בשיתוף מרגלית סטארטאפ סיטי
כשברקע מזג אוויר חם מהרגיל, נחת השבוע מסע הקליימטק העולמי כאן אצלנו בירושלים כשהמטרה: איתור סטראטאפים ישראלים שיתנו מענה למשבר האקלים. כ-200 יזמים עם טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך לקחו חלק באירוע ובהן: טכנולוגיות מתחומי הסייבר, פינטק, פודקט, מוביליטי, ערכים חכמות, מחזור חומרים וקיימות ועוד. היזמים הציגו "פיץ'" לשותפי JVP ובכירי MINI ומול שלושה מנטורים: היזם והמשקיע אראל מרגלית, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון ויוהן שוויד, ראש זרוע היזמות של Urban-x מקבוצת BMW.
7 צפייה בגלריה
מסע הקליימטק העולמי
מסע הקליימטק העולמי
מסע הקליימטק העולמי
(צילום: עוז שכטר)
מסע הקליימטק העולמי בהובלת קרן JVP ,MINI ואורבן X מקבוצת BMW, יצא לדרך לפני כשלושה חודשים במרכז הקליימטק הבינלאומי של מרגלית סטראט-אפ סיטי בניו יורק, השבוע הוא הגיע לישראל לירושלים ומכאן ימשיך למינכן, שטוקהולם ויסתיים בועידת האקלים COP-28 של האו"ם באיחוד האמירויות בחודש דצמבר הקרוב.
היזמים מוזמנים להצטרף לתוכנית סטראטאפים גלובלית ולקחת חלק חשוב ומשמעותי בקהילת הקליימטק העולמית. עד היום הגישו מועמדות למעלה מ-500 סטראטאפים מרחבי העולם – כולל מיזמים ממדינות ערב; סעודיה, מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית.
אראל מרגלית, יו"ר ומייסד JVP ו-מרגלית סטארטאפ סיטי: "לירושלים ולישראל יש הרבה מה להציע במונחים של טכנולוגיות פורצות דרך, מחקר ורוח יזמות. זה מרגש אותנו למלא תפקיד מרכזי ביצירת הדור הבא של מנהיגי טכנולוגיות אקלים. הדרך להתמודדות עם משבר האקלים היא לאחד כוחות בין טכנולוגיות מתחומים שונים כמו סייבר, פינטק, פודטק ואגטק ל"כיפת ברזל" של כדור הארץ ועתיד הערים שלנו. יצאנו למסע חובק עולם במטרה לזהות את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיעזרו לנו להתמודד טוב יותר עם משבר האקלים ולהגן על המשאבים הבסיסיים שכדור הארץ מציע – אוויר, מים ואנרגיה. שיתוף הפעולה המוצלח שנוצר במהלך החודשים האחרונים עם MINI-I, ענקית הביטוח האוסטרלית IAG ורבים אחרים, מעניק הזדמנות לחברות צעירות רבות להצמיח את הטכנולוגיות שלהן בתחום הקליימטק למול השווקים הגלובליים".
7 צפייה בגלריה
דניאלה פז, מייסדת  Urban Dashboard
דניאלה פז, מייסדת  Urban Dashboard
דניאלה פז, מייסדת Urban Dashboard
(צילום: עוז שכטר)
מאז פתיחתו של מרכז הקליימטק הבינלאומי, מרגלית סטארטאפ סיטי ניו יורק, אראל מרגלית ושותפי JVP יצאו לסדרת מפגשים עם מנהיגים עולמיים, גורמי ממשל, מנהיגים עסקיים וחברות בינלאומיות במספר מדינות ביניהן: שבדיה, דנמרק, פריז, לונדון בריטניב ונוספות. כאשר המטרה ליצור איחוד כוחות להובלת אג'נדה ברורה וחדשנית, חיבור בין סייבר, פינטק, אגטק-פודטק ובינה מלאכותית לקליימטק ויחד למצוא את הפתרונות הטכנולוגיים לעצירת משבר האקלים הגואה.

מה שנעשה היום ישפיע על הדורות הבאים

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שנכח באירוע, אמר ש"בירושלים עושים הרבה כדי להפוך את עיר הזהב לעיר הירוקה", כדבריו, "זו חובתנו, זו האחריות המשותפת שלנו. לסביבה ולעולם כולו. מה שנעשה היום ישפיע על הדורות הבאים. התקווה היחידה שיש לנו, להילחם בהשפעת שינויי האקלים, זה לעבוד ביחד. והדרך הטובה ביותר לשמור על משאבי הטבע שלנו, זה להשתמש במשאבים האנושיים שלנו, להשתמש בחדשנות, ורעיונות יצירתיים, להבטיח את עתיד כדור הארץ. בירושלים יש לא מעט סטארטאפים שעובדים קשה לפתח טכנולוגיות אקלים ואנחנו שמחים לחלוק את הרעיונות שלנו עם העולם".
7 צפייה בגלריה
משה ליאון ואראל מרגלית.
משה ליאון ואראל מרגלית.
משה ליאון ואראל מרגלית.
(צילום: עוז שכטר)
מייקל קלר, ראש תחום מותג ואסטרטגיה עסקית, MINI: "אנו מאמינים שטכנולוגיה היא הפתרון לבעיות רבות בתחום הקיימות. עם שותפים חזקים כמו JVP, אנו מנסים ליצור רשת של שיתוף פעולה בינלאומי של שותפים בעלי דעות דומות כדי להתמודד עם הנושאים יחד וליזום יחד. באמצעות השקעות אסטרטגיות ושיתופי פעולה, נוכל לנצל את הפוטנציאל של טכנולוגיות אקלים ליצור עתיד ירוק ובר קיימא יותר לערים ברחבי העולם".
7 צפייה בגלריה
משלחת חוקרים בינלאומיים בכנס הקליימטק בירושלים
משלחת חוקרים בינלאומיים בכנס הקליימטק בירושלים
משלחת חוקרים בינלאומיים בכנס הקליימטק בירושלים
(צילום: עוז שכטר)
מסע הקליימטק העולמי שהגיע לירושלים, יצר עניין רב ומשך אליו שגרירים, נספחים כלכליים ומנהיגים בינלאומיים, בין היתר; מהאיחוד האירופי, קנדה, אקוודור, סלובניה, אנגולה, הרפובליקה הדומיניקנית, אוסטריה, ניגריה, יפן, חוף השנהב, אקוודור, אתיופיה ונוספים, לצד בכירים מתעשיית הייטק הישראלית.

"לדעת שיש תמיכה – נותן הרבה כוח להמשיך להצמיח רעיונות"

כשהגיעו היזמים השבוע לירושלים לחלקם ציפתה הפתעה: פיץ' של דקה ברכב מיני חשמלי תוך כדי נסיעה ברחבי ירושלים. "הוזמנתי להציג את הסטראטאפ שלי תוך כדי נסיעה", מספר דוד רובק, מייסד ומנכ"ל Balena, "ותוך כדי נשאלתי על המוצר שאנחנו מפתחים וקיבלתי פידבק". רובק הוא יזם צעיר שנחשף לתעשיית הטקסטיל במסגרת תפקידו בצה"ל – והחליט לפתח את הרעיון לחברה תוך כדי לימודיו למנהל עסקים וכלכלה מעגלית באיטליה. המוצר שפיתח יחד עם ד"ר יניר שקד, מומחה בהנדסת חומרים פולימריים, מבוסס על חומרים ביו- מתכלים ליישומי אופנה המאפשרים התכלות מבוקרת. חומרים שיכולים להחליף את חומרי הפלסטיק המזהמים בתעשייה, לצרכנים וחברות אשר רוצים להטמיע כלכלה מעגלית בתעשיית האופנה ולצרוך מוצרים ללא השארת פסולת לדורות הבאים.
7 צפייה בגלריה
מסע הקליימטק העולמי
מסע הקליימטק העולמי
יוהן שוויד, מנהל Urban-X, תוכנית היזמות של MINI העולמית.
(צילום: עוז שכטר)
"זו הייתה הפתעה וגם הזדמנות להציג בפיץ' קצר למשקיע אראל מרגלית ולראש העיר, משה ליאון את הBalena, המיזם שאני מוביל בארבע השנים האחרונות", שיתף רובק, "כמו שהסברתי להם ברכב, כירושלמי שגדל ברחובות בהם נסענו, זה היה עבורי מאוד משמעותי לראות שדווקא כאן, בירושלים, מובילים תוכנית סארטרפים ייעודית, ליזמים שמתעסקים באקלים. לדעת שיש תמיכה – נותן הרבה כוח להמשיך להצמיח רעיונות ועסקים חדשים במטרה לשמור על הכדור שלנו. זה דבר מרגש ומשמעותי שכולנו נהנה מההצלחה שלו".

"התוכנית קידמה אותנו ואפשרה לנו להיות חלק מהובלת השינוי בתחום האקלים"

דניאלה פז, מייסדת Urban Dashboard, סטראטאפ שמפתח טכנולוגיה לייעול אנרגטי בתהליכי התכנון והבנייה, המשתתפת במחזור הנוכחי של התוכנית סיפרה על החוויה האישית שעברה בתהליך: "זו הזדמנות מצוינת עבורנו להשתתף בתוכנית היוקרתית לסטארטאפים Urban-x בשיתוף JVP, BMW-mini. התוכנית כללה סדרת מפגשים שבועיים עם אנשי מקצוע מובילים בתחום וקידמה אותנו רבות הן מבחינת התוכנית העסקית, השיווקית, דיוק סיפור המוצר ויציאה לקראת גיוס. מבחינתנו זה כבוד גדול עבורנו להיות חלק ממובילי השינוי בתחום האקלימי לכל הנוגע בתכנון ערים טובות ומקיימות יותר. בזכות הליווי הצמוד וההתקדמות הענקית שעשינו בחודשים האחרונים אנחנו יוצאים כעת לסיבוב גיוס לקראת יציאת הגרסה המסחרית של הפלטפורמה שלנו לשוק, במטרה לפתח עוד כלים ואנליזות בתחום התחבורתי, סביבתי, כלכלי וחברתי שיאפשרו לכל העוסקים במלאכה המורכבת של תכנון ערים ליצור סביבות עירוניות ירוקות ואיכותיות לעתיד" .
7 צפייה בגלריה
מסע הקליימטק העולמי
מסע הקליימטק העולמי
מייקל קלר, ראש תחום מותג ואסטרטגיה עסקית, MIN.
(צילום: עוז שכטר)
ההרשמה למחזור השלישי של תוכנית הסטארטפים הגלובלית שמובילים JVP ,MINI ו-URBAN-X נפתחה. להרשמה לחצו כאן>>>>
כאמור, באירוע נכחו סטרטאפים ישראלים ממגוון תחומים וביניהם: Bling Klima של יובל ועודד שמיר שעוסקת בשילוב גגות ירוקים עם חקלאות עירונית וכל זאת באמצעות חשמל סולארי במערכת מודולרית אחת כדי להרחיב את הפתרונות הירוקים במרחב העירוני, C2A שהוקמה ע"י מייסד- שותף של NDS מייקל דיק ורוי פרידמן והיא מביאה פלטפורמת DevSecOps שנותן מענה לצרכים הספציפיים של יצרניות רכב וחברות ניידות, חברת הפודטק KINOKO שנוסדה על ידי נשים מדעניות ומפתחת פטריה עשירה בחלבון, ויטמינים ומינרליים שצורת הגידול שלה ידידותית לסביבה, Imagery – שמפתחת מערכת נהיגה אוטונומית לתחבורה ציבורית תוך פיענוח של הסביבה וקבלת החלטות נהיגה באמצעות מצלמות מתקדמות ופלטפורמת העיבוד של אנבידיה לעולם האוטומוטיב NVIDIA DRIVE.
7 צפייה בגלריה
 היזמים של BALENA, עם אראל מרגלית ומשה ליאון.
 היזמים של BALENA, עם אראל מרגלית ומשה ליאון.
היזמים של BALENA, עם אראל מרגלית ומשה ליאון.
(צילום: עוז שכטר)
SeismicAI - סטארטאפ שפיתח מערכת שיכולה להזהיר מפני רעידות אדמה. אזהרה מוקדמת מפני רעידות אדמה יכולה להציל חיים רבים, ולסייע בצמצום נזק, אך מערכות כאלה הן לרוב יקרות ובעייתיות. SeismicAI רותם כמה פיתוחים טכנולוגיים לכדי מערכת להתרעה מוקדמת מפני רעידות אדמה. BioBeter - שרתמה את יתרונות צמחי הטבק והפיכתם לביוריאקטורים המשמשים גורמי גדילה עבור ייצור הבשר המתורבת.
InnovoPro - שהופכת את החומוס שכבר נחשב לסופר פוד, לרכיב מזון חכם. היא אוספת מהשדה חומוס עם 20% חלבון ובעזרת טכנולוגיה ייחודית שפיתחה הופכת אותו לאבקה עדינה נטולת טעם וריח, המכילה לא פחות מ-70% חלבון, וכך מאפשרת לחברות מזון עולמיות לפתח מגוון מוצרים עם תווית נקייה ועם רשימת מרכיבים קצרה ובריאה יותר. AGRINT -שפיתחה מערכת המפחיתה את השימוש בריסוס מונע על ידי ניטור מזיקים הפוגעים בגזעי עצים ויבול הפירות במטעים. באמצעות חיישנים ומלכודות אשר מבוססות על טכנולוגיה ססמית ומנועי בינה מלאכותית, אגרינת מצליחה לנטר את המזיקים עוד בשלב הראשוני ולפני שעין אדם מסוגלת להבחין בנגיעות בעצים. BlueHuna – שפיתחה טכנולוגיה ליצירת קשים מתכלים עשויים קש, שמהווים חלופה לקשי הפלסטיק הבלתי-מתכלים.
בשיתוף מרגלית סטארטאפ סיטי