מלחמת מחירים בתחום החמאה בעקבות הצטרפות של שחקניות חדשות: טרה שהחלה לייבא לראשונה את ממרח החמאה מולר מגרמניה, וחברת ויליפוד שמייבאת את חמאת ואליו הפינית. בענף מעריכים שהמלחמה בין המתחרים עוד תעמיק.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
טרה מציעה קופונים לרכישת הממרח בהנחה של 20%, וויליפוד יצאה במבצע שלפיו ברכישת שתי חפיסות חמאה מקבלים במתנה ממרח חמאה ואליו. גם שטראוס, שמחזיקה בזיכיון של לורפק, תצא בתחילת אוגוסט במבצע: 13.9 שקל במקום 16.9. שחקנית נוספת שמצטרפת היא חברת יבוא המזון סיימון עם ממרח חמאה צרפתי "אל ויר" (20 שקל). גם לשופרסל ממרח חמאה תחת המותג הפרטי שלה (14.9 שקל).
1 צפייה בגלריה
חמאה בחצי חינם
חמאה בחצי חינם
חמאה בסופרמרקט
(צילום: ירדנה אזולאי)
בחודש מאי ועדת המחירים של משרדי האוצר והחקלאות קבעה שמחירי החמאה יוצאו מפיקוח לשנה, אך הוועדה תמשיך לעקוב אחרי הרווחיות של היצרנים והיבואנים. חודשיים עברו, ובמשרד החקלאות טוענים שהנושא תקוע באוצר.
יש מלכוד בהחלטה: היבואנים טוענים שאם החמאה לא תצא מפיקוח יפסיקו לייבא, משום שמחירי הפיקוח הנמוכים שנכפים גם על חמאה מיובאת לא כדאיים להם כלכלית. הפסקת היבוא פירושה חזרה לחוסרים בחמאה. מנגד, המועצה לצרכנות טענה שהוצאת החמאה מפיקוח פירושה ייקור מיידי ופגיעה בצרכן.