס ז"ל שנרצח בנתיב העשרה, ומשפחותיהם של יהונתן רום ואדם אילייב שנרצחו במסיבת נובה.
התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בסיוע ארגון "שורת הדין". עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת הארגון המייצגת את הקורבנות: "הדרך היחידה לחסל את ארגון חמאס היא באמצעות גדיעת צינורות החמצן הכלכליים שלו.
"לצד המאמץ הצבאי, עלינו להמשיך ולפעול בציר הכלכלי־משפטי כנגדם, כי ברגע שיש להם עדיין דרכי מימון, הם יוכלו להקים את עצמם מחדש בעתיד. אם נרצה לחסל את חמאס לחלוטין, לא רק בעזה, אלא גם בחו"ל וביהודה ושומרון, צריך לנתק אותם מכל יכולת קיום כלכלית".