הבורסה לניירות ערך השיקה את "מועדון ה-100", בו כלולות חברות שרשמו תשואה של למעלה מ-100% בשנה החולפת והשווי שלהן הוא מעל 200 מיליון שקלים.
למועדון נכנסו השנה 13 חברות, 10 מהן חברות הייטק. שלא במפתיע השיאנית היא חברה מהתחום הלוהט של התעשיות הביטחוניות - ארית תעשיות, משדרות, עם תשואה של מעל 400%. מאז מלחמת אוקראינה, והחשש באירופה מהמשך התוקפנות של פוטין, נרשם זינוק במרוץ החימוש העולמי. ארית מייצרת מרעומים לפצצות, כשמשרד הביטחון לקוח גדולה שלה והמלחמה בעזה רק הגבירה את הביקושים למרעומי המפעל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
 בורסת תל אביב
 בורסת תל אביב
בורסת תל אביב
(צילום: Gettyimages)
הבורסה מציינת גם את תעשיות לכיש, יצרנית מערבלי מזון למרכזי מזון לבע"ח ומתן שירות לציוד חקלאי, כחברה היחידה שבכל אחת משלוש השנים האחרונות השיאה תשואה חיובית (307% סך הכל).
הבורסה הודיעה כי תפרסם בכל תחילת שנה את החברות שייכללו במועדון ה-100. כיצד דורג המועדון? צוות הבורסה דירג את החברות כאשר 5 כוכבים ניתנו לחברה שבכל אחת מ-3 השנים האחרונות השיאה תשואה חיובית למשקיעיה, 4 כוכבים לחברה שהניבה תשואה חיובית מצטברת ב-3 שנים האחרונות, ו-3 כוכבים לשאר החברות במועדון, שהניבו תשואה של מעל 100% בשנה האחרונה.
עוד חברות בולטות במועדון הן נקסט ויז'ן, גם היא מהתחום הבטחוני, שמתמחה במצלמות לרחפנים, עם תשואה של 300%, קמטק, מפתחת מערכות בדיקה לתעשיות חצאי מוליכים ובריינסוויי, מפתחת קסדה לטיפול לא פולשני במוח, עם מעל 200%.
רוב החברות במועדון הינן ותיקות עם הכנסות שוטפות ממכירת מוצריהן בעיקר בחו"ל, כשמחציתן פועלות בשווקים גלובליים צומחים ונהנות מביקוש גובר למוצריהן. בין אלו ניתן למנות גם את התחומים הבולטים, הכוללים את תעשיית השבבים, הרכבים החשמליים והתעשייה הביטחונית המתקדמת שקיבלה רוח גבית משמעותית עם פרוץ המלחמה. במהלך ינואר תקיים הבורסה לניירות ערך טקס פתיחת מסחר חגיגי להשקת המועדון בהשתתפות ראשי החברות.